Gå til innhold

Dokke som spiser under 1500 kalorier om dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dagen dokkes ut sann ca da?

Lurer bare på det så får jeg kanskje andre ideer hva jeg kan spise :-)

Med meg ser den ca sann ut:

Frokost 2 tynne grove skiver med lite pålegg 250 ckal ca.

Tidlig mellommåltid: et lite eple og klementin eller en større frukt 110-150 ckal

Lunsj: et kyllingfille og grønnsaker / 2 tynne grove skiver med lite pålegg/ nutrilettbar /Skyr og frukt / smoothy Blir ca 200-300 kalorier

mellommåltid: Skyr / nutrilett bar / knekkebrød / grønnsaker / frukt 100-250 kalorier

Middag: prover å lygge på rundt 500 kalorier.

Kvelds: blir som oftest ikkje det fordy vi spiser som oftest middag i 6 tia . Men hvis det er kvelds er det vanligvis et knekkebrød med lett pålegg: ca 150 kalorier

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste tiden spiser jeg ca et måltid om dagen, enten en varmrett på skolen, eller et par brødskiver.

Gått ned 8kg siste tiden.

Nei det er ikke bra for kroppen, og bla bla.

Funker for meg, og jeg liker det ^^

• Liker 3
Skrevet

Siste tiden spiser jeg ca et måltid om dagen, enten en varmrett på skolen, eller et par brødskiver.

Oj, det som får meg til å lure er hvordan du funker i hverdagen din med så lite mat og om det kan ikkje ødelegge forbrenninga i lengden? , Men ellers bra at du har funnet en måte som funka før deg :)

Skrevet

Dokker spiser vel ikke mat. Tøysekopp.

Anonym poster: 6c477e7c8e88e5aee8750ac9b775944c

• Liker 16
Skrevet

Dokker spiser vel ikke mat. Tøysekopp.

Anonym poster: 6c477e7c8e88e5aee8750ac9b775944c

Hva du mener?

Skrevet

Hva med Tøydokke Anna?

• Liker 5
Skrevet

Hvordan ser dagen dokkes ut sann ca da?

Lurer bare på det så får jeg kanskje andre ideer hva jeg kan spise :-)

Med meg ser den ca sann ut:

Frokost 2 tynne grove skiver med lite pålegg 250 ckal ca.

Tidlig mellommåltid: et lite eple og klementin eller en større frukt 110-150 ckal

Lunsj: et kyllingfille og grønnsaker / 2 tynne grove skiver med lite pålegg/ nutrilettbar /Skyr og frukt / smoothy Blir ca 200-300 kalorier

mellommåltid: Skyr / nutrilett bar / knekkebrød / grønnsaker / frukt 100-250 kalorier

Middag: prover å lygge på rundt 500 kalorier.

Kvelds: blir som oftest ikkje det fordy vi spiser som oftest middag i 6 tia . Men hvis det er kvelds er det vanligvis et knekkebrød med lett pålegg: ca 150 kalorier

Blåbær, bringebær? Hva med å lage en salat? Ostesmørbrød? Smoothie? Nøtter? (Jeg har ikke noen egne eksempler å komme med om min dag, men bare kastet ut noen forslag til deg!)

Anonym poster: 120bf0030329bc8f1cf27f9df1b3c978

Skrevet

Jeg fokuserer på å spise mat som metter, samtidig som kaloritettheten er lav. Masse proteiner, og masse fiber. Rent kjøtt/fisk, og masse, masse grønnsaker.

Jeg spiser etter periodisk fasteprinsipp. Jeg spiser ikke noe før lunsj.

Lunsj: Salat med kyllingfilet (merk: ikke fille ;) ), masse grønnsaker, cottage cheese, og evt litt nøtter for sunt fett

Middag: Rent kjøtt/fisk, masse, masse grønnsaker, begrenset mengde fullkornris/fullkornpasta, eller potet/søtpotet.

Kvelds: Hjemmebakt grovbrød med diverse pålegg, eller havregrøt. Cottage cheese/mager kesam med frukt/bær.

Anonym poster: 23c7a0afcbc6a53a644cef0fcd6d0e40

Skrevet

Frokost: 1 skive med et egg = 200 kcal

Mellom: 3 klementiner = 100 ca

Lunsj: 2 skiver med pålegg = 300

Mellom: Et eple = 50 ca

Middag: Varierer. Men ligger ikke over 500. Om det er lasagne eller annen fet mat, så forsyner jeg meg mest av salaten. = 500

Kvelds = 2 skiver med egg = 350-400 ca

1400-1500 :-)

Anonym poster: f9be38dd60ecaf05a0f007d21beb3216

• Liker 1
Skrevet

Frokost = 1 skyr, 15g havregryn og 50g sukkerfritt syltetøy

Lunch = Salat (isberg, paprika, tomat, agurk, reddikk og sukkererter) med reker og sylteagurk. Toppet med fransk dressing.

Mellommåltid = en halv proteinbar

Middag = Salat (isberg, cherrytomat, agurk, brokkoli, asparges, jalapeno, sylteagurk) med tunfisk. Toppet med Walden Farms bacon ranch dressing.

Kvelds = 50g havregryn med 50g sukkerfri syltetøy.

Snacks = 3 speltlomper med mager kesam/mager cottage cheese, stevia og kanel. Gulrøtter utover dagen.

For meg er det null problem å ligge under 1500, mye vanskeligere å ligge over.

Anonym poster: b01494763ebda963e12153722752d010

Skrevet

Frokost: Havregryn med melk, eple, sukrin og kanel (i følge diett.no: 333 kcal).

Lunsj: Vita hjertego' grove rundstykker (1 stk), ett kokt egg på den ene delen, og makrell i tomat på den andre (i følge diett.no: 312 kcal).

Middag: Tortillapizza: Grov tortillalefse, sukkerfri ketchup, purreløk, rød chilli, prior kyllingfilet naturell, synnøve lettere gulost (i følge diett.no: 288, men har ikke regnet med purreløken og chillien, så det blir litt mer).

Kveldsmat: 2 stk Finn Crisp multigrain runde knekkebrød med laks porsjon 40 g(pålegg) fordelt på begge knekkebrødene (i følge diett.no: 187 kcal).

Dette blir til sammen 1120 kcal, og for å fylle opp så jeg spiser ca. 1400kcal spiser jeg litt frukt og kanskje en dobbel 0%-yoghurt som mellommåltid/senkvelds. Hva jeg spiser varierer selvfølgelig fra dag til dag, men dette er det jeg ofte spiser. Jeg kan ikke å lage mat, så til middag varierer jeg mellom denne tortillapizzaen og laksewrap bestående av grov tortilla smurt med philadelphia light, og 1 stk laksefilet (stekt i teflonpanne, så jeg bruker ikke olje/smør) og litt agurk, NAM. Dette blir ca. 380 kcal.

Skrevet

Eg tenkte også "det var ei jævleg svolten dokke!"...

Eg et stort sett etter prinsippet for periodisk faste, og et berre mellom 12-21. Sånn om lag. I dag åt eg egg til frukost.

Men det funkar fint, for frå lunsj og utover kan eg stort sett ete ganske store porsjonar. Og ei lita treningsøkt gjer litt ekstra kcal å ete. Ligg på ca. 1200kcal ved nada trening.

Skrevet

Hvordan klarer du å holde ut? Blir du ikke utrolig sulten? Hvor fort har du gått ned de 8? :P

Anonym poster: 7da9ecc2c495862776e2839c16e30374

• Liker 1
Skrevet

Samme her,funker for meg og, av og til spiser jeg også frokost da

Oj, det som får meg til å lure er hvordan du funker i hverdagen din med så lite mat og om det kan ikkje ødelegge forbrenninga i lengden? , Men ellers bra at du har funnet en måte som funka før deg :)

Funker fint så lenge man ikke trener,jeg er jo ikke sulten i det hele tatt. og funker vel grei i lengden,i og med at jeg har holdt på sånn så lenge jeg kan huske.

Har litt lyst til å forandre på det, så har gradvis startet med frokost,men det er litt vanskelig å få i seg kveldsmat.

