Gjest Usikker Skrevet 15. november 2012 #1 Skrevet 15. november 2012 Jeg ble for litt over en måned siden sammen med en fyr som jeg har kjent i evigheter. Vi har holdt på siden sommeren, men vi har kjent hverandre i 5 år! Greia er det at jeg er veldig usikker på om vi har en fremtid sammen, siden jeg allerede nå føler at det ikke blir å funke? Vi har veldig forskjellig livsstil og vi er ganske ulike egentlig. Noen ganger føler jeg at jeg har gjort en feil ved å bli sammen med han.. Noen som har noe tips til hvordan jeg kan finne ut av ting litt lettere?
Rosadotten Skrevet 15. november 2012 #2 Skrevet 15. november 2012 Vel, forskjellige mennesker er ofte de som utfyller hverandre og gjør det komplett, men det kommer jo selvfølgelig ann på Jeg var sammen med en dude som elsket sport og friluftsliv og alt, trening og hatet junkfood og godteri. Jeg derimot liker å sitte på ræva og game playstation hele dagen, momse pizza og godteri med film og jeg har så mye pollenallergi at jeg blir som en hval på land på tur med ham. Det varte ikke særlig lenge, ahah x) Men du skrev at dere bare har vært sammen litt over en måned, det er jo ikke så veldig lang tid på å få oversikt over forholdet. Vennskap og sånt går nesten alltid greit, men når man inngår i et forhold så krever og forventer man ofte mer av hverandre, og det er kanskje vanskelig å endre på det "gamle" som dere hadde i 5 år Nå vet ikke jeg hvordan dere er sammen, men jeg synes du skal prøve deg litt frem En måned er veldig kort tid å ta avgjørelser på, spesielt hvis du liker ham veldig godt. Man vil jo helst prøve å unngå å gjøre noe man kommer til å angre på Du må nesten bare se hvordan du føler det selv 1
Capt. Obvious Skrevet 15. november 2012 #3 Skrevet 15. november 2012 Om man allerede etter en måned er veldig usikker så er det noe som ikke stemmer i mine øyne. Er du forelsket i det hele tatt ts? Man bør jo ha ganske sterke følelser for den andre i begynnelsen, det er slik biologien fungerer.
baku Skrevet 15. november 2012 #4 Skrevet 15. november 2012 Hei! Du skriver egentlig ingenting som er positivt med forholdet i tråden din...Synes egentlig det sier at du tror det ikke fungerer...
Alvina Skrevet 15. november 2012 #5 Skrevet 15. november 2012 Om man allerede etter en måned er veldig usikker så er det noe som ikke stemmer i mine øyne. Er du forelsket i det hele tatt ts? Man bør jo ha ganske sterke følelser for den andre i begynnelsen, det er slik biologien fungerer. Det kalles forelskelse den første tiden og er ikke stort å basere på før man blir kjent med hverandre på godt og vondt. Jeg er alltid usikker i begynnelsen av et forhold - synes det er til tider slitsomt å gå gjennom date-fasen, lære hverandre å kjenne og usikkerhet er en del av bildet. Usikkerheten gjør også at jeg til tider trekker meg tilbake eller forsøker å gjøre det, kanskje for å beskytte meg selv. Har vært i forhold der alt har klaffet fra dag en og der han har vært pådriver til snarlig samboerskap, men det endte ikke bra og jeg stolte ikke på magefølelsen, lot meg bare rive med og fortrylles. Men svarer bare for meg selv. Etter en måned? Gi dette tid eller om det ikke er en kime til følelsen av å være betatt - gå videre.
Gjest Usikker Skrevet 15. november 2012 #6 Skrevet 15. november 2012 Vi har det veldig fint sammen jeg og han.. men han har veldig andre interesser enn meg og annet syn på livet sånn som jeg har forstått det. Jeg er veldig glad i han, men jeg mangler egentlig den gnisten og sommerfuglene.. så føler egentlig at jeg ikke har vært helt forelska nei.. Trodde kanskje de følelsene kom til å komme tydeligere frem etterhvert siden følelser kan ta tid iblant.. Jeg tror kanskje jeg må tenke nøye gjennom ting før jeg gjør noe drastisk?
Capt. Obvious Skrevet 15. november 2012 #7 Skrevet 15. november 2012 Det kalles forelskelse den første tiden og er ikke stort å basere på før man blir kjent med hverandre på godt og vondt. Jeg er alltid usikker i begynnelsen av et forhold - synes det er til tider slitsomt å gå gjennom date-fasen, lære hverandre å kjenne og usikkerhet er en del av bildet. Usikkerheten gjør også at jeg til tider trekker meg tilbake eller forsøker å gjøre det, kanskje for å beskytte meg selv. Har vært i forhold der alt har klaffet fra dag en og der han har vært pådriver til snarlig samboerskap, men det endte ikke bra og jeg stolte ikke på magefølelsen, lot meg bare rive med og fortrylles. Men svarer bare for meg selv. Etter en måned? Gi dette tid eller om det ikke er en kime til følelsen av å være betatt - gå videre. Og destor mer skurrer det i mine ører når man ikke engang opplever forelskelse etter kun en måned. Joda, det er jo alltid en usikkerhet, men likevel er det noe som ligger i grunnen og er spennende, man er klart tiltrukket av den andre og man har sommerfugler i magen - man er rett og slett forelsket.
Gjest tarandus Skrevet 15. november 2012 #8 Skrevet 15. november 2012 Kanskje dere har det best som venner?
Capt. Obvious Skrevet 15. november 2012 #9 Skrevet 15. november 2012 Vi har det veldig fint sammen jeg og han.. men han har veldig andre interesser enn meg og annet syn på livet sånn som jeg har forstått det. Jeg er veldig glad i han, men jeg mangler egentlig den gnisten og sommerfuglene.. så føler egentlig at jeg ikke har vært helt forelska nei.. Trodde kanskje de følelsene kom til å komme tydeligere frem etterhvert siden følelser kan ta tid iblant.. Jeg tror kanskje jeg må tenke nøye gjennom ting før jeg gjør noe drastisk? Kan jo komme av at dere har kjent hverandre lenge før det ble noe mer mellom dere. Gjør dere noe sammen med tanke på at dere har forskjellige interesser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå