Gå til innhold

Bulkete negler, hvorfor er det så vanlig hos kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mann møter jeg endel kvinner ved forskjellige anledninger. Noe som ha slått meg, er at neglene til mange kvinner er bulkete. Særlig på tommelen. Dette ser ut til å gjelde jenter i slutten av tyveårene og oppover.Kan ikke si at jeg har lagt merke til tilsvarende hos menn. Ikke at det betyr noe, på langt nær. For meg er det indre det viktigeste, men jeg lurer likevel på hva dette er? Er det noe dere er kjent med og er det overhode ingenting å gjøre med det?

Med hilsen fra

Jon Are

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Det har jeg opplevd på mange menn også! Aner ikke hva det kommer av, jeg har det ikke.

Skrevet

Hæ? Kan du finne et bilde?

Anonym poster: 6f42aab02c4f2e1f6c247136d4e9de7a

Gjest BabyBlue
Skrevet

Kan godt hende de har hatt dårlige opplevelser med akrylnegler, noe som har skadet neglene? Eller så har de klemt seg i en dør, eller så er det genetisk... nå vet jeg ikke om du mener ruglete PÅ neglen eller på tuppen av neglen? I så fall er det resultat av neglebiting eller dårlig stell av neglene.

Skrevet

Er det bulker eller strier du mener? Strier har jeg sett mye av (mener det kommer av en mangel på et eller annet), men bulker? Aldri...

Skrevet

Jeg mener bulker, altså en slags forhøyning en plass på negelen. Noen ganger viser det seg som en slags stripe på negelen. Rart at dere ikke vet hva jeg snakker om. Har sett det på mange kvinner. Muligens dette er utbredt hos menn også, men det er jeg noe usikker på.

Med hilsen fra

Jon Are

Skrevet

*studerer tommeneglene....*

Jeg har "striper" på neglene, men det er det på alle. Kanskje litt mere på tommelneglene enn de andre. Men ingen bulker. Forresten, en bulk har jeg, på lillefingeren. Klemte fingetuppen nesten av for mange år siden, og midt på neglen er det fortsatt en bulk.Men så er hele tuppen av fingeren litt bøyd og skjev også.

Skrevet

Jeg forstår hva du mener med bulker, for jeg har det på begge mine tomler og pekefingre, og har hatt det siden jeg var 18-19 år, jeg aner ikke hva det er fornoe, men godt å vite jeg ikke er alene da ;)

• Liker 3
Skrevet

De bulkene kommer ofte på grunn av kostholdet, for røff behandling når man dytter neglebånd eller andre støtskader. Det er de vannrette bølgene, de loddrette har begge kjønn like mye av spør du meg.

Beau's lines heter det.

Anonym poster: 90e1a838c3749cd2706f5af15350b310

• 2 år senere...
Skrevet

Tommelneglene mine er veldig bulkete, og jeg aner ikke hva det kommer av. Tror jeg fikk det da jeg var rundt 12/13, nå er jeg 15. Vet ikke om det er normalt?

Anonymous poster hash: f864a...13c

Gjest avocadoen
Skrevet

Tommelneglene mine er veldig bulkete, og jeg aner ikke hva det kommer av. Tror jeg fikk det da jeg var rundt 12/13, nå er jeg 15. Vet ikke om det er normalt?

Anonymous poster hash: f864a...13c

Jeg ser dette er en gammel tråd, men svarer uansett. Leste i et vitenskapsblad tror jeg at det kan ha med hormonene å gjøre. Så om du er stresset eller blir skremt eller lignende så får du bulk i neglen. Jeg har selv bulker i neglene overalt og helt myke negler. Det har med at jeg har en medfødt sykdom, men jeg har lært å leve med det.

Skrevet

Jeg hadde bulk på den ene tommelen etter at jeg hadde brukt løsnegler en gang. Var litt uheldig da den skulle av, gjorde veeeldig vondt! Men etter en stund så har det glattet ut igjen,tommelen min er jevn og fin igjen nå :)

Skrevet

jeg har det på venstre tommel. Er alltid sånn :S Er 18, og har forresten søkt opp før om det er mangel på noe. Har verken slått meg og tror eneste mangelen jeg har er jern.

Anonymous poster hash: de3a3...440
Skrevet

Gener og stress kan og ha med sånt å gjøre.

Skrevet

Det kan skyldes en mangelsykdom, men jeg husker ikke hva legen sa om dette for omlag hundrede år siden eller noe sånt.

Jeg har en bulkete negl på en ringfinger fordi jeg var så glup at jeg skrudde på feil kokeplate, også la jeg hånden opp på den på slåtte kokeplaten for å røre i den gryten som ikke ville koke. Har dermed påført meg selv neglerot skade som følge av at fingrene smeltet!

fordi jeg var rask med å stikke hånden i kaldt vann og kom raskt under legebehandling er hånden fint leget.

Anonymous poster hash: d3575...fcd

Skrevet

Som mann møter jeg endel kvinner ved forskjellige anledninger. Noe som ha slått meg, er at neglene til mange kvinner er bulkete. Særlig på tommelen. Dette ser ut til å gjelde jenter i slutten av tyveårene og oppover.Kan ikke si at jeg har lagt merke til tilsvarende hos menn. Ikke at det betyr noe, på langt nær. For meg er det indre det viktigeste, men jeg lurer likevel på hva dette er? Er det noe dere er kjent med og er det overhode ingenting å gjøre med det?

Med hilsen fra

Jon Are

Forgiftning.

Anonymous poster hash: 3601a...2c6

• Liker 1
Skrevet

Med hilsen fra

Jon Are

I mitt tilfelle er det psoriasis som gjør det. I tillegg til atopisk eksem på toppen av det igjen. Neglene er ekstra ille om jeg har hatt et skikkelig "eksemutbrudd" på fingrene.

Anonymous poster hash: 1790c...506

Skrevet

Man kan få bulker, samt sprekker og andre ting dersom en fjerner neglebåndet slik som mange jenter gjør. Det er en grunn for at båndet er det for å si det slik.

Anonymous poster hash: 60a1d...82c
Gjest Veritaserum
Skrevet

Jeg har bulker, og jeg mangler hele alfabetet når det kommer til vitaminer.
alltid hatt bulkete negler, på tomlene haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...