Felicia Skrevet 4. mars 2004 #1 Skrevet 4. mars 2004 Var på glassmagasinet forrige uke og ble rundlurt av en selger fra Biotherm... Hun viste nye produkter fra en ny serie, "Oléo Source". Produktene skulle visstnok være beroligende på huden og ikke feit i det hele tatt... Jeg gjorde henne oppmerksom på at jeg har sensitive blandingshud og benyttet meg av Biosensitive sine produkter og da forsikret hun meg om at oljen/ansiktskremen var midt i blinken for meg... Det var den ikke! Huden min ser sånn ut nå: :oops: og ansiktet mitt er fett og det klør... Ikke fornøyd altså og jeg brukte over 800 kroner på dette. :evil: Kan man klage på slikt? Kan jeg gå i butikken og si gi meg pengene tilbake/få bytte til andre produkter? Må kansje nevne at jeg ikke har kvitteringen lengere... *aaargh*
Suzy Skrevet 4. mars 2004 #2 Skrevet 4. mars 2004 Det er klart du kan klage! Passer den ikke huden din og du har påpekt hva slags behov du har så må du da ha den samme bytteretten på slikt som på andre ting! Ellers finner du sikkert mer om rettigheter på Forbrukerrådet sine sider Se blant annet HER
Gjest Ethereal Skrevet 4. mars 2004 #3 Skrevet 4. mars 2004 Jeg har aldri hatt noen problemer med å returnere ting jeg har reagert på. Ta med deg produktet til butikken, aller helst med kvittering, og forklar problemet. Du må fylle ut et returskjema, og så får du enten tilgodelapp eller pengene tilbake.
Gjest Cuddly Skrevet 4. mars 2004 #4 Skrevet 4. mars 2004 Jeg ville gått, med eller uten kvittering, for sånt er skikkelig ergelig! Masse penger rett i søpla
Felicia Skrevet 4. mars 2004 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2004 Jeg ringte til Parfymeriet og snakket med en konsulent fra Biotherm der, og hun hørtes meget skeptisk ut, men jeg ble bedt om å ta med meg produktene og komme ned til dem i ettermiddag. Will do - håper dette løser seg Ellers så jeg på forbrukerrådet sinde sider at det ligger et skjema som er spesiellt laget for å klage på slike produkter, håper jeg ikke får bruk for det...
-ida- Skrevet 4. mars 2004 #7 Skrevet 4. mars 2004 Jeg tror nok du kan det, jeg klaget på en mascara fra chanel og det var ikke noe spørsmål jeg fikk et annet produkt i stedet.
Felicia Skrevet 7. mars 2004 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2004 Da har jeg vært og byttet HAdde først en utrolig dårlig opplevelse og deretter en veldig bra. Jeg kom ned litt seint, så Biotherm-konsulenten hadde gått for dagen og det var svært få andre som mente de kunne hjelpe meg. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake en dag før klokken fem, noe jeg har problemer med, da jeg selv jobber til fem. Spurte pent om det ikke gikk an å bytte til et annet produkt, det var jo ikke slik at jeg ville ha pengene tilbake eller andre vanskelige ting, ville bare ha en krem jeg tålte. Ekspeditøren visste ikke hva hu skulle gjøre og spurte sikkert 5 av sine andre kollegaer og alle var bare..."Jeg vet ikke hva vi kan gjøre" . De sa hverken ja eller nei, og jeg var på grensen til å bli forbanna, men skjulte det og spurte pent om vi kansje skulle snakke med sjefen hennes, for hun kunne kansje bestemme det? (På det tidspunktet ville jeg vært takknemlig for et "nei" så jeg fikk komme meg ut derfra). Da traff jeg en kjempehyggelig dame som på gebrokkent norsk ba så meget om unnskyldning og sa at selvsagt skulle jeg få bytte kremen, noe annent ville jo bare være dumt gjort, for da ville jeg jo bare gå et annet sted å handle neste gang, og det ønsket de ikke. Jeg fikk byttet til min vanlige ansiktskrem, og siden jeg ikke visste noe mer jeg trengte akkurat da, fikk jeg et gavekort på resten av beløpet til senere. Fikk også mase tips om hva jeg skulle gjøre for å roe ned huden igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå