Gå til innhold

ELF Cosmetics + tollavgift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Tenkte jeg skulle bestille sminke fra ELF, og har aldri gjort det før.

Det jeg lurer på er om noen av dere har bestilt derfra før, og om dere har måttet betale tollavgift? Bestilte fra strawberrynet i sommer, og det lønte seg hvertfall ikke ettersom tollavgiften kostet like mye som det jeg bestilte :P..

Alle seriøse svar mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anyone? =)

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Er vel tollavgift på sminke fra utlandet uansett hvor det kommer fra hvis det koster over 200 kroner, mener jeg? Men så er det noen nettbutikker som betaler tilbake tollen, hvis jeg har skjønt det rett.

Skrevet

Er vel tollavgift på sminke fra utlandet uansett hvor det kommer fra hvis det koster over 200 kroner, mener jeg? Men så er det noen nettbutikker som betaler tilbake tollen, hvis jeg har skjønt det rett.

Ok, takk! :) da er det bare å bestille, ettersom det er på under 200 :D

Gjest Swarovski
Skrevet

ELF er på samme måte som alle utenlandske firmaer. Handler du for over 200 kr, så må du betale moms/toll/tollbehandlingsavgift.

Handler du for under 200 kr (uten frakt), så betaler du ikke noe ekstra.

ELF betaler ikke tilbake moms/toll utgiftene. (etter hva jeg vet)

Skrevet

Det er ikke toll, nei. Men det er 25% moms, pluss et fortollingsgebyr som jeg tror ligger på rundt 115 kroner. Hvis varens verdi er over 200 kroner - merk at det er for selve varen, ikke varen + porto :)

Anonym poster: 6dc3f6e91128dd0ec7f71c8db5804d17

Skrevet

Så lenge du holder deg under 200,- (portoen kan komme oppå), betaler du ikke moms. Såvidt jeg vet er det vel 30,- elns i porto, så lønner seg ofte å bestille flere små pakker. Du bør også følge med på www.beautydiary.no, ofte i helgene eller begynnelsen av uka publiseres det rabattkoder med feks gratisk frakt, 30 % avslag og lignende :)

Skrevet

Hvis du melder deg på nyhetsbrev, får du alltid masse ekstra tilbud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...