Gå til innhold

Kurio nettbrett for barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med denne ?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjøp.. Jeg skal levere min tilbake.. Henger seg opp og er treg som bare det.. Blir en ipad mini til dattera heller nå

Skrevet

Den er rææv. Dårlig sensitivitet i skjermen, vanskelig å håndtere og dårlig strømkapasitet på den. Vi leverte vår tilbake etter et par timer. Ipad isteden her i hus og

• 2 uker senere...
Skrevet

Leverte tilbake vi også :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Fikk dere tilbake pengene etter dere leverte brettet ? Jeg har ikke fått hevet kjøper på denne dritten ! Måtte sende den inn å etter litt over en uke får jeg det i retur og med brev der det står at alt er bra med brettet ! Etter jeg fikk det tilbake , skrur det seg av uten forvarsel,spill apper som ikke vil åpne seg og ja bruker en evighet på å få det på igjen. Det bare skrur seg på og så av rett etter oppstart . Laderen funker ikke,så må lade den på USB :( får ikke hevet kjøpet der jeg kjøpte den heller,var inne to ganger å kranglet med di på butikken :(

Skrevet

Jeg fikk hevet kjøpet pga feil informasjon fra selger. Vi fikk beskjed om at det var akkurat som en ipad, forutenom at den var anroid. (de sa ingenting om at man kun kunne laste ned ting fra KurioStore, som hadde et ræva utvalg av apper) Så å sammenligne den med en ipad er som å sammenligne en Iphone med en nokia 5100. Tilsvarte absolutt ikke forventningene

Jeg måtte "krangle" litt.. men jeg siterte forbrukerkjøpsloven. og da måtte de jo bare gi seg.

Om du vil returnere den pga at den ikke virker, har butikken rett til å fikse den 2 ganger, evt gi deg ny to ganger før du har rett på penger tilbake.

Skrevet

Nei butikken fraskriver seg alt ansvar og bare henvender meg til kurio kunde service og da må jeg sende inn og vente på svar,butikken kan ikke gjøre noe ? For alle henvendelser må rettes til kurio, å der sitter det ei svensk dame som ikke skjønner en dritt av hva jeg sier ! Butikken kan ikke gi meg ny eller noe som helst. Dette er så friustrende,jeg har en 4 åring som er utrolig skuffet for dem dumme greia ikke funker , spill som ikke kan spilles og at den plutselig skrur seg av :( forbanna dritt kunne like godt tørka meg i ræva med 1500kr i stede.

Skrevet

Og ho selgeren skrøt den dritten høyt opp i skyen i tilegg,var alt annet en jeg så for meg det skulle være :/

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ikke kjøp den dritten, søstera mi lekte med det i en uke også var det plutselig kjedelig...

Skrevet

Nei butikken fraskriver seg alt ansvar og bare henvender meg til kurio kunde service og da må jeg sende inn og vente på svar,butikken kan ikke gjøre noe ? For alle henvendelser må rettes til kurio, å der sitter det ei svensk dame som ikke skjønner en dritt av hva jeg sier ! Butikken kan ikke gi meg ny eller noe som helst. Dette er så friustrende,jeg har en 4 åring som er utrolig skuffet for dem dumme greia ikke funker , spill som ikke kan spilles og at den plutselig skrur seg av :( forbanna dritt kunne like godt tørka meg i ræva med 1500kr i stede.

Det er feil. Butikken har ansvar for det de selger.. så det er butikken som må kontakte kurio. Skal finne lovene til deg så kan du printe ut og ta med deg om du vil

Skrevet (endret)

§ 15. Tingens egenskaper

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

a ) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til

b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

c)passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering

d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell

e) være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare og beskytte tingen

f) være i samsvar med offentligrettslige krav som stilles i lovgivningen eller offentlig vedtak i medhold av lov på den tid kjøpet inngås, hvis ikke forbrukeren har til hensikt å anvende tingen på en slik måte at at kravebetydning

g) være fri tredjepersons rett i tingen, for eksempel eiendomsrett eller panterett. Likeså skal tingen være fri tredjepersons krav på å ha rett i tingen når dette bestrides, unntatt når kravet er klart ugrunnet.

§ 16. Mangel

Tingen har en mangel dersom

a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15

b)selgeren ved kjøpet har forsømt å opplyse om forhold ved tingen eller dens bruk som han eller hun burde kjenne til, og som forbrukeren hadde grunn til å regne med å få, dersom unnlatelsen kan antas å ha virket inn på kjøpet

c)den ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen eller dens bruk, dersom selgeren ikke viser at opplysningene før kjøpet er rettet på en tydelig måte, eller at de ikke kan ha innvirket på kjøpet

d)nødvendige opplysninger om installering, montering, bruk, stell og oppbevaring ikke følger med tingen.

§ 26. Forbrukerens krav ved mangler

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

a) holde kjøpesummen tilbake etter §28

b)velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30

c)kreve prisavslag etter § 31

d) kreve heving etter § 32

e) kreve erstatning etter § 33.

§ 32. Heving

I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Er dette som jeg har uthevet jeg brukte som grunnlag for å heve kjøpet. Selger fortalte at den var som en ipad, bare at den var anroid, noe som ikke stemte. Så varen hadde altså etter loven en "mangel"

Endret av Miss Lucky
Skrevet (endret)

mitt jurio nettbrett fungerer som det skal, men sønnen min er ikke interessert i det, skulle på død og liv ha det, men etter to dagers bruk ble det bare liggende.

Endret av makkapakka
Skrevet

Tusen takk miss lucky :) skal printe det ut og gå i butikken igjen,hadde nå bare interessen vært borte hadde det vært greit,men det funker jo ikke :/ kontakter forbrukerombudet om jeg ikke kommer noen vei ,men ser det ligger nok av brett på finn også :(

Skrevet

Du har loven på din side.. men om du ikke kan godt selv er det nok ikke like lett å krangle med disse tullingene i butikken som påstår ditt og datt, så det kan det være greit å printe ut å vise dem, da er det ikke like lett for dem å avvise deg.

Loven heter forresten forbrukerkjøpsloven, og du finner hele på www.lovdata.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...