Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2004 #1 Del Skrevet 4. mars 2004 Hvordan kan jeg finne ut hvor mye en 100 år gammel vedovn er verdt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 4. mars 2004 #2 Del Skrevet 4. mars 2004 Jeg vet at det var en fyr fra Nesodden som restaurerte gamle ovner - husker ikke hva han heter, dessverre. Ev. kan du kanskje ta kontakt med feiervesenet i din kommune, kanskje de har oversikt? Ovnens verdi vil være avhengig av om den er komplett, at ikke noe er ødelagt, dvs at dørene er komplette, at det ikke er slått biter av dekorasjoner etc. Husk at det nå er nye regler om installasjon av ovner - de skal være rentbrennende. Jeg tror det gis tillatelse til å remontere gamle ovner som har vært i huset opprinnelig, men jeg tror man vil få trøbbel med å få godkjenning for å montere en gammel ovn man har kjøpt. Dvs at bruktverdien på gamle ovner synker...... Jeg har gammelt hus, her var alle ovnene ødelagt, så vi har montert nye rentbrennende ovner i gammel stil. Autentiske, gamle ovner er flotte, men ikke særlig økonomiske i drift, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 4. mars 2004 #3 Del Skrevet 4. mars 2004 Ta kontakt med feiervesenet du - de har peiling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå