super-s Skrevet 15. november 2012 #1 Del Skrevet 15. november 2012 Nå som vinteren har kommet er det deilig å krype under et pledd og drikke en varm kopp kakao. Men når man prøver å passe vekta, så må man ty til sunne varianter. Jeg synes den Options hadde før var veldig god, men etter at de fikk en ny og "improved recipe", synes jeg den smaker dritt. Klumper seg gjør den også. Så jeg lurer på om det er noen som vet av en sunn kakao som faktisk smaker godt? Helst noe man kan kjøpe i en butikk, og ikke på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosadotten Skrevet 15. november 2012 #2 Del Skrevet 15. november 2012 Det eneste sukkerfrie kakaoen/sjokolademelken jeg har prøvd, var Oboy sin. Smakte som tørr, klumpete marshmallow. Fikk dårlig mage av den også, aldri mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 15. november 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 15. november 2012 Det eneste sukkerfrie kakaoen/sjokolademelken jeg har prøvd, var Oboy sin. Smakte som tørr, klumpete marshmallow. Fikk dårlig mage av den også, aldri mer! Æsj da..Da skal jeg ikke prøve den! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #4 Del Skrevet 15. november 2012 Jeg pleier å koke opp melk, ha 2-3 ss ren kakao oppi og søter med natreen-dråper. Enkelt, sunt og godt Anonym poster: b81b7277262cde09f921194c464bc2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #5 Del Skrevet 15. november 2012 Det eneste sukkerfrie kakaoen/sjokolademelken jeg har prøvd, var Oboy sin. Smakte som tørr, klumpete marshmallow. Fikk dårlig mage av den også, aldri mer! Litt OT mpt tråden, men: da var det vel kunstig søtning i den? De aller fleste reagerer på store mengder av dette. Magesmerter, diaré osv. Derfor prøver jeg å få i meg så lite søtstoff som overhodet mulig. Anonym poster: 09a224dd285b90d0a2054f09fe45c025 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosadotten Skrevet 15. november 2012 #6 Del Skrevet 15. november 2012 Litt OT mpt tråden, men: da var det vel kunstig søtning i den? De aller fleste reagerer på store mengder av dette. Magesmerter, diaré osv. Derfor prøver jeg å få i meg så lite søtstoff som overhodet mulig. Anonym poster: 09a224dd285b90d0a2054f09fe45c025 Sikkert, var grusomt uansett >__> På en annen side, det ligger masse oppskrifter på nettet over sunn kakao, men jeg har ingen erfaringer med om de er gode eller ikke x) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vogue90 Skrevet 15. november 2012 #7 Del Skrevet 15. november 2012 Jeg pleier enten å koke opp melk (2 dl per kopp) og 1 teskje kakapulver (per kopp) og ha i 2-3 suketter eller helle denne blandingen (da med færre suketter) over proteinsjokoladepulver utblandet i vann. Ellers er Freias lettkakao ganske god, spesielt hvis du har halvparten melk og halvparten vann i:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #8 Del Skrevet 15. november 2012 Litt OT mpt tråden, men: da var det vel kunstig søtning i den? De aller fleste reagerer på store mengder av dette. Magesmerter, diaré osv. Derfor prøver jeg å få i meg så lite søtstoff som overhodet mulig. Anonym poster: 09a224dd285b90d0a2054f09fe45c025 For det første er nok den typen bivirkninger ofte psykologiske. For det andre må du nok drikke noen liter kakao for å få i deg såpass mye at det er reelt å snakke om bivirkninger. Og da er det liksom ikke sunt lenger uansett! :gjeiper: Anonym poster: a891c6211be66e84305e667eebbdec77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivana Skrevet 15. november 2012 #9 Del Skrevet 15. november 2012 100% kakao i seg selv er jo sunt. Jeg bruker 100% kakao fra freia, sukrin ("sunt sukker"), malt allehånde, muskatnøtt, kanel og melk. Kjempegod kakao! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 15. november 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 15. november 2012 Takk for tips! Skal prøve ut tipsene deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå