AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #1 Skrevet 15. november 2012 Her er en liten rant angående hvor dårlig jeg synes sukker er i og med at greien er en betalt tjeneste (om man vil ha det 'meste' ut av det) men ikke virker å være verdt de pengene man betaler for å være 'vip' der inne. Da jeg først oppdaget sukker.no så ble jeg overrasket over hvor dårlig layouten deres så ut. Ja, jeg er en av de som får fnatt at websider med Comic Sans overskrift, samme som at jeg får fnatt av en webside som ser ut som en jente på 15 år har lekt seg i webdesign. Det var som om nettsiden ble opprettet en gang på midten av 90-tallet og siden da ikke har gjennomgått noen som helst forandringer. Man skal ikke dømme boka utifra coveret, som dem sier, så jeg ga det en sjanse. Men neida - her kommer den verste biten: ikke nok med at hele interfacen og layouten og hele siden ser cheap ass ut så krever dem VIP-registrering, dvs at du må betale for å bli en såkalt 'vip' bruker, for å kunne se hele profilen til folk der inne. Say what? Skal man virkelig måtte betale for å lese en profiltekst eller se et helt bildealbum? Det er jo rip off, spør du meg. Dere som bruker sukker, eller enda verre betaler for det skvipet der, burde bytte over til en mye bedre dating nettside: nemlig OKcupid. Det er først og fremst gratis, oversiktlig, og i tillegg kan du møte folk over hele verden - ikke kun her Norge. Det er faktisk overraskende mange nordmenn der inne. Det beste er at til og med mobil-app'en deres er like oversiktlig som selve websiden; so go get it! OKC tar betalt kun for 'ekstrating' som man strengt tatt klarer seg helt fin uten - nemlig å gjøre seg selv 'usynlig' slik at man kan stalke profiler uten å vises i besøkslisten hos den besøkende, samt at man får utvidet innboksen sin, noe som er unødvendig da man har plass til hele 300 meldinger helt gratis - og man kan jo alltids slette meldinger for å frigjøre plass. Det å være gratisbruker der inne setter ellers ingen hindringer for brukerne,man kan lese hele profilen og sende meldinger til alle som man besøker, samt se alle bildene. Anbefales! Anonym poster: ac0208cbb2f088f5f0bf0cd27f9f2aa4 3
IcarusXI Skrevet 15. november 2012 #2 Skrevet 15. november 2012 Nice, høres handy ut, Sukker var bare noe skvip å være på. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #3 Skrevet 15. november 2012 Liker layoten på sukker, jeg. Det enkle er ofte det beste. Og man har igrunn det man trenger. Dessuten blir abonnementet billigere for hver måned. Mens på match derimot, den synes jeg er bare rotet. Også det at man kan søke på folk som har bursdag på samme dag som deg. Hvorfor i all verden skulle man det? Er det et kriterie for noen? Anonym poster: 32fb55550e161f69eeefb28282eae982 6
Gjest Summers Skrevet 15. november 2012 #4 Skrevet 15. november 2012 (endret) Også det at man kan søke på folk som har bursdag på samme dag som deg. Hvorfor i all verden skulle man det? Er det et kriterie for noen? Anonym poster: 32fb55550e161f69eeefb28282eae982 Lettere å huske bursdagen til kjæresten og man er født is samme stjernetegn Endret 15. november 2012 av Summers
Neket Skrevet 16. november 2012 #5 Skrevet 16. november 2012 Mens på match derimot, den synes jeg er bare rotet. Også det at man kan søke på folk som har bursdag på samme dag som deg. Hvorfor i all verden skulle man det? Er det et kriterie for noen? Anonym poster: 32fb55550e161f69eeefb28282eae982 Ja, man kan lettere lete opp eksen :D 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #6 Skrevet 16. november 2012 Nettopp det med "hele verden" er en grunn til at jeg IKKE bruker sider som OkCupid og Match Jeg har null interesse av et avstandsforhold, så det er bare irriterende å motta meldinger fra latino loverboys. Anonym poster: c995609e2171ca4d94ef6193d4ef131b 2
Gjest Tidssone Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Er ikke OkCupid veldig sexrelasjonsrelatert? 4
