Gå til innhold

Støt i fingrene etter kostholdsendring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor dette innlegget passer, så det er bare å flytte det hvis dette er feil plass.

Etter at jeg la om kostholdet mitt får jeg støt i fingrene hele tiden når jeg tar i ting som dørhåndtak, komfyren, vasken, flispledd osv. Det er ikke vondt, og helt sikkert ikke farlig, men jeg lurer på om det er normalt? Er det flere som har opplevd dette, og er det noen som vet hvorfor dette skjer? Det skjedde så og si med en gang jeg la om kostholdet rundt 1. oktober. Aldri opplevd det før i så stor grad!

Anonym poster: 749f5c253d5e0c51e8519c807478f751

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tror jeg er et eksempel på feilaktig årsakssammenheng. Du har to observasjoner. Den ene er at du får mer støt nå enn du gjorde før. Samtidig har du og endret kosthold.

Du har trukket konklusjonen, eller har en rimelig god antagelse at det er kostholdsendringen som er årsaken til støtene.

Jeg tipper det er helt andre ting som ligger bak. Selv merker jeg at huden min er langt tørrere i vinterhalvåret enn sommerhalvåret. Det skyldes at man varmer opp luften inne i mye større grad og den blir ofte tørrere inne, selv om det er svært fuktig ute.

Tørr luft øker utladningen av statisk elektrisitet.

• Liker 2
Skrevet

Det kan også komme av bytte av skotøy eller sokker.

Skrevet

Dette tror jeg er et eksempel på feilaktig årsakssammenheng. Du har to observasjoner. Den ene er at du får mer støt nå enn du gjorde før. Samtidig har du og endret kosthold.

Du har trukket konklusjonen, eller har en rimelig god antagelse at det er kostholdsendringen som er årsaken til støtene.

Jeg tipper det er helt andre ting som ligger bak. Selv merker jeg at huden min er langt tørrere i vinterhalvåret enn sommerhalvåret. Det skyldes at man varmer opp luften inne i mye større grad og den blir ofte tørrere inne, selv om det er svært fuktig ute.

Tørr luft øker utladningen av statisk elektrisitet.

Takk for svar! Kanskje du har rett, det kan jo ha noe med det å gjøre. Bare rart at det skjedde akkurat når jeg la om kostholdet.

Anonym poster: 749f5c253d5e0c51e8519c807478f751

• Liker 1
Skrevet

Livet er fullt av tilfeldigheter, men vi som mennesker er hardkodet til å lage sammenhenger og mønster der vi kan. Selv om disse sammenhengene egentlig ikke eksisterer.

Jeg begynte også å knitre ekstra mye i oktober, det var vel da jeg satte på panelovnen.

Skrevet

det var merkelig, ville spurt legen..

Anonym poster: c2a2572e1536ca20deab304dcd6fc804

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...