Gå til innhold

Angrer på hårtransplantasjon ...slaget er tapt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann 32¨år her

Har i snart 3år tatt ca 1 transplantasjon i året...for å rejustere vekk vikene

og månen, Ufattelige summer og mye "jobb" kan man vel si har vært forgjeves.

Hårtapet mitt skulle vise seg å være så aggressivt at det totalt sett ikke har

hjulpet noe særlig. Heller ikke å bekjempe det med recrea-forte.

Var vel en krig jeg egentlig ikke kunne komme bra ut av men har det siste halvåret sett at slaget er tapt definitivt. Det er klart at jeg har ikke dedikert så mye ressurser og tid på å "ta tilbake gamle meg" uten god grunn.

Har fått tildelt en hodeskalle som ikke passer å være uten normalt med hår.

Prøvd å akseptere det i 3år nå mer eller mindre men blir like kvalm hver morgen av å se meg selv.

Så hvordan er erfaringene med kunstig hår forma i-ett med hodeskallen

for en mest naturlig look?. Klør det ikke når man etterhvert får noen naturlige

hårstrå som vokser inn under der?. Snakker i bunn og grunn om de jeg har transplantert som vokser der nå. Hvor dyrt og hvordan fungerer det i praksis?

Jeg tror jeg må gå såpass drastisk til verks. Jeg ønsker å kunne ha

sjanse på å bygge en relasjon til en dame og starte familie. Pr dags dato

faller dette på sin egen umulighet selvsagt.

Har nok ødelagt mer for meg selv enn jeg trodde allerede men om noen har

noen tips, erfaring, råd ? :(

Anonym poster: 0a7d9e7f44bf3a3e899162da685f8ad5

Skrevet

Huff, jeg blir litt lei meg. Hodeskalle som ikke passer til å være skallet?

Jeg kan love deg en ting, det er lite attraktivt med menn med tupé. Barber skallen din og bli vant til at det er slik du ser ut.

Anonym poster: cfc10ad03a7ddfef607a96e397ac2157

• Liker 19
Skrevet

Ang å inngå et forhold med en dame:det faller overhode ikke på sin egen urimelighet. Jeg synes i allefall at det er enormt sexy med skalla menn. Jeg foretrekker faktisk skalla menn fremfor menn med "normalt hår". For ikke å snakke om menn med tupé, det er turnoff rett og slett.

Du mener at din hodeskalle ikke passer til å være skalla? Det tror jeg ingenting på, jeg kan ikke komme på noen som helst grunn til at en hodeskalle absolutt må ha hår. Smal, rund, høy, spiss, flat, alle former passer helt fint til å være skalla.

Da jeg traff min mann, var han 32 år og var skalla. Det lille som var igjen på siden og bak, hadde han barbert tiil 1 mm. utrolig sexy! Så jo, det går absolutt an å få dame med blankt hode :)

• Liker 11
Skrevet

Mann 32¨år her

Var vel en krig jeg egentlig ikke kunne komme bra ut av men har det siste halvåret sett at slaget er tapt definitivt. Det er klart at jeg har ikke dedikert så mye ressurser og tid på å "ta tilbake gamle meg" uten god grunn.

Har fått tildelt en hodeskalle som ikke passer å være uten normalt med hår.

Prøvd å akseptere det i 3år nå mer eller mindre men blir like kvalm hver morgen av å se meg selv.

Så hvordan er erfaringene med kunstig hår forma i-ett med hodeskallen

for en mest naturlig look?. Klør det ikke når man etterhvert får noen naturlige

hårstrå som vokser inn under der?. Snakker i bunn og grunn om de jeg har transplantert som vokser der nå. Hvor dyrt og hvordan fungerer det i praksis?

Jeg tror jeg må gå såpass drastisk til verks. Jeg ønsker å kunne ha

Har nok ødelagt mer for meg selv enn jeg trodde allerede men om noen har

noen tips, erfaring, råd ? :(

Jeg har ingen erfaring med hårtransplantasjon, men synes likevel du bør merke deg følgende:

Alle passer til å være skallet. Jeg har kun sett én som så litt snodig ut med det.

Dropp tupéen, det er usexy.

En kjekk mann er en kjekk mann uansett om han har hår eller ikke.

• Liker 6
Skrevet

Kjæresten min er i midten av 20-åra og har allerede mistet så mye hår at han så seg nødt til å ta alt for et drøyt år siden. Jeg forelsket meg i han uten hår og han er grisekjekk. Det er veldig mye bedre å være skallet enn å bruke parykk!

• Liker 11
Skrevet

Tror nok dette har vokst seg veldig stort inni ditt hode kjære ts. Jeg skjønner at det ikke er kjekt å bli skallet, men de fleste menn i 30 årene mister hår og får måne. Min samboer hadde måne og store viker allerede som 25. Nå raker han av seg håret og har et par milimeter igjen, og jeg synes det er dødssexy.

Rak av deg resten og aksepter at du er en skikkelig mann med mye testosteron (det er derfor man mister hår) :hjerter:

Anonym poster: 52770e4e37780c8c5f882e7263206844

• Liker 5
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Jeg ønsker å kunne ha

Dette er ikke et problem med håret ditt så mye som det er et problem med selvtilliten din. Du har utviklet et skikkelig kompleks for dette, og ser det som et kjempeproblem, når det sannsynligvis ikke er det i det hele tatt. Mener ikke å bagatellisere problemet ditt eller noe, men SELVSAGT kan du få deg dame og familie selv om du er skallet! Masse menn før deg har fått seg dame selv uten hår, og som du ser over her synes mange det er flott! De færreste jenter er uansett så overfladiske at de lar en sånn filleting ødelegge, en potensiell partner er jo interessert i deg, ikke håret ditt.

Så jeg tror jeg vil anbefale deg å jobbe med din egen selvfølelse, heller enn å trylle fram hår :) Lykke til.

Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for å finne deg en dame. Jeg ville brydd meg lite om fyren hadde hår eller ikke om jeg likte ham :)

Anonym poster: 2cde9b159990e13d9e69923dcbae3277

• Liker 3
Skrevet

Jeg datet en fyr oppi 40-årene.

Skal si jeg ble lettere sjokkert og tenkte dealbreaker da jeg en dag lot fingrene mine gli gjennom håret hans, og han hadde en eller annen form for parykk som var vevd fast.

Var veldig vanskelig å se det da, men jeg tok meg i å glane noe fryktelig på håret hans etter oppdagelsen og skjønte kanskje litt mer hvorfor han brukte så jævla lang tid på badet og hadde mer hårpleieprodukter enn meg. Han hadde nok vært minst like kjekk om han hadde snauet seg, men hele fyren hadde en del issues, type veldig usikker på seg selv.

Det varte ikke lenge mellom oss :)

Har du hatt dame? Jeg nekter å tro at håret ditt er grunnen dersom svaret er nei. Dersom svaret er ja, og forholdet røk, var det neppe pga håret.

Selvbildet ditt har fått en alvorlig knekk og du er opphengt i at håret er grunnen. OK, kanskje du vil føle deg bedre med hår, men jeg vil allikevel anbefale deg en tur til psykolog, coach eller lignende.

Om du får hår, og damene uteblir, hva blir det neste da isåfall? Nosejob? Penisforlengelse?

• Liker 5
Skrevet

Skal si jeg ble lettere sjokkert og tenkte dealbreaker da jeg en dag lot fingrene mine gli gjennom håret hans, og han hadde en eller annen form for parykk som var vevd fast.

Var veldig vanskelig å se det da, men jeg tok meg i å glane noe fryktelig på håret hans etter oppdagelsen og skjønte kanskje litt mer hvorfor han brukte så jævla lang tid på badet og hadde mer hårpleieprodukter enn meg. Han hadde nok vært minst like kjekk om han hadde snauet seg, men hele fyren hadde en del issues, type veldig usikker på seg selv.

Har du hatt dame? Jeg nekter å tro at håret ditt er grunnen dersom svaret er nei. Dersom svaret er ja, og forholdet røk, var det neppe pga håret.

Selvbildet ditt har fått en alvorlig knekk og du er opphengt i at håret er grunnen. OK, kanskje du vil føle deg bedre med hår, men jeg vil allikevel anbefale deg en tur til psykolog, coach eller lignende.

Om du får hår, og damene uteblir, hva blir det neste da isåfall? Nosejob? Penisforlengelse?

TS her...

Ser veldig hva du mener med hvordan du selv må ha tolket det hele. Noe av grunnen til jeg istedet har søkt andre løsninger. Det er egentlig forjævlig at jeg sitter her og vurderer det, men så er ikke slik

jeg ser ut nå noe særlig heller. Har i 2-3år prøvd å "get used 2 it" og skulle ønske at jeg gradvis kunne

akseptere det mer men...

Jeg har hatt dame ja, men det var når jeg enda hadde bra med hår og så ganske normal ut.

Har altids trent mye og vektlagt helsa for både velværen og ikke se verre ut enn jeg trenger.

Det er jo noen år siden håret og damene forsvant da så grunnen er nok i det minste sammensatt.

Kjenner uansett det blir tungt å fortsette med hverdagene uten å kunne gjøre noe for å endre på det.

Skulle ønske jeg var 50kg overvektig og alt jeg skulle gjøre for å ta livet tilbake var å trimme det overflødige vekk å komme iform. Slik ting kan man tross alt gjøre noe med.

Men takk for dine synspunkter...

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke et problem med håret ditt så mye som det er et problem med selvtilliten din. Du har utviklet et skikkelig kompleks for dette, og ser det som et kjempeproblem, når det sannsynligvis ikke er det i det hele tatt. Mener ikke å bagatellisere problemet ditt eller noe, men SELVSAGT kan du få deg dame og familie selv om du er skallet! Masse menn før deg har fått seg dame selv uten hår, og som du ser over her synes mange det er flott! De færreste jenter er uansett så overfladiske at de lar en sånn filleting ødelegge, en potensiell partner er jo interessert i deg, ikke håret ditt.

Så jeg tror jeg vil anbefale deg å jobbe med din egen selvfølelse, heller enn å trylle fram hår :) Lykke til.

Ts her...

Du har nok rett i at jeg må og jobbe med meg selv. Men du undervurderer litt fallhøyden fra før og

etter angående hår/ikke hår. Hvordan en fremstår som skalla kommer i stor grad på hvilke ansiktstrekk og hvordan hodeformen er "konstruert". Det hadde i grunnen ikke vært noe problem om

fallhøyden bare var litt lavere. Da går det altids an å kompansere litt mer med en moden og velutvikla personlighet da.

Førsteinntrykket jeg gir nå bare jeg kommer gående er at folk kjapt velger fortauet over veien istedet.

Det er særdeles ikke det inntrykket jeg ønsker å gi ..ei heller gjenspeiler det noe særlig hvem jeg er.

Så kontrastene om hvem jeg er og hvordan jeg blir oppfatta blir og helt feil.

Eneste fordel er igrunnen den at jeg får gå ifred på t-banen og sånt men hvem bryr seg vel om t-banen. Hehe...

Skrevet

Kjæresten min er i midten av 20-åra og har allerede mistet så mye hår at han så seg nødt til å ta alt for et drøyt år siden. Jeg forelsket meg i han uten hår og han er grisekjekk. Det er veldig mye bedre å være skallet enn å bruke parykk!

Ingen problem da det sikkert passer hans hode og personlighet. Ikke alle er like heldige..

Skrevet

Førsteinntrykket jeg gir nå bare jeg kommer gående er at folk kjapt velger fortauet over veien istedet.

Det er særdeles ikke det inntrykket jeg ønsker å gi ..ei heller gjenspeiler det noe særlig hvem jeg er.

Så kontrastene om hvem jeg er og hvordan jeg blir oppfatta blir og helt feil.

Eneste fordel er igrunnen den at jeg får gå ifred på t-banen og sånt men hvem bryr seg vel om t-banen. Hehe...

Hva er det som er så ille, da? Ser du farlig ut?
Skrevet

Tror nok dette har vokst seg veldig stort inni ditt hode kjære ts. Jeg skjønner at det ikke er kjekt å bli skallet, men de fleste menn i 30 årene mister hår og får måne. Min samboer hadde måne og store viker allerede som 25. Nå raker han av seg håret og har et par milimeter igjen, og jeg synes det er dødssexy.

Rak av deg resten og aksepter at du er en skikkelig mann med mye testosteron (det er derfor man mister hår) :hjerter:

Anonym poster: 52770e4e37780c8c5f882e7263206844

Jeg holder det snaut selvsagt, går ikke rundt med måne osv. Ikke at jeg scorer noe mer poeng

på den måten men. Jeg har et håp igjen og det er stamcelle behandling...håper jeg ikke blir for gammel til at det er vits. Blir som å gå rundt å håpe en skal vinne i lotto da men ..hehe

Skrevet

Bruker du sminke?

Skrevet

Mann 32¨år her

http://www.lommelege...Ã¥rtap-hos-menn

Anonym poster: 3de53ef571ea7dba1913a3c42c441f7b

Anonym poster: 3de53ef571ea7dba1913a3c42c441f7b

Skrevet

Bruker du sminke?

Ja? Det tar meg fem minutter, om det var det du lurte på :)

Gjest Badebuksa
Skrevet

Heyy, i dagens samfunn er det da slik at vi alle skal være hårløse, er det ikke?

Vel, gratulerer! Du slipper å vokse hodeskallen.

Mange damer vil sikkert ha deg med mindre du er en slubbert som aldri dusjer eller pusser tennene.

• Liker 2
Skrevet

Ja? Det tar meg fem minutter, om det var det du lurte på :)

Synes det er litt spesielt at du blir sjokkert over at noen bruker hjelpemidler for å se bedre ut når det er en del av den daglige rutinen din før du går ut av døra.

• Liker 9
Skrevet

Poenget mitt var at han hadde sett like bra ut uten å veve fast noe på knollen og å sprøyte trynet fullt av botox. Sminke er jo relativt uskyldig i forhold til alt mulig annet folk gjør for å føle seg bedre. Om man må gjøre timelange forberedelser foran speilet før man kan bevege seg utenfor døren, er det kanskje bedre å jobbe med selvbildet istedet.

Man kan jo lese neseplastikktråden her, der brukere forteller om hvor fornøyde de er, men ingen har lagt merke til at de har gjort noe med nesa....

Jeg har brukt botox selv jeg. Ingen la merke til det før jeg fortalte det. Og de fleste syntes det var aldeles unødvendig. Og jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke hadde det så jævla bra med meg selv da jeg gjorde det, men det fikk meg til å føle meg bedre.

Når jeg etterhvert fikk bukt med problemene mine, følte jeg heller ikke noe særlig trang til å fylle på.

Og ja, jeg får litt noia når menn er mer forfengelig enn meg, skal jeg ærlig innrømme :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...