Gå til innhold

Hvordan bruke flytene omo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener å huske at om vaskemaskinen er produsert før 2000 så skal du bruke vaskeball, og er den produsert etter 2000 så kan du bruke pulverkammeret for hovedvask.

Eller var det for pulver? Trøtt på morrakvisten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ny maskin (i fjord).

Sikker på at jeg kan putte det der pulveret skal være? Og ikke der jeg skal ha tøymykner? For heller jeg noe flytende der pulveret skal være så vil jo pulveret sette seg fast neste gang jeg putter det opp (siden det er vått)? Også vil det vel renne uti før jeg får starta maskinen??

Anonym poster: 6fb1a868d9462df793c680f9e6cb6046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal i samme rom som du putter pulveret i. Det tørker jo, vettu... Og om det IKKE gjør det, så kan du jo rett og slett bare tørke det med en klut. Og vaskemiddelet SKAL jo renne uti maskinen. Hvorfor mener du det er et problem at det gjør det før du har startet maskinen?

Anonym poster: e901de1e5f4d6979e049414d073c602e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemiddel er vaskemiddel og tøymykner er tøymykner. Hvis du heller vaskemiddel i kammeret for tøymykner vil ikke klærne bli helt fri for såperester, siden tøymykneren blir tilsatt en av de siste skyllingene.

Du heller det i kammeret for vaskemiddel, da blir det spylt ned i maskinen akkurat som pulverert, vått vil der bli samme hva du tilsetter. At det renner ned er ingen problem, vaskemiddel blir spylt ned omtrent med en gang uansett.

Og om det er et problem at pulver klumper seg, hvorfor ikke bare bruke flytende?

Anonym poster: 173b70def935f7929e011d6534f4a759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min maskin har et eget rom for flytende vaskemiddel, men hvordan tror du egentlig pulveret havner i maskinen? Det blir jo skylt ned med vann det også?

Hvis du ikke har et eget rom for flytende vaskemiddel skal du helle det i hovedvaskkammeret. Så enkelt.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil feil feil!!!

Omo flytende skal helles i en ball og putte i maskinen på klærne.

Dessuten står alt godt forklart på baksiden av Omo.

At det går ann, folk stiller spm. på så mye rart!!

Anonym poster: 787e1e86c5878bf16ab470ccb309be3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Vel, mine klær blir rene og fine av å helle vaskemiddelet i kammeret (da det er omtrent kul umulig å få tak i de her vaskeballene), så jeg ser ikke helt problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil feil feil!!!

Da møter Lilleborg seg selv i døra. På sidene deres står dette klart og tydelig: http://www.lilleborg.no/Kunnskap/Toeyvask/Vi-anbefaler-ikke-bruk-av-vaskeball

Anonym poster: 173b70def935f7929e011d6534f4a759

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feil feil feil!!!

Det er du som tar feil her. Var ikke det ergerlig? :ler:

Nye maskiner fordeler ikke vaskemiddelet godt nok så klærne blir ikke skikkelig rene hvis du putter vaskemiddel i vaskeball i maskinen. Sånn er det med den saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere maskiner pleier å ha en innretning for å håndtere flytende vaskemiddel. Den forrige jeg hadde hadde et lite kar som skulle legges oppi kammeret for vaskemiddel, den nåværende har en klaff som skal legges ned ved bruk av flytende og tas opp ved bruk av pulver. Hvis maskinen det er snakk om er ett år gammel, så skulle det ikke forundre meg mye om den har en snedig løsning på dette her. Sjekk bruksanvisningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt lei meg når jeg nærmest blir latterliggjort fordi jeg ikke vet hvordan en bruker flytene vaske-middel. Det er ikke alle som er husmødre eller har vasket 1000 vask i maskin selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Keikolina

Vi har alle vært der du er nå feile og lære :)

Jeg putta pulveret i feil kammer en god stund før jeg fikk vite at det var feil, ha ha ha.

Endret av Keikolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt lei meg når jeg nærmest blir latterliggjort fordi jeg ikke vet hvordan en bruker flytene vaske-middel. Det er ikke alle som er husmødre eller har vasket 1000 vask i maskin selv..

Hvor blir du latterliggjort? Jeg ser ikke noe annet enn forsøk på å forklare hvor det flytende vaskemiddelet skal plasseres. Hva ser egentlig du? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...