Gå til innhold

BH-størrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan finner man BH-størrelsen sin? Er det noen som har skikkelig peiling?

Har prøvd å se på forskjellige BH-kalkulatorer og guider på nettet, men flere har forskjellig svar.

Målte meg nettopp, og er 74 cm under brystene og 87cm der brystene er størst.

Testet blant annet en kalkulator som sa jeg skulle ha 75A. Det er jo helt vilt. Puppen min får ikke plass i en 75A, og blir klemt i hjel fra alle kanter, samt at jeg føler at 75 sitter så løst på det ytterste hakket.

Problemet mitt med 75B, som jeg bruker per i dag, er at

1. Jeg må ha den på det innerste hakket.

2. Føler nesten at puppen detter litt ut innimellom. Det er jo ikke slik at brystvorten skal synes når man har på BH'en.

Det sier meg at noe er feil i hvert fall.

Hadde vært fint med litt hjelp :)

Anonym poster: d60fbf34feb667cf7af3bf4585567861

Skrevet

Jeg anbefaler deg å gå på en undertøysbutikk og bli målt der. F.eks. på Change eller Reimers.

Det høres ut som at 75B er for stor i omkretsen og for liten i cup-størrelse for deg.

Skrevet

Gå på change, der måler de for deg, og gir deg konkrete eksempler på den bh typen som passer deg :) Jeg er superfornøyd, kommer aldri til å kjøpe en bh på H&M, Cubus eller Lindex igjen :nigo:

Skrevet

I følge den videoen om bh-størrelser som var i artikkel på kg eller dagbladet eller hvor det var så skal man vel gå ned i størrelse, så om du er 74, så går du ned til 70. Så hva med å prøve 70B? eventuelt 70C.

Gjest Swarovski
Skrevet

For meg er change kalkulatoren spot on. Men det beste er å bli målt i en butikk. Og prøve forskjellige BH'er og stiler. Noen ser best ut i balconette, noen trenger full-cup osv. Når du så vet hva størrelse du har, og hvilke typer som vil passe til deg, kan du evt kjøpe det billigere på nett ;)

Jeg tastet inn tallene dine hos change sin kalkulator, og den kom ut med 65DD. Og det kan stemme. Muligens den er noe for trang, men da er det 70D som vil passe. (som er samme cupstørrelse som 75C. 75B cup er jo tydligvis for liten. Så du må nok i hvert fall en størrelse opp, kanskje to. (altså 70DD))

Skrevet (endret)

I følge den videoen om bh-størrelser som var i artikkel på kg eller dagbladet eller hvor det var så skal man vel gå ned i størrelse, så om du er 74, så går du ned til 70. Så hva med å prøve 70B? eventuelt 70C.

Dette blir ikke helt riktig, for om hun skal gå ned en størrelse i omkrets, så må hun også gå opp en størrelse i cup. Og siden 75B har for liten cup blir også 70C for liten. Så må hun i alle fall opp til D.

Men... gå på Change. Der er de veldig hyggelige, de hjelper deg å finne riktig størrelse, og prisene er ikke så ille heller. Jeg går aldri på noen andre undertøysbutikker lenger.

Endret av Store My
  • 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problem, har prøvd 75B nå, og den er alt for vond på sidene av brystene og brystvorta vises om jeg rører meg.. målte selv og la inn nummer i en tabell på nett :/

Noen som kan linke til en kalkulator som virker? Har ikke mulighet til å dra på en skikkelig butikk da jeg bor langt ute på landet de neste 6 månedene :fnise: (Må bestille fra nett men kjipt å bestille feil str)

Anonym poster: 07f87a422c6ab95159c162ee8241ac20

AnonymBruker
Skrevet

gå til change eller triumph få målt!

Anonym poster: 5c5df294f342c4ec02f43b9f78977971

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dersom man taster inn størrelsene på change og bestiller på nett, er man sikker på at det passer da? Jeg har mål på 73 under og 90,5 over, og får opp at jeg skal ha 65F?

På andre kalkulatorer får jeg 75B og 75C..75B passer ikke, 75C passer nesten men føles litt løs i cuppen om det gir mening. Er lei av å gå i butikker å prøve, og har ikke change eller triumph her jeg bor.

Skrevet

Som andre har skrevet, ta deg en tur på triumph eller change! De er kjempeflinke! :)

AnonymBruker
Skrevet

Skrev at vi ikke har det her jeg bor, så har ikke mulighet til det :/

Skrevet

Skrev at vi ikke har det her jeg bor, så har ikke mulighet til det :/

Åh, sorry! Hmm, nei da veit jeg dessverre ikke! :(

AnonymBruker
Skrevet

Men de som måler i butikken går vel utifra samme tabell som på nettsiden deres? Har lyst til å bestille men kjipt om det ikke passer, noen som har gjort det slik før? :)

Skrevet

Men de som måler i butikken går vel utifra samme tabell som på nettsiden deres? Har lyst til å bestille men kjipt om det ikke passer, noen som har gjort det slik før? :)

Jeg ble målt til 65B i butikken, men etter litt prøving mente både hun og jeg at størrelsen min egentlig er 60E - som kalkulatoren sier.
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Hvordan finner man BH-størrelsen sin? Er det noen som har skikkelig peiling?

Har prøvd å se på forskjellige BH-kalkulatorer og guider på nettet, men flere har forskjellig svar.

Målte meg nettopp, og er 74 cm under brystene og 87cm der brystene er størst.

Testet blant annet en kalkulator som sa jeg skulle ha 75A. Det er jo helt vilt. Puppen min får ikke plass i en 75A, og blir klemt i hjel fra alle kanter, samt at jeg føler at 75 sitter så løst på det ytterste hakket.

Problemet mitt med 75B, som jeg bruker per i dag, er at

1. Jeg må ha den på det innerste hakket.

2. Føler nesten at puppen detter litt ut innimellom. Det er jo ikke slik at brystvorten skal synes når man har på BH'en.

Det sier meg at noe er feil i hvert fall.

Hadde vært fint med litt hjelp :)

Anonym poster: d60fbf34feb667cf7af3bf4585567861

Altså, den målinggreia funkar ikkje på meg. Det heile handlar om kva for bryst du har. Mine er tunge og naturlegvis heng dei ein smule. Eg kan ikkje måle meg og gå inn i eit skjema og finne storleiken der. Du må gå til ein butikk og finna storleiken din der.

Sidan du må ha hempene innerst seier det meg at du har for stor omkrins på bh din. Bh materialet er strekk i. I løpet av ein dag vil bh utvida seg. Eg høyrte ein gong ei som sa at ein aldri skulle gå med same BH to dagar på rad. Då fekk BH tid til å gå inn att i rett storleik (om du skjønar).

Eg villle gått i ein butikk og funne ein bh som passar deg. Prøv 70 i omkrets og start med C-cup. Det kan godt vera at du må gå opp til D eller E. Brysta skal ikkje tyte ut nokon plass. Du skal faktisk ikkje kjenne at du har på deg ein BH.

Change sine BH storleiker heng ikkje på greip i forhald til feks Prima donna (som er min favoritt)

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De butikkene som er har ikke 70 D og E, kun 70 a/b/c, 75 a/b/c osv, ingen av disse passer :(

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Cubus, Lindex, Kappahl- ingen av dei?

kva butikkar har du i nærleiken?

AnonymBruker
Skrevet

Det er h&m, lindex og cubus her, og så har de vel litt undertøy på obs og slikt noe men har ikke sett skikkelig der. Har prøvd mye i butikkene, men ingenting har passet skikkelig, derfor jeg tenkte på å bestille fra nett men det er litt skummelt om det ikke passer uansett hvor nøye jeg måler - kjipt å må betale for å returnere!

Skrevet

oi, jeg fikk opp 65F på change sin kalkulator. Var hos triumph og fikk en 70D. (hun virket veldig usikker hun som jobbet der da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...