Gå til innhold

Hvor mye har du gått ned, og hvordan har du gått ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det lurer jeg på..

En smørbrødliste med spørsmål kommer her:

1) Hvor mange kg skulle du ned når du startet?

2) Hvor mange kg har du gått ned?

3) Over hvor lang tid har du gått ned disse kg`ene?

4) Hvilke metoder bruker du for å gå ned i vekt?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Planen var å gå ned 10kg

2. Har gått ned 10Kg, men ser nå at det ikke hadde gjort noe med 5kg til.

3. De første 7kg ble vel borte på 2mnd, de siste 3 tok 6mnd

4. Lavkarbo

Må legge til at jeg egentlig aldri har spist noe særlig med kaker, brus, godteri eller junkfood, hadde i utgangspunktet et normalt tradisjonelt "sundt"kosthold og har alltid vært glad i frukt og grønt.

Skrevet

1) Jeg hadde ikke et spesielt mål med antall kg da jeg begynte å slanke meg. Jeg var ganske ukomfortabel med kroppen min (hadde gått opp mye på kort tid etter at jeg begynte å studere) og visste bare at jeg ville ned en del kg.. Jeg veide 76 kg før jeg begynte og er 168 cm høy.

2) Jeg gikk ned 20 kg.

3) Ca 7-8 måneder.

4) Spiste litt mindre, trente litt mer, kuttet ned på sukker, passet på å ikke spise meg overmett/stappmett og levde etter ordtaket "skei ut med måte". Hovedfokuset mitt var på mengden mat.

Anonym poster: 7785ca29eb4d634753e3baa2959921b3

• Liker 2
Skrevet

Ja det lurer jeg på..

1) 25 kg, men ser nå at jeg vil nok ned 30 totalt.

2) 23 kg

3) 6 mnd

4) EasyLife. Lagt om kostholdet, spiser mindre porsjoner, renere mat (altså ikke kjøttkaker, men rent kjøtt), magrere, kuttet ned på karbohydratene, mer protein, spiser regelmessig (hver 3. time, 5 ganger per dag), trener 3 ganger i uka (2 styrke, 1 kondisjon). Bruker noe "nutrilett" barer som mellommåltid.

Skrevet

1) 5-6 kilo

2) 8 foreløpig, blir nok et par til. Fikk blod på tann :)

3) Ca. 3 måneder

4) Slutte å spise så mye kake og godterier, kuttet ned på alkoholinntaket. Spiste ellers ganske sunt fra før, så gjorde ikke noe særlig, rent bortsett fra å droppe pasta. Trener fire ganger i uken, styrke og kondisjon, men sjelden mer enn 30-45 minutter hver gang.

Anonym poster: 5f0a023d3771e3bd82ab225852c35e0f

Skrevet

1) så mange jeg kunne!

2)totalt 8 kg

3) 2 mnd

4)Trening

Skrevet

Har ikke kg som mål, men fettprosent. Ville legge på meg muskler, og miste fett. Mål: fettprosent under 20. Startet på 22%, er nede på 19% nå :)

Gått ned 2 kg.

Et års tid

Har fokusert på å bygge muskler. Hovedfokus har vært kosthold og styrketrening. Jeg spiser så rent som mulig, dvs rent kjøtt/fisk, masse, masse grønnsaker og frukt, aldri toroposer eller pølser eller slikt. Trener tung styrke, med fokus på baseøvelser (markløft, knebøy, benkpress, chins, roing, osv) tre ganger i uken, og kampsport tre ganger i uken.

Anonym poster: 3ceacf13fde689342d16c8addbebefc0

Skrevet

1. 10kg

2. 12kg:)

3. Hadde ikke noe mål om å gå ned så raskt som mulig, men ca. 6mnd.

4. Både variert trening(cardio, intervall og styrke) og nye vaner.

Passet meg for karbohydrater i form av brød, pasta, poteter etc.(IKKE lavkarbo) fordi jeg visste jeg fikk i meg for mye av det.

Kuttet ut brød med knekkebrød, og prøvde å bare spise knekkebrød til et måltid om dagen. Spedde på med yoghurt, kesam, fruktsalat, nøtter og litt egg. Når jeg var sugen på snacks så ble det en del tørket frukt og cherrytomater:)

Pønsket også ut sunnere alternativer til hva jeg alt spiste. Gulrot og agurk dippet i taziki er vel så godt som potetgull og taziki dipp:) Mørk sjokolade elsker jeg så å kutte melkesjokolade var jo ikke akkurat vanskelig:P

Men nektet meg ikke alt hele tiden, skal leve også:)

Anonym poster: 564a1c2d96bc47875e7ba365eadb2152

Skrevet

Hadde ikke vektmål. Ville bare bli i bedre form og få ned fettprosenten.

6 kilo gikk jeg ned uten å mene det.

1 år

Jeg begynte å spise hjemmelaget mat. Mye proteiner, grove melprodukter, frukt, oljer, nøtter etc. Begynte med powerwalking som utviklet seg til jogging. Da jeg begynte å jogge ofte og lengre distanser så raste jeg ned i fettprosent.

Skrevet (endret)

Ja det lurer jeg på..

1 - Ante ikke. Jeg ville bare ha et mer markert ansikt.

2 - cirka 9 kg per dags dato.

3 - 5 måneder

4 - Dramatiske kutt i spesielt inntaket av brus og andre søte drikker. Trener litt hver dag der jeg kombinerer løping og styrke.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Coladietten. Jeg orker ikke spise mat, men drikker cirka 3 liter cola om dagen.

Har til nå gått ned fem kilo og planlegger å gå ned fem til.

Jada, det er usunt, men det tar kortere tid og er mye mer motiverende enn å spise litt mindre mat i ukesvis.

Anonym poster: 8c56fef3a193db174ebbb030e9d9e6e8

• Liker 3
Skrevet

Ja det lurer jeg på..

1) Jeg vil ned 15 kg.

2) Jeg har gått ned 11 kg til nå.

3) Jeg startet i Mai, så 6 mnd

4) Trener 4 ganger i uken. 2 styrke og 2 kondisjon. Jeg har valgt en enkel metode; mer grønnsaker, proteiner, rene produkter og mindre junk. Byttet ut alt ris/pasta med fullkorn, brød med knekkebrød og ferdigmat med mat laget fra bunnen.

Enkle grep =stor forandring.

Jeg har fått treningslysten tilbake, og for hver kg blir jeg mer motivert. Jeg kjenner kroppen er sterke og kondisjonen bedre. Jeg elsker styrketrening, og kan virkelig anbefale ett godt styrkeprogram!

Skrevet

1) Lagde ev avtale med en venninne om 5kg.

2) 18 kg har visst blitt borte

3) Begynte i slutten av april.

4) Spiste nesten ingenting på 3uker, så nå har magesekken krympet og jeg spiser mindre. Løper også lange turer to ganger om dagen.

Nå vil jeg ikke fler kilo ned, men klarer ikke begynne å spise igjen.. :-(

Skrevet

1) Jeg tenkte å gå ned 16 kilo.

2) Jeg har gått ned 4 kilo.

3) Jeg startet for to uker siden.

4) Jeg går til og fra jobb, (Ca 45 min hver vei), går en liten kveldstur på ca 20-30 min og gjør random øvelser for kroppen.. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skal ikke snakke for meg selv her, da jeg har veid alt mellom 47-68kg og per idag veier jeg 66kg,og har ingen problemer med min vekt, men kan ta en vennine som inspirasjon som har klart å gå ned masse siden Juni.Så jeg skriver dette som en inspirasjon til de som ønsker å gå ned i vekt.

1.)Hun vil veie 75kg som hovedmål, startet på 125kg

2.)Hun veier "ca 90kg"som hun sier.

3.)Fra Juni ca.

4.)Hun går morgentur hver eneste dag på ca 1 time, og trener spinning ca 1-2 t hver dag.

Hun har gått fra å spise mye junk dritt, til masse grønnsaker, kjøtt, frukt og andre sunne matvarer, pluss at hun spiser mye mindre. Hun trener også andre ting som svømming og styrke flere ganger i uka.

Dette er en nær vennine av meg og jeg er utrolig stolt av henne, hun var på helsesjekk i Mai der hun fikk vite at hun hadde problemer med blodtrykk og kunne fått diabetes 2 pluss høy BMI, og det tror jeg var en vekker for henne som hun trengte.

Endret av Fortuna Xania
Skrevet

Ja det lurer jeg på..

1. Ca 30

2. 15

3 snart 11 mnd.

4. Går på Grete Roede kurs. Er aktiv hver da med turgåing/sykling/av og til svømming. Trener "Meir trening" en gang i uken.

Anonym poster: 6139a09d4c0db791c65f3701d516194b

Skrevet

1. veide 98 kg og skulle ned 20-25 kg

2. har gått ned 11 kg så langtl. Vil ned 10 til.

3. 11 uker

4. har gjort det med psmf dietten :)

Skrevet

1. Ved ca. 79 kg og tenkte meg ned til ihvertfall 70

2. Har gått ned 5 kg så langt

3. ca. 1,5 måneder

4. Lett omlegging av kosthold bare. Flere små måltider så jeg holder meg mettere gjennom dagen, og litt mer obs på hva jeg faktisk har i meg. Ligget på ca. 0,5 kg ned i uka og er fornøyd med det

Skrevet

1. ca.40kg

2. 16kg er av nå :)

3. 8 uker

4. Lagtom kostholdet. Nesten ikke sukker, magert kjøtt/fisk, lite fett, moderat med karb., mye fiber, masse grønnsaker og MASSE trening

Skrevet

Ja det lurer jeg på..

Så kult å se at så mange har så bra resultater!

1) Jeg hadde ikke et konkret mål på hvor mange kilo jeg ville gå ned. Var mer opptatt av kroppssammensetning (muskelmasse og fettfri masse vs. fett)

2) Jeg gikk ned nesten 7 kilo, men la på meg 2 kilo muskler, så jeg mistet reelt sett 9 kg. Gikk ned 10 i fettprosent. Her er før- og etterbilder :)http://www.myfitnesspal.com/topics/show/611724-small-numbers-big-changes-with-pictures?hl=small+numbers&page=1#posts-8793322

3) 6 måneder

4) Det var en kombinasjon av flere faktorer.

- Jeg sørget for å ligge i et jevnt energiunderskudd på 500 kcal. Hverken mer eller mindre.

- Jeg trente mye tung styrke med supersett og høy intensitet. 3 styrkeøkter i uken, og 1-2 kondisjonsøkter der jeg vekslet mellom intervalltrening og langkjøringer.

- Jeg spiste mye proteiner (2 g pr. kg kroppsvekt), mye grønt, og moderate mengder fett og sakte karbo (fikk bedre resultater både treningsmessig, og kroppsfettsmessig da jeg spiste karbo, enn da jeg unngikk

det)

- Jeg hadde ett frimåltid i uken der jeg koste meg med akkurat det jeg hadde mest lyst på uten å tenke på næringsinnhold.

Jeg skriver litt om trenings- og kostholdsrutinene mine her: http://wannabee.no/forsiden/blogg/blogger/nina/tema/trening/2/

Lykke til!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...