Gå til innhold

A-seksuell, men heterofil/heteroromantisk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei går det an å være A-seksuell, men samtidig kunne forelske seg i en av det motsatte kjønn (eller det samme)?

Anonym poster: 8d2300d49ff9a12b13642aae0ec09c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det går an :)

Hva ville du gjort hvis en du er forelsket i (og som er forelsket i deg) viser seg å være A-seksuell eller at h*n har svært liten seksuell lyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor lav sexlysten (og koselysten) er, og hva grunnen til det er. Er personen ekstremt sjenert? Har hun vært utsatt for noe som har gitt traumer? Eller er hun bare født sånn?

Hvis det er sånn at hun ikke vil ha noen form for intimkontakt så tror jeg dessverre at det ikke hadde gått så bra, for min del hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor lav sexlysten (og koselysten) er, og hva grunnen til det er. Er personen ekstremt sjenert? Har hun vært utsatt for noe som har gitt traumer? Eller er hun bare født sånn?

Hvis det er sånn at hun ikke vil ha noen form for intimkontakt så tror jeg dessverre at det ikke hadde gått så bra, for min del hvertfall.

Altså kan kose og liker å kose ettersom hun liker de, men bare psykisk sett, men vil nødvendigvis ikke ta initiativet til sex, så den biten må du selv stå for. Er ikke sexofob, kan ha sex, men finner det ikke tennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså kan kose og liker å kose ettersom hun liker de, men bare psykisk sett, men vil nødvendigvis ikke ta initiativet til sex, så den biten må du selv stå for. Er ikke sexofob, kan ha sex, men finner det ikke tennende.

Dersom jeg virkelig, virkelig liker dama så hadde jeg gjort et forsøk :Nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg virkelig, virkelig liker dama så hadde jeg gjort et forsøk :Nikke:

Takk var noe betryggende :) Men selv jeg ser at det blir problemer i det lange løp, er ikke sex den viktig del av forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macha Mong Ruad

Hva ville du gjort hvis en du er forelsket i (og som er forelsket i deg) viser seg å være A-seksuell eller at h*n har svært liten seksuell lyst?

Jeg hadde droppet det. Eller spurt om det var aktuelt med et åpent forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk var noe betryggende :) Men selv jeg ser at det blir problemer i det lange løp, er ikke sex den viktig del av forhold?

For min del hører det hjemme i et ekteskap.

Anonym poster: a9173c2b19dcedbc581a057f87f74988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel tar det tid før jeg forelsker meg, og da er som regel det seksuelle på plass for lenge siden.

Så scenarioet er heller usannsynlig, og om det faktisk skulle blir en realitet: så hadde det ikke funket - for min del.

Sex er en stor del av forhold. Psykisk såvel som fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anerkjenner ikke aseksualitet som en legning så svaret må bli nei.

Så jeg har ingen legning da? Er jeg følelsesløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Så jeg har ingen legning da? Er jeg følelsesløs?

Det mest sansynlige er at du har en hormonforstyrrelse (selvom det også kan være psykologisk-betinget). Det at du nå ikke føler seksuell tiltrekning stemmer jo, akkurat som at folk med en fot ikke kan gå normalt. Men på samme måte som folk med en fot ikke er en egen menneskerase så er ikke aseksualitet en legning. Og nei, - det er ikke på noen måter det samme som å hevde at homofili ikke eksisterer. Vi har gode holdepunkter for å hevde at homofili er medfødt og det er ikke påvisst noen enkel sammenheng mellom homofili og hormon-nivåer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest sansynlige er at du har en hormonforstyrrelse (selvom det også kan være psykologisk-betinget). Det at du nå ikke føler seksuell tiltrekning stemmer jo, akkurat som at folk med en fot ikke kan gå normalt. Men på samme måte som folk med en fot ikke er en egen menneskerase så er ikke aseksualitet en legning. Og nei, - det er ikke på noen måter det samme som å hevde at homofili ikke eksisterer. Vi har gode holdepunkter for å hevde at homofili er medfødt og det er ikke påvisst noen enkel sammenheng mellom homofili og hormon-nivåer.

Ja får bare håpe at det ikke er noe galt med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja får bare håpe at det ikke er noe galt med meg.

Hvorfor det? Hvis det er noe galt med deg, så kan det jo hende at du får hjelp for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Hvis det er noe galt med deg, så kan det jo hende at du får hjelp for dette.

Fordi det er ikke noe galt med meg. Det er sånn jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Fordi det er ikke noe galt med meg. Det er sånn jeg er.

Helt til noen kommer med en testosteron-cocktail uten sidestykke og setter en sprøyte i rumpa på deg. Dagen etter er du så kåt at du knuller både nabo-kona, bikkja og ungene.

Da er det sånn du er. Hva skal vi kalle den legningen? - Frittgående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt til noen kommer med en testosteron-cocktail uten sidestykke og setter en sprøyte i rumpa på deg. Dagen etter er du så kåt at du knuller både nabo-kona, bikkja og ungene.

Du hevder at du er heteroseksuell, men helt til noen kommer med en testosteron-cocktail uten sidestykke og setter en sprøyte i rumpa på deg. Dagen etter er du så kåt at du knuller både nabo-mannen, bikkja og ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...