Gå til innhold

Kan man gi treningsklær/utstyr i julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstra mi har fem barn, født med ganske tette mellomrom. Hun er ikke helt komfortabel med sin egen kropp etter dette og ønsker å komme i form.

Er det da ok å gi treningsklær eller treningsutstyr til henne til jul? Jeg synes jo hun er fin som hun er, men forstår jo ønsket om å komme i form etter å ha født fem barn. Hun kan være litt hårsår, så jeg ønsker jo ikke å støte henne..

Videoannonse
Annonse
Gjest gressløk
Skrevet (endret)

Hvis hun faktisk har begynt å trene eller snakket om det at hun ønsker å begynne, eller selv ønsker seg det til jul, så ja. Hvis hun ikke har ytret ønske om det, så nei.

Kan legge til at jeg jeg synes å gi treningstøy er en fin gave. Leste nå at hun selv ønsker å komme i form, så da har du jo bare lyttet til henne når du har kjøpt gave til henne. Ingenting støtende med det.

Endret av gressløk
  • Liker 2
Skrevet

Å gi treningsklær til noen som ikke ønsker det, blir ofte tatt som en personlig fornærmelse. Vekt er et ømtålig tema.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du kan lett kan tråkke i salaten med en slik gave. Treningstøy er en kjempefin gave dersom man har ønsket seg det. Men når hun ikke har ønsket seg det, kan det hende at hun tar seg nær av det og tror du sikter til noe annet.

• Liker 2
Skrevet

Det kommer helt ann på hvorvidt hun egentlig ønsker seg det, eller bare lufter tanker om at hun "vil jo egentlig komme i bedre form".

Hadde jeg fått slike gaver til jul, for ett par år siden, hadde jeg blitt fornærma. Får jeg det til jul i år, blir jeg veldig glad. Så, det kommer ann på hvorvidt man fokuserer på trening. Er du usikker, la være. Det er en sår gave å gi, hvis noen ikke er helt forberedt på det.

• Liker 2
Skrevet

Takk for synspunktene deres :-)

På ene siden kan det være en kjærkommen gave som hun kan bli glad for, men samtidig kan en slik gave havne i samme kategori som tannbørste og tannkrem.

Jeg kommer til å gi henne noe annet :-)

Skrevet

Du kan jo spørre henne neste gang hun nevner trening og å komme i form; "ønsker du deg treningsutstyr til jul?"

• Liker 1
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hvis hun alt har begynt å trene synes jeg en slik gave er fint, men som du sier, hvis man bare tenker på det kan det fort bli tatt opp i verste mening hvis man alt er litt misfornøyd selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville blitt veldig glad for det, men så har jeg nettopp blitt bitt av treningsbasillen da. Noen kan bli fornærmet av det, mens andre vil bli glade for det, så det må du nesten vurdere ut fra hvordan hun er som person. Du sier hun kan være litt hårsår, så det kan være en dårlig idé..

• Liker 1
Skrevet

Søstra mi har fem barn, født med ganske tette mellomrom. Hun er ikke helt komfortabel med sin egen kropp etter dette og ønsker å komme i form.

Er det da ok å gi treningsklær eller treningsutstyr til henne til jul? Jeg synes jo hun er fin som hun er, men forstår jo ønsket om å komme i form etter å ha født fem barn. Hun kan være litt hårsår, så jeg ønsker jo ikke å støte henne..

JA! Absolutt! :hoppendeglad:

Treningstøy er ofte ganske dyrt - og derfor noe mange nedprioriterer å kjøpe til seg selv,

hvis man har småtroll.

Og det å ha fresht treningstøy kan gi litt motivasjon. :blomst:

Skrevet

Som de andre her sier; du burde se det litt ann. Hvis hun faktisk har begynt å trene, så vil det nok være en fin gave. Om hun bare har snakket om det - så ville jeg vært mer forsiktig. Jeg blir kjempeglad for treningstøy i gave, men så trener jeg også da. Jeg trente ikke for et år siden, og veide 20 kg mer. Hadde jeg da fått treningstøy i gave, så hadde jeg nok tatt meg ganske nær av det. Selv om jeg ønsket å begynne å trene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...