Skrevet

Frokost: Skive med smør og sjokoladephiladelphia, eller majones og kjøttpålegg. Evt ei skive og et glass sjokomelk.

Middag: Det vi har den dagen, alltid endel grønnsaker 3-600 kcal.

Kvelds: Samme som frokost. +/- alt etter hva jeg har til middag.

Sniker inn ei ekstra skive om jeg er sulten. Sånn er det med den saken.

Anonym poster: a01705ebf5e376513c51d84c1632afb7

Skrevet

Kan gi eksempel på hvordan dagen min i dag ser ut..

Frokost kl7:

To speltlomper med bittelitt kaviar og ett egg, ett rugsprød med 4 scampi på, en klementin og litt mango (den bar ikke noe god, så det ble bare bittelitt). Ca 350 kcal. Jeg er et frokostmenneske og står opp tidlig for god frokost :)

Lunsj kl 12:

To speltlomper med litt kaviar og to kokte eggehviter, 80g cottage cheese med sukkerfritt syltetøy, en klementin. 10 g usaltet peanøtter og noen rosiner. Ca 350 kcal (rosiner og møtene småspiste jeg etter lunsj)

Mellommåltid kl 16:30

Ett eple. Ca 70 kcal

Middag i kveld, ca 18:00-19:00

Tacosalat av karbonadedeig (ca 130g med 1/3 pose tacokrydder), med isbergsalat, agurk og paprika. Mager kesam. Bittelitt fullkornsris ved siden av. Ca 300 kcal

Kvelds/dessert

Tipper jeg lager en banan varmet i mikroen og "sjokoladerøre" oppi (10g bakekakao, sukrin, stevia oh vann), og litt oppkuttet persimmon

Skrevet

Fikk ikke redigert fra iphone. Men kveldsen inneholder ca 220 kcal. Totalt blir dette 1200-1300 kcal hele dagen. Og da synes jeg selv jeg har spist god mat :)

Skrevet

Spiser som oftest ikke frokost, så kan vel si det første måltidet mitt er lunsj (rundt 1). Har ikke særlig matlyst, og den er ekstra liten om morgenen. Så dagene mine blir omtrent slik:

Lunsj: 1 smoothie/noen knekkebrød med leverpostei og sylteagurk/speltlompe med smøreost og kalkunskinke/rett i koppen

Middag: hjemmelaget tomatsuppe/grøt/wok/en eller annen form for kylling/pizza/lasagne/taco..

Og så spiser jeg litt innimellom. Litt frukt, riskaker, noen knekkebrød etc hvis jeg er sulten.

Kvelds spiser jeg hvis jeg vil ha. Som oftest rett i koppen, knekkebrød, smoothie eller toast med ost og skinke.

... og jeg vet jeg burde spist mer, men det er vanskelig uten matlyst. Noen dager får jeg det plutselig over meg og kan spise godt over 2000 kcal, men ellers ligger jeg rundt 1000-1200. Noen ganger enda mindre. Noen ganger spiser jeg til og med nøtter for å prøve å opprettholde et sunt kaloriinntak. Jeg raser ned i vekt, og det er ikke noe jeg synes er dumt. Men det er grenser for hvor lenge man kan holde på før kroppen sier ifra.

Skrevet

Samme her,funker for meg og, av og til spiser jeg også frokost da

Funker fint så lenge man ikke trener,jeg er jo ikke sulten i det hele tatt. og funker vel grei i lengden,i og med at jeg har holdt på sånn så lenge jeg kan huske.

Har litt lyst til å forandre på det, så har gradvis startet med frokost,men det er litt vanskelig å få i seg kveldsmat.

Hvor mye har du gått ned ved å gjøre det sånn, og på hvor lang tid? For min del funker det best å gå "all in" når jeg skal ned i vekt, jeg klarer ikke å spise lite til mange måltider, heller et par store måltider. Dessverre er ett måltid for meg veldig lite, jeg blir så forferdelig sulten. Hvordan klarer du det?! Vender du deg til det, eller hva?

Anonym poster: 7da9ecc2c495862776e2839c16e30374

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...