Drew Skrevet 4. mars 2004 #1 Del Skrevet 4. mars 2004 Noen som har en god oppskrift? Er veldig glad i sausen på Peppes. Siden jeg ikke er hobbykokk er det umulig for meg å smake hva de har putta oppi for å få den til å smake så himmelsk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 4. mars 2004 #2 Del Skrevet 4. mars 2004 Vet ikke hvordan den på Peppes er, men er det en sånn hvit dressing? I så fall kan du prøve denne http://www.tine.no/oppskrift/15167/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 4. mars 2004 #3 Del Skrevet 4. mars 2004 Det sies denne er veldig lik den de har på peppes. Har ikke prøvd den enda. Bland et beger rømme med 1 ts sukker, 1 ts salt, 1 ss sitronsaft, 1,5 ts løkpulver, 1,5 ts hvitløkspulver og en hel potte hakket gressløk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 4. mars 2004 #4 Del Skrevet 4. mars 2004 Må innrømme at jeg har aldri giidet å faktisk lage hvitløkssausen til pizza selv. Jeg pleier å kjøpe Idun hvitløksdressing. Syns den smaker ganske så likt :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drew Skrevet 4. mars 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 4. mars 2004 EnigVigfa. Har smakt Iduns... ganske likt... men ikke helt... :oops: Har brukt opp flaska, og er klar for å perfeksjonere "sausopplevelsen". Tester ut oppskriftene jeg har fått her i nær fremtid! Takk Bentebent og frosken Finnes det andre gode hvite saus-tips til pizza så tar jeg gjerne imot fler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 4. mars 2004 #6 Del Skrevet 4. mars 2004 Latterlig enkelt, men fantastisk godt, er det å blande en halv boks Kesam med ca tre-fire revne hvitløksfedd og ca 1/2 ts salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. mars 2004 #7 Del Skrevet 4. mars 2004 Det sies denne er veldig lik den de har på peppes. Har ikke prøvd den enda. Bland et beger rømme med 1 ts sukker, 1 ts salt, 1 ss sitronsaft, 1,5 ts løkpulver, 1,5 ts hvitløkspulver og en hel potte hakket gressløk. Jaaaaa, den er "min" dressing (eller har egentlig lånt den av en som nettopp prøver å kopiere Peppes dressing). Den er virkelig kjempegod, etter at vi prøvde den har vi helt sluttet å kjøpe Peppes dressing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 4. mars 2004 #8 Del Skrevet 4. mars 2004 Jaaaaa, den er "min" dressing (eller har egentlig lånt den av en som nettopp prøver å kopiere Peppes dressing). Den er virkelig kjempegod, etter at vi prøvde den har vi helt sluttet å kjøpe Peppes dressing. Kan nok stemme det. Jeg fikk den her på KG så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2004 #9 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg har testet Arkana's dressing, og den holder hva den lover! Min kjære stedatter på 9 år kan aller helst drikke rømmedressing hvis det var opp til henne, så nå er hun storfornøyd med at vi kan lage den selv. Da blir det liksom aldri tomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2004 #10 Del Skrevet 4. mars 2004 Eh.. Hilsen Tundra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristi Skrevet 5. mars 2004 #11 Del Skrevet 5. mars 2004 Arkana du er ganske close til å ha hele oppskriften:) Her kommer Peppes oppskriften som jeg har fått av en vennine som jobber som kokk på Peppes:) Peppes rømmedressing Dette er i rømmedressingen. Seter rømme. (hvitt lokk) Vanlig rømme. (grønt lokk) Hvitløkspulver Soya olje Gressløk. Hvor mye som skal være av hva må dere nok ta litt på feelingen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 6. mars 2004 #12 Del Skrevet 6. mars 2004 Denne synes jeg er god: rømme presset hvitløk litt eple sitron oregano pepper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drew Skrevet 8. mars 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 8. mars 2004 Hittil i dag har jeg fått tilbakemelding fra 7 personer om at jeg lukter hvitløk! :oops: Og det stemmer nok godt for jeg har bedrevet helgen med å lage dressinger. Ser det har kommet med flere her nå så jeg får vel vedlikeholde duften ut uken. Her en min mening: En halv boks Kesam med ca tre-fire revne hvitløksfedd og ca 1/2 ts salt. Super til dipp! (Denne alene vil få kollegar til å gå ett skritt bakover når de skal snakke med deg.) Tines hvitløksdressing Super til dipp, litt mer smak enn den forrige. (Spiser du denne også vil dine kollegaer stå i døren når de skal si deg noe.) Bland et beger rømme med 1 ts sukker, 1 ts salt, 1 ss sitronsaft, 1,5 ts løkpulver, 1,5 ts hvitløkspulver og en hel potte hakket gressløk. Super på pizza! Sånn ville jeg ha! (Tror jeg kommer til å få penger til bussen hjem i dag, eller vi må kjøre med vinduene åpne...) Hvitløksdunst fra Drew Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marple Skrevet 13. april 2004 #14 Del Skrevet 13. april 2004 Dette er min oppskrift (som skiller seg litt fra de andres) 1 beger Kesam litt majones sylteagurker 2 fedd hvitløk litt purre litt vårløk gressløk saften av en halv sitron salt og pepper HAkk opp (i bittesmå biter) hvtløk, vårløk, purre, greeløk og et par sylteagurker. Bland kesam og litt majones og ha grønnsakene. Spe med sitronsaft og litt av sylteagurklaken. Mmm, kjempe godt! Til salater og pizza... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå