Gå til innhold

Trivselsvekt???!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her som har funnet sin trivselsvekt og er fornøyd med det?? Selv om en kanskje ikke er "beinrangel??" hoppe.gif

12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har helt klart mange kilo for mye, men de er vel fordelt og proposjonert (samme mål rundt byste og hofter i hvert fall icon_biggrin.gif) og jeg trener 4-6 ganger i uken. Kroppen min funker til det den skal, både indre og ytre funksjoner. Visst kunne jeg vet tenkt meg noen størrelser mindre, kleskjøp hadde vært litt enklere da. MEN - jeg har altfor mye klær som det er, og kan ikke pga plassmangel kjøpe mer (og jeg har i utgangspunktet ikke dårlig plass), samt at jeg er sunn, frisk og ser sånn ut.

Hva mer kan man egentlig ønske seg? Joda, en hel masse, klart det, men jeg tror tilfredsheten kommer med alder og erfaring. Dessuten kommer man faktisk til et punkt hvor man kan legge seg ned og gi opp, eller akseptere den man er og leve et godt liv.

Jeg må også få si at jeg har faktisk slanket meg til den størrelsen jeg er i dag, så noe slanking blir det i hvert fall aldri mer!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Det høres sikkert helt syyyykt ut, men jeg kommer ALDRI til å være fornøyd med vekta mi...

Skrevet

Jeg befinner meg på min omtrentlige trivselsvekt nå.

Hadde noen få kilo for mye en stund, men endret kosthold og begynte å trene mer - og nå begynner det å nærme seg.

Mener selv at jeg har noen gram igjen - men der er det bare min idiotiske perfeksjonisme som spiller inn.

Hva som er "noen kilo for mye" er jo helt opp til hver enkelt, og egen "trivselsvekt" er et godt mål, synes jeg. icon_smile.gif

Skrevet

jeg har funnet trivselsvekta mi jeg, jeg har bare noen kilo å ta av før jeg er der.... icon_rolleyes.gif

For ca halvannet år siden var jeg der, og trivdes med kroppen min. Nå har jeg lagt på meg ca 5 kilo... Selv om jeg forsåvidt "trives" med kroppen min, så er målet å komme tilbake dit jeg var!! (har litt klær og sånt som jeg liker som da kan brukes igjen... det er litt viktig for meg)12

Skrevet

Meiner sjølv at eg har eit rimelig bra kosthold og et passelig aktivitetsnivå, omtrent sånn som eg vil ha det framover. Vekta mi har stabilisert seg og rikkar seg verken opp eller ned, eg synest eg ser bra ut og det synest typen min også, så eg har trivselsvekta mi! Dersom eg skulle gå ned nokre kilo måtte eg ha begynt å slanke meg på skikkelig, og da hadde eg mistrivdes.12

Skrevet

Ja, så var jeg igjen her!

For 2 år siden fikk jeg min datter og jeg la på meg 26 kilo i svangerskapet, fikk svangerskapsforgifting, fikk ikke bevege meg så mye osv osv...Så veien tilbake til min trivselsvekt har vært lang, men er begynt å komme i mål snart. icon_smile.gif

Har til nå tatt av meg det som jeg la på meg i svangerskapet og det er jeg fornøyd med. Etter at jeg fikk min datter har jeg fått et helt annet syn på livet, og et helt annet syn også når det gjelder slanking!

I disse dager spiser jeg sunt, drikker lite brus, og passer godt på hva jeg hiver i meg av mat. icon_cool.gif

Trenger en gang i blant også og går turer og koser meg sammen med min datter!!

Så trivselsvekten er nok på god vei!!12

Skrevet

Jeg har ingen trivelsvekt, men et trivelsutseende. Det er i hvertfall det jeg prøver å leve etter. Trivselsvekten min er et sted mellom 52 og 58 kg. Under det tror jeg at puppene mine vil forsvinne, og over 60 har jeg ikke godt av. Har leddgikt, så vekt vil påvirke sykdommen min mer enn selvbildet, tror jeg.

MEN jeg fant ut at jeg skulle begynne å trene litt da buksene mine stadig var for trange rundt magen og jeg så smågravid ut. Jeg spiser sunt og ganske fettfattig, men jeg sitter for mye på rumpa pga jobben. (7 t ved et datamaskin + 3 timer bilpendling + x ant timer foran tv eller hjemmePC...) Så nå prøver jeg å få til minst en omgang på SATS hver uke, til å begynne med. Har ikke veid meg siden en gang før jul. Men jeg ser meg i speilet og sjekker. Ser jeg bra ut eller ikke? Jeg er egentlig ganske fornøyd med det jeg ser, bortsett fra litt mer kulemage enn nødvendig og litt kvapsete overarmer, så jeg tror at dette er den fasongen jeg bør ha. Så får heller vekta være det den er.

Catzy12

Skrevet

jeg er helt fornøyd. for ti år siden veide jeg 80, det syntes jeg ikke var noe gøy. gikk ned rundt 20 kg over 5 år, og de siste 5 årene har jeg veid mellom 55 og 60. tar det ikke særlig tungt om jeg går litt opp eller ned, følger ikke helt med på hva jeg veier, så lenge klærne mine passer er jeg fornøyd. pleier å gå opp et par kilo om høsten og ned et par kilo om våren, sånn er det hvert år. gjør ikke noe spesielt for å holde vekta, er rimelig aktiv selv om jeg ikke trener og spiser det jeg har lyst på, så dette må da være trivselsvekt.

Skrevet

Hei*s*

Jeg er heller ikke noe beinrangel,men er vel passe?? Har funnet min trivselsvekt... og så lenge jeg er fornøyd, så betyr det heller ikke så mye hva andre mener...Gikk opp endel en periode da jeg sluttet å røyke, men er nede igjen på det "normale" Føles greit:-)

Marigull

Skrevet

Heldiggriser...*sss*

Jeg kjenner trivselsvekten min, men veier 33 kilo mer enn trivselsvekten min, så jeg har lang vei å gå. Og trivselsvekten min ligger langt over anbefalt vekt.12

Skrevet

Tror faktisk jeg har har trivselsvekten min nå ja. Har jo gått opp 4-5 kilo de siste 5 årene, men det er jo fordi jeg har fått litt hofter og mer kvinnelige former! Veldig glad for at jeg har fått en "kvinnekropp", isteden for at det ser ut som jeg er 14år enda. Det er ikke så altfor lenge siden jeg tenkte at det hadde vært mye bedre å veie 55 isteden for 60kg, men nå har jeg slått meg til ro med at det er sånn JEG er, og jeg tror ikke det passer så altfor dårlig til høyden min heller icon_smile.gif12

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med kroppen min jeg!!! Men det får man jo nesten ikke lov å si. Jeg er ikke tynn, bare akkurat passe. Jeg har en myk kvinnelig kropp med akkurat passelig mye isolering der det skal være. Jeg kunne ønske flere kvinner kunne være fornøyd jeg..........

En venn av meg fra Færøyene sa en gang, at "overflødige kilo sitter utrolig mye bedre på kvinner enn på menn", og det er jo faktisk helt sant. Menn får kulemage - stoor kulemage. Kvinner blir bare pent runde de... (alt innenfor visse grenser da selvfølgelig icon_wink.gif) 12

Skrevet

Jeg er og fornøyd med kroppen min, men det er vanskelig å holde på den tanken, for hele verden forteller meg hele tiden at jeg er for tynn. Trivselsvekta mi ligger mellom 50 og 60, har ikke veid meg på en stund. jeg er 1, 65 høy. Det er liksom ikke lov å være fornøyd med det... Frustrerende. Særlig nå i disse spiseforstyrrelsestider, man blir jo mistenkt for å være syk støtt. Arrrrgh! icon_frown.gif

Skrevet

Taurus,

bra sagt av din venn fra Færøyene icon_wink.gif

Gjest gjest1
Skrevet

Har absolutt ikke funnet trivselsvekta mi enda. Jeg var der for et halvt år siden, men det tok lang tid og mye krefter. Kunne godt tenkt meg å veie 10 kilo mindre igjen.

Akkurat nå har jeg hverken tid eller krefter til å kjempe mot kiloene igjen. Men bort skal det - før sommeren!

Klemmer fra 12

Skrevet

Jepp, har godtatt kroppen min. Kunne gått ned et par kilo, men DET er et luksus-problem imot det mange andre sliter med. Jeg syns at vi burde se oss litt mer om, se at andre kanskje har større problemer enn oss selv...og slutte å syte for ingenting! Det var dagens moralpreken..icon_razz.gif12

Gjest Cruella
Skrevet

Jeg er fornøyd med vekten min, jeg. Er bare ca 164 cm høy og veier mellom 48 og 50 kilo. Det høres lite ut, men jeg er slank, ikke tynn. Spiser jeg mye en periode veier jeg 50 kilo, stresser jeg en del stopper vekta på 48. Veier alltid mellom 48 og 50, da må jo det være idealvekta mi ??12

• 22 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker brystene,magen og stumpen min. Stort,struttende og mykt. Vekt er noe over EU standard og hva "alle" andre synes er "helsemessig" forsvarlig. 

Ja,jeg har spist meg lubben av den grunn av at jeg vil være lubben.  

Anonymkode: 80bb3...20c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...