VanDeKamp Skrevet 16. november 2012 #8 Skrevet 16. november 2012 Jeg er ikke interessert i langdistanseforhold, og ønsker derfor ikke å treffe jenter fra hele verden. Jeg vil treffe en som er nær meg. Og selv om bannern og menyene på Sukker er litt utdaterte, så er siden enkel å bruke og det er det som er det viktigste. Match.no/.com er det verste jeg har vært borti. Makan til søpleside 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #9 Skrevet 16. november 2012 Er ikke OkCupid veldig sexrelasjonsrelatert? Nei, og dette er en grov generaliserng av OKC. OKC er mye mer enn et sted å skaffe seg et ligg på. Ja, det er en funksjon der som man kan huke av om man søker kun etter sex, eller forhold eller vennskap (eller alt sammen). Siden er for alt og alle; om du kun vil ha et ligg,ser etter et seriøst forhold eller om du bare vil stifte nye bekjentskaper. Har ikke du huket av at du ønsker tilfeldig sex så vil du mest sannsynlig heller ikke få noen 'tilbud' om det heller. Av de nesten 300-meldingene mine i innboksen på OKC kontoen min så er det kun to stk som er direkte sex-relaterte,og er typisk spam-mail av folk uten bilde. Resten er helt vanlige meldinger. Jeg kan gjerne vise til screenshot om dere ønsker det. Sånn, bare for å få den myten knust. Dessuten er man bra naiv om man tror at alle som regger seg på Sukker.no ikke er ute etter et ligg, har fortsatt en del meldinger der som er direkte sex-relaterte uten at jeg noe sted hinter om at jeg ønsker meg et ligg.Dette gjelder alle dating nettsider, eller internett generelt. Anonym poster: 4ef3642a54e9d5aae04a75962ab7b128
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #10 Skrevet 16. november 2012 Jeg er ikke interessert i langdistanseforhold, og ønsker derfor ikke å treffe jenter fra hele verden. Jeg vil treffe en som er nær meg. Og selv om bannern og menyene på Sukker er litt utdaterte, så er siden enkel å bruke og det er det som er det viktigste. Match.no/.com er det verste jeg har vært borti. Makan til søpleside Mer enn halvparten av meldingene som jeg har fått der inne er faktisk av folk bosatt her i Norge. Som nevnt tidligere: Det er en del nordmenn på OKC også. Jeg har faktisk en date i morgen, med en kjempefin fyr som jeg ble kjent med der. Anonym poster: 4ef3642a54e9d5aae04a75962ab7b128 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #11 Skrevet 16. november 2012 Nettopp det med "hele verden" er en grunn til at jeg IKKE bruker sider som OkCupid og Match Jeg har null interesse av et avstandsforhold, så det er bare irriterende å motta meldinger fra latino loverboys. Anonym poster: c995609e2171ca4d94ef6193d4ef131b Faktisk ikke en eneste melding mottatt hittil av såkalte 'latino loverboys' her i gården. Kun nordmenn eller amerikanere. Anonym poster: 4ef3642a54e9d5aae04a75962ab7b128 1
Benedicte22 Skrevet 16. november 2012 #12 Skrevet 16. november 2012 Hva med å komme seg ut og finne seg en partner i den virkelige verden? 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #13 Skrevet 16. november 2012 Er den knyttet opp mot skattelistene? Hvis ikke så er den verdiløs for de fleste kvinner. Anonym poster: cc5778f7691437b5a07dee558361782e 1
Gjest Chin Skrevet 16. november 2012 #14 Skrevet 16. november 2012 Om man er registrerti Norge på OKC så kommer nordmenn opp først. Så nordmenn får se nordmenn. Liker okc mye bedre jeg også, jeg håndterer ikke systemet og websidene til hverken match eller sukker. Man skulle tro sider med så mye penger hadde klart å lage mer profesjonelle sider.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #15 Skrevet 16. november 2012 Hva med å komme seg ut og finne seg en partner i den virkelige verden? Og hva er galt med datingsider? Jeg snakker for mange når jeg sier at jeg foretrekker heller å bli kjent med nye mennesker via en datingside, FB eller andre medier enn å bli sjekket opp på bussholdeplassen/kassakøen på Rema/taxikøen på vei hjem fra byen, da jeg oftest ikke er interessert i å bli sjekket opp og vil helst være i fred. Dessuten er det svært få å som klarer å 'sjekke opp' noen "i den virkelige verden' som du så fint kaller det, uten å bli stemplet som "innpåsliten" eller "creepy". Er det en ting som går igjen her på KG så er det tråder over kvinnfolk som er satt ut av alle de "creepy/rare/innpåslitne" mannfolkene som kontakter de. Dessuten så er det ikke lett å vite hvem som er tilgjengelig og ikke, noe som gjør det enda vanskeligere å sjekke opp noen utenfor internettet - iallelfall helt ukjente mennesker. Noe enklere er det å be ut noen som du kjenner fra før av. Men så er det fine med datingsider; det er akseptert/forventet å bli bedt ut av folk du ellers ikke hadde turt å be ut i en 'real life setting' og du må ikke begrense deg til mennesker som du allerede kjenner. Der har du grunnen til at folk heller gjør dette gjennom andre medier enn å gå bort til mannen/damen i gaten og be de ut på en kaffe. Anonym poster: 4ef3642a54e9d5aae04a75962ab7b128 4
Gjest Tidssone Skrevet 17. november 2012 #16 Skrevet 17. november 2012 Nei, og dette er en grov generaliserng av OKC. OKC er mye mer enn et sted å skaffe seg et ligg på. Ja, det er en funksjon der som man kan huke av om man søker kun etter sex, eller forhold eller vennskap (eller alt sammen). Siden er for alt og alle; om du kun vil ha et ligg,ser etter et seriøst forhold eller om du bare vil stifte nye bekjentskaper. Har ikke du huket av at du ønsker tilfeldig sex så vil du mest sannsynlig heller ikke få noen 'tilbud' om det heller. Av de nesten 300-meldingene mine i innboksen på OKC kontoen min så er det kun to stk som er direkte sex-relaterte,og er typisk spam-mail av folk uten bilde. Resten er helt vanlige meldinger. Jeg kan gjerne vise til screenshot om dere ønsker det. Sånn, bare for å få den myten knust. Dessuten er man bra naiv om man tror at alle som regger seg på Sukker.no ikke er ute etter et ligg, har fortsatt en del meldinger der som er direkte sex-relaterte uten at jeg noe sted hinter om at jeg ønsker meg et ligg.Dette gjelder alle dating nettsider, eller internett generelt. Anonym poster: 4ef3642a54e9d5aae04a75962ab7b128 Jeg har vært innom de fleste nettsteder en eller flere ganger og vet at man får sexrelaterte meldinger alle steder. At det finnes et avhakingsystem på hva man ønsker av et forhold, har aldri hjuloet mot dette. Alle stedene har slike funksjoner, så hvorfor funker det bedre på okcupid? Nå lagde jeg meg forresten en profil på stedet for å sjekke ut. Jeg bor i en av de største byene i Norge og jeg fant 18 menn her mellom 40 og 48. 13 av dem hadde ikke vært pålogget i november...
Gjest Tidssone Skrevet 17. november 2012 #17 Skrevet 17. november 2012 Jeg får mail fra mrNaughty hver gang jeg har profil på nett. Mannen har jo null oversikt over hvem ha har kontaktet. Tror dessuten han har hatt profil på nett siden tidenes morgen. 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #18 Skrevet 17. november 2012 Jeg har vært innom de fleste nettsteder en eller flere ganger og vet at man får sexrelaterte meldinger alle steder. At det finnes et avhakingsystem på hva man ønsker av et forhold, har aldri hjuloet mot dette. Alle stedene har slike funksjoner, så hvorfor funker det bedre på okcupid? Vel, du som spurte om OKC var veldig "sexrelasjonsrelatert". Poenget mitt var ikke at man er skjermet for slike på OKC, som sagt du får sånne meldinger uansett, poenget var at OKC ikke er mer "sexrelasjonsrelatert" enn hvilken som helst annen datingside. Anonym poster: 4ef3642a54e9d5aae04a75962ab7b128
Gjest Tidssone Skrevet 17. november 2012 #19 Skrevet 17. november 2012 Vel, du som spurte om OKC var veldig "sexrelasjonsrelatert". Poenget mitt var ikke at man er skjermet for slike på OKC, som sagt du får sånne meldinger uansett, poenget var at OKC ikke er mer "sexrelasjonsrelatert" enn hvilken som helst annen datingside. Anonym poster: 4ef3642a54e9d5aae04a75962ab7b128 Den er grei. Tror forøvrig jeg oppi hodet mitt linket navnet på siden til Cupido sin treffside.
Gjest Tidssone Skrevet 17. november 2012 #20 Skrevet 17. november 2012 Og er enig i at det er bra det finnes et gratis alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå