AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #1 Skrevet 15. november 2012 Hei Broren min har en dame som ikke kan fordra noen i familien. Dette viser hun med hele seg, hele tiden, med kroppspråk, blikk, og i samtaler. Hun er avvisende, og nedlatende. Mitt motto er at jeg ikke skal svikte broren min, selv om hun er sånn. Han lider under hennes regime, men har selv valgt det, det må han stå for. Jeg har mest lyst å rope. Jeg har ingenting i mot henne, men blir såret hver gang hun avviser, hakker og ser ned på alt det vi er og står for. Kan ikke forstå hva jeg eller vi har gjort henne, jeg er ikke påtrengende eller noe. Kan bare konstatere at hun ikke kan fordra meg, og resten av familien. Har ikke snakket med de andre i familien, men ser at hun er sånn mot alle. Dette er bare et hjertesukk, har egentlig ikke noe spørsmål- men det er bare trist. Hvis det er noen svigersøstre som leser dette, kan dere kanskje si hva det er med den grusomme søstra, jeg er jo ikke synsk, er det bare det at jeg er søstra hans som er galt??? Anonym poster: 1aa0f2a6ff4363f8013f1d481b4858d0
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #2 Skrevet 15. november 2012 Har du eksempler på dette? Anonym poster: f5cf379d0d4f72f46ba5bdca8e721a88
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #3 Skrevet 15. november 2012 TS her. nei, det blir en hel avhandling. Hun kommenterer negativt stort sett alt jeg sier, ting jeg foreslår å gjøre er dårlige forslag i hennes øyne, valg jeg tar i forhold til hvordan jeg parkerer bilen min, klær jeg kjøper, alt kommenteres negativt. Hun må virkelig ha bøtta full, og klarer nok ikke tanken på meg som person. Enda jeg gjør alt jeg kan for å holde meg langt unna, og la henne i fred. Jeg aner virkelig ikke min arme råd med den dama. Anonym poster: 1aa0f2a6ff4363f8013f1d481b4858d0
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2012 #4 Skrevet 15. november 2012 Er nok bare at du er søstra hans og har delt hele livet med han og har noe sammen med ham som hun aldri kan bli en del av. Har selv en svigerinne som ikke er spes begeistra for meg fordi hun vet at jeg og broren min hadde et helt spesielt forhold når vi var yngre. Sjalusi rett og slett.
Strixvaria Skrevet 15. november 2012 #5 Skrevet 15. november 2012 Har du prøvd å ta det opp med henne da?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #6 Skrevet 15. november 2012 Jeg har også en svigersøster jeg ikke har en særlig god tone med. Nå har det gått så mange år at vi bruker en falskt blid tone. Så får det bare være sånn. Kanskje du rett og slett må bli litt falsk, du også? Anonym poster: b05c21fccbf0cd57e0b01ea218f62f05 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Jeg har også en svigersøster jeg ikke har en særlig god tone med. Nå har det gått så mange år at vi bruker en falskt blid tone. Så får det bare være sånn. Kanskje du rett og slett må bli litt falsk, du også? Anonym poster: b05c21fccbf0cd57e0b01ea218f62f05 Jeg tror faktisk at jeg er i ferd med å bli litt falsk. I begynnelsen trodde jeg hun ville meg vel, stolte på henne og var ærlig, men det ble bare brukt imot meg. Nå er jeg reservert og høflig, men inni meg har jeg lyst å hyle til henne når hun er så frekk. men for broren min sin skyld sier jeg bare rolig ifra, og er høflig og avmålt. Slit.... Anonym poster: 1aa0f2a6ff4363f8013f1d481b4858d0
Furstina Skrevet 16. november 2012 #8 Skrevet 16. november 2012 Man kommer faktiskt inte överens med alla människor, och ingift familj med tighta relationer och andra förhållningssätt gör det svårare. Man blir involverad i varandras liv på ett annat sätt än med vänner. Jag tror inte hon hatar er, bara att det är svårt att komma överens. Kanske beter sig din bror, hennes man, sig på olika sätt hemma och i familjen? Kanske gör det allt svårt att hanteras. Kanske känner hon sig granskad och otillräcklig? Osäker? Svartsjuk/sjalu. Försök att komma överens, för ni är nu familj. Bjud in, bjud till. Svälj stoltheten och sårandet.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #9 Skrevet 16. november 2012 Gi F i henne. Har også ei slik i familien, og har ikke hatt kontakt med henne i flere år og ikke har jeg sett henne på leeeenge. Kuttet ut broren min også, fordi han lar det skje, kona skal alltid ha det bra, drit i søstra. Vel, har kommet til at jeg har gitt så mye av meg selv, at jeg ikke orker mer. Bryr meg for mye om livet mitt til at det skal handle om henne. Man lever bare en gang, nyt det! Anonym poster: 84c70e6f22e14149510857adcc92fa93 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #10 Skrevet 16. november 2012 Men jeg ønsker å ha broren min i livet mitt. Og han vil ha meg i livet sitt. Takk for innspill, ja kanskje hun er sjalu, kanskje hun har dårlig selvbilde. Det hjelper hvertfall meg å tenke sånn. Men det provoserer, og jeg fatter ikke hvordan jeg klarer å finne meg i å bli behandlet som søppel for husfredens skyld. Det er akkurat som om hun vil at jeg/vi skal bli sint/si ifra/ krangle, for da kan hun ta broren min med og ta avstand fra oss. Jeg ønsker i allefall å gjøre mitt til at det skal fungere. TS Anonym poster: 1aa0f2a6ff4363f8013f1d481b4858d0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #11 Skrevet 16. november 2012 Har du prøvd å ta det opp med henne da? nei, det er det hun vil. Da blir jeg den slemme store stygge søstra. Det er tilsynelatende alt vel, men så stikker hun små stikk til oss hele tiden, dekket inn under en vennlig fasade. Og så klarer jeg nesten hver gang å si ifra til henne dersom hun tråkker over mine grenser, og det er jeg glad for, og jeg klarer å gjøre det på en sivilisert måte. men etterpå har jeg lyst å rive av meg håret av forbannelse fordi hun er frekkere enn flatlusa!!! herregud, dess mer jeg tenker på det dess værre blir det. Nå må jeg forte meg å tenke på alt som er bra med henne, for det er masse som er bra med henne. Hun er bra, men oppførselen hennes mot meg er helt jævlig.... Anonym poster: 1aa0f2a6ff4363f8013f1d481b4858d0
Strixvaria Skrevet 16. november 2012 #12 Skrevet 16. november 2012 nei, det er det hun vil. Da blir jeg den slemme store stygge søstra. Det er tilsynelatende alt vel, men så stikker hun små stikk til oss hele tiden, dekket inn under en vennlig fasade. Og så klarer jeg nesten hver gang å si ifra til henne dersom hun tråkker over mine grenser, og det er jeg glad for, og jeg klarer å gjøre det på en sivilisert måte. men etterpå har jeg lyst å rive av meg håret av forbannelse fordi hun er frekkere enn flatlusa!!! herregud, dess mer jeg tenker på det dess værre blir det. Nå må jeg forte meg å tenke på alt som er bra med henne, for det er masse som er bra med henne. Hun er bra, men oppførselen hennes mot meg er helt jævlig.... Anonym poster: 1aa0f2a6ff4363f8013f1d481b4858d0 Jeg ser poenget, absolutt. Likevel tror jeg det kan være lurt om du begynner å ta igjen med henne. Kom med stikk tilbake. Hun er ikke bra om oppførselen hennes er sånn. Dessverre finnes det en del ufordragelige mennesker der ute. Hva med ikke å tenke på kjerringa i det hele tatt? Altså stenge henne ute? Overse henne - det hadde hun sikkert hatt veldig godt av, selv om det riktignok kunne puttet deg i den-slemme-søstera-kategorien. 1
ungmammaa Skrevet 16. november 2012 #13 Skrevet 16. november 2012 jeg er heller IKKE noe god venn med svigersøster.. trodde hun var kjempe koselig i begynnelsen, men det var hun da ikke. var på jentekveld hos veninnen min, og der var besteveninnen til svigersøsteren min og, og hun fortalte alt det FÆLE hun hadde sagt om meg.. jeg var hore, ruste meg osv?? helt syke ting. hadde sagt mye om sin egen familie og som ikke er sant.. Min samboer snakket med henne, og hun inrømmet det. når vi er i familiebesøk no så er vi bare falsk og smiler til hverandre...
Jane F. Skrevet 16. november 2012 #14 Skrevet 16. november 2012 Eller så kunne du ta det opp med henne når du er alene med henne. Ta utgangspunkt i noe sårende hun har sagt nå nettopp og fortell henne at du blir såret når hun sier slikt og spørr henne rett ut om hun ikke liker deg. Vær seriøs ikke spøk det bort. Om det ikke fungerer ville jeg tatt en prat med broren din. Fortalt at du har tatt det opp med henne og at hun ikke har blitt bedre. Evt få en forklaring på hvorfor det er slik. Kanskje er hun bare usikker og er i sin familie vant til å rakke ned på andre. Feks i min familie er alt konkuranse. Der handler det om å overgå hverandre hver gang. Slitsomt for meg fordi jeg bryr meg ikke om penger, om hagen er velstelt eller om prestige. Jeg er meg og jeg har andre mål i livet enn de har. Som da jeg lot vær å klippe plenen fordi det hadde vokst ut så fin blomster. Vi hadde en rosa eng foran huset i stedet for plen. Jeg digga den. Plukket blomster og satt der midt i det 30 cm høye gresset og hadde det fint. Jeg fikk så mange kommentarer at en brøkdel var nok. Men jeg sa at jeg likte det slik og at når blomstene blomstrer av så skal jeg klippe det. Jeg hørte mumling om dette i flere uker. Men jeg tror de er mye mer opptatt av va naboene sier enn de jeg er. Det jeg skulle fram til var at før jeg brøt med "tradisjonen" i familien var jeg også veldig konkurranseinnstilt. Jeg skulle være best i alt. Jeg var da ikke en spesielt snill person og rakket mye ned på andre. Kjipt men sant. Så jeg tror nok dere kan komme langt med å ta en prat der dere er på samme nivå. For hva har du å tape 1
Løvetanten Skrevet 16. november 2012 #15 Skrevet 16. november 2012 Jeg ville ha tatt det opp helt åpenlyst. Jeg ville ha sagt helt rolig f.eks "Hva mente du med det du sa?" Så kunne hun begynne å forklare eller bortforklare, men du kan fortsette rolig med "Jeg er sikker på at jeg hørte en dårlig undertone hos deg, og jeg lurer på om du har noe imot meg". Hvis hun forsøker å vri seg unna elller skifte tema så holder du henne på banen med "Vi snakker om deg nå" eller "Vær snill å ikke skifte tema". Det krever guts og planlegging, men du får tatt det opp med henne med vitner tilstede. Det kan henne det blir såpass ydmykende for henne at hun blir skremt fra å rakke ned på deg videre, men det kan også slå tilbake... Kommer helt an på hvor dypt dette stikker hos henne.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2012 #16 Skrevet 16. november 2012 TAKK! jeg fikk plutselig mot i meg! har jo ikke lyst å gi dem opp, det er jo tross alt broren min. Dette gjorde godt :-) TS Anonym poster: 1aa0f2a6ff4363f8013f1d481b4858d0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå