Gjest Lincoln Skrevet 15. november 2012 #1 Skrevet 15. november 2012 Hva foretrekker dere damer for første gangs kontakt (etter at dere har gitt telefonnummeret til en kjekk kar)?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #2 Skrevet 15. november 2012 SMS, helt klart. Jeg hater å snakke i telefonen i utgangspunktet, og å snakke med en helt ny person er ihvertfall horribelt. Anonym poster: 3f770b5d3bb45ce57cefcd3ce1c50547 9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #3 Skrevet 15. november 2012 SMS, definitivt. Jeg har litt telefonskrekk og tar ikke telefonen hvis det ringer fra ukjent nummer. Jeg sjekker alltid umiddelbart 1881, men hvis jeg ikke kjenner navnet ringer jeg ikke tilbake. Mye bedre med en melding. Anonym poster: 711791614f6200e84e35bf49b5fa1584
Gjest NozMonster Skrevet 15. november 2012 #4 Skrevet 15. november 2012 (endret) Helt klart SMS! Selv liker jeg best at man ringer hverandre hvis noe skal avtales (innen relativt kort tid), eller hvis det er noe man lurer på, så man da slipper å skrive trehundreognittini essemess`er frem og tilbake tilhverandre. Endret 15. november 2012 av NozMonster 1
pressplay Skrevet 15. november 2012 #6 Skrevet 15. november 2012 Typisk oss nordmenn å ha sosial angst. Mye tryggere å se på en skjerm og tenke seg fram til hva man skal svare enn å måtte finne på noe på rappen over telefon. Sender som regel SMS først, men jeg opplever at det er positivt å ringe etter hvert. Det er alltid lettere å være avvisende over sms enn tale eller å la være å svare. Når man hører stemmen til en annen person er det også lettere å knytte seg til denne enn å forholde seg til denne via tekst. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #8 Skrevet 15. november 2012 Jeg foretrekker også SMS... Haha, daten min og jeg, som har truffet hverandre i et par måneder og føler det er full klaff med, ringes så og si aldri, annet enn for å gi korte beskjeder men vi sender meldinger og chatter masse. Føler egentlig ikke behov for å ringes heller. Vi har imidlertid masse å prate om og en veldig god og naturlig kommunikasjon ansikt til ansikt. Anonym poster: f0b74d482f3252be8311a28e70e84d53
Gjest NozMonster Skrevet 15. november 2012 #10 Skrevet 15. november 2012 (endret) Typisk oss nordmenn å ha sosial angst. Mye tryggere å se på en skjerm og tenke seg fram til hva man skal svare enn å måtte finne på noe på rappen over telefon. Sender som regel SMS først, men jeg opplever at det er positivt å ringe etter hvert. Det er alltid lettere å være avvisende over sms enn tale eller å la være å svare. Når man hører stemmen til en annen person er det også lettere å knytte seg til denne enn å forholde seg til denne via tekst. sosial angst fordi man foretrekker SMS den aller første gangen man tar kontakt? Om jeg gir en kar telefon nummeret mitt på en fest og han ringer dagen etterpå for å si at det var hyggelig å møte meg i går og at han håper vi ses snart igjen, så synes jeg faktisk det hadde vært litt snålt. Jeg hadde liksom ikke hatt så mye mer å si tilbake enn at " takk, lige så! kanskje vi kan møtes på en kaffe en dag" . Så aner jeg at det oppstår en småpinlig stillhet. Ergo= SMS er best ved førstegangskontakt Endret 15. november 2012 av NozMonster
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #11 Skrevet 15. november 2012 sms =P feige meg. Anonym poster: b4f0bf96e1829735e5da9b8aa6a44828
Gjest Tinkerbell Skrevet 15. november 2012 #12 Skrevet 15. november 2012 Jeg hadde faktisk likt at han ringte, jeg blir fort usikker når det gjelder menn og sms. 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 15. november 2012 #14 Skrevet 15. november 2012 Jeg skulle til å si at jeg bare snakket for meg selv, og at jeg foretrekker sms fordi jeg overhodet ikke er noe glad i å snakke i telefon, men jeg ser at jeg ikke er den eneste Jeg kan på generell basis ikke fordra å snakke i telefonen, da vil jeg heller ta ting skriftlig eller ansikt til ansikt.
Mermaid Blues Skrevet 15. november 2012 #15 Skrevet 15. november 2012 Helt klart SMS, jeg har alltid mobilen på lydløs når jeg er ute, og hjemme i leiligheten min har jeg elendig dekning. SMS får jeg alltids besvart, men det kan være en utfordring å føre en samtale når dekninga er laber, om man i det hele tatt kommer gjennom.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #16 Skrevet 15. november 2012 jeg foretrekker å bli ringt. Anonym poster: 87d99ea243c33de4e2a9b860109f1583
Gjest energibånd Skrevet 15. november 2012 #17 Skrevet 15. november 2012 Her ville jeg egentlig svart SMS, men har blitt oppringt av noen gutter og jeg syns det var koselig, selv om jeg først ble overrasket og nølte litt om jeg skulle svare. Det kan jo bli litt pinlig om dere ikke har så mye å snakke om, men jeg syns det er vanskeligere å kommunisere via SMS. Må legge til at jeg ikke liker at fremmede folk ringer meg, men om jeg har gitt bort nr. mitt, så må de gjerne ringe meg. Jeg gir nemlig ikke bort nr. mitt til folk jeg ikke vil skal ringe.
pantora Skrevet 15. november 2012 #18 Skrevet 15. november 2012 Sier sms jeg også! Er redd det blir kleint å snakke sammen, eller pinlig stillhet!
Neket Skrevet 16. november 2012 #19 Skrevet 16. november 2012 Som den oldtidssaken jeg er, husker jeg da sms ikke var oppfunnet.... Men det er lettere å sende sms enn å ringe 1
Tippy Skrevet 17. november 2012 #20 Skrevet 17. november 2012 Som den oldtidssaken jeg er, husker jeg da sms ikke var oppfunnet.... Men det er lettere å sende sms enn å ringe Den tiden husker jeg også...mange ganger turte man nesten ikke gå ut i tilfelle telefonen ringte mens man var ute. Nå foretrekker jeg sms, men er ikke redd dersom mobilen skulle ringe heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå