Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb i juli/august og det et en perfekt jobb ifh til min utdannelse. Det gikk bra til å begynne med, men nå hoper det seg opp. Er kun en 50% stilling men mailen piper i ett sett og jeg jobber mye over hva jeg skal. Er også mye møter på kvelden. Er et bra miljø på jobb, men hver gang jeg gjør noe bra så skjer det noe som gjør at det går ti skritt bakover..

Har i det siste blitt veldig sliten av det her. Har ofte vondt i hodet, mister hår, sover lite og er generelt nedstemt. Hvilke muligheter har jeg hvis jeg slutter? Trenger jo penger? Hva hvis jeg ikke får ny jobb med engang; hva skal jeg da leve av?

Anonym poster: d62b48110bea5dc46fd144eae0eaa5c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må selvsagt få deg ny jobb før du slutter. Slik som alle andre gjør. Tror du alle elsker å gå på jobb? nei, men slik er livet. Trives du ikke i jobben bør du helt klart finne deg noe annet. Men om du ikke har sparepenger du kan leve av så er det forkastelig å slutte før du har en inntektskilde. NAV skal være for de som trenger det, ikke fordi som ikke gidder.

• Liker 2
Skrevet

Hei!Jeg jobber i barnehage å de siste månedene har jeg vært syk 3-4 ganger.Først var det influensa å så halsbetennelse,spysyke å litt sånn.Jeg har vært borte fra jobb max 10 dager til sammen å så sier sjefen min at jeg har vært mye syk å borte i det siste.Vi har mange dager egenmelding,men når sjefen sier noe lignende blir jeg litt bekymret.Kan det være noe alvorlige konsekvenser når man blir syk av og til.Kanskje litt dumt å spørre noe sånt,men jeg er utlending å er livredd å miste jobben pga litt sykdom inni mellom.Det er på en måte ikke min feil at jeg har dårlig immunforsvar å får nesten alt som går i barnehagen.Den ene gangen når jeg var syk gikk hos legen å få sykemelding for at det føltes at sjefen ikke tror på meg å da fikk jeg beskjed at vi har utrolig mange dager med egenmelding å det er dumt å få sykemelding for korttidsfravær.Å så hadde vi en prat om jeg har det bra hjemme,om alt var greit med meg osv.Alle mine kolleger er borte så si hele tia,mye mer enn meg,men jeg føler at jeg må bare være på jobb.Jeg er veldig lei meg å vet ikke hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Du må selvsagt få deg ny jobb før du slutter. Slik som alle andre gjør. Tror du alle elsker å gå på jobb? nei, men slik er livet. Trives du ikke i jobben bør du helt klart finne deg noe annet. Men om du ikke har sparepenger du kan leve av så er det forkastelig å slutte før du har en inntektskilde. NAV skal være for de som trenger det, ikke fordi som ikke gidder.

Beklager, men dette er bare nok et oppgulp svar. Nei, hvis man faktisk blir syk av det, så bør det være helt greit å slutte. Man får en karantenetid på 8 uker når man slutter, men hvis det går utover helsa så bør den være førsteprioritet over enhver jobb. Det er ingen som takker en hvis du går på en smell, og det er mange som ikke greier å komme tilbake til arbeidslivet. Det er en smule verre enn å ha det litt trangt i en periode mellom jobbytter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...