AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #1 Skrevet 14. november 2012 Hei. Jeg og mannen min har kjøpt Kurio Tablet i gave til 4 åringen i huset og jeg bare lurer på om noen har erfaring med denne? I så fall, hva synes dere og barne om denne? Er den lett å bruke? Ting vi trenger å vite? Anonym poster: 7e5a34acaff4b7e1e596f49261c0b235
Miss Lucky Skrevet 15. november 2012 #2 Skrevet 15. november 2012 Lurer på akkurat det samme. Foreløpig er jeg ikke helt fornøyd, den "låser" seg ofte, så lurer på om det er vanlig eller om det er akkurat den vi har kjøpt det er noe galt med
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #3 Skrevet 15. november 2012 Vurderer å kjøpe den i familiejulegave til noen. Ser den koster 1590,- på netonnet. Noen som vet om den er billigere noe sted? Det er jo en annen type som heter Kiddo. Noen som har erfaring med den? Anonym poster: 27e4068529597dc1b0296a787157a80a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2012 #4 Skrevet 17. november 2012 Lurer også! Anonym poster: a9e80b82f315bbaaa313610ff217c17c
Missy1 Skrevet 17. november 2012 #5 Skrevet 17. november 2012 Vi kjøpte den til 2åringen her. Han klarer fint å håndtere ipod og ipad så vi tenkte at kurio var et billig alternativ. Småtten fikk aldri prøvd for jeg sleit sykt med å få lagt inn appene hans og få ordna med innstillingene slik at han skulle forstå. Det er mye mer komplisert enn ipad og jeg fryktet bare småtten ville bli sint om han ikke forstod for tilogmed jeg ble sint på det nettbrettet. Vi kjøpte på siba og de har 30dagers åpent kjøp så den ble sendt tilbake igjen i en fei. Syns også det var veldig lite følsomt. Måtte trykke hardt på skjermen for at noe skulle skje (iforhold til ipad) og den reagerte ikke på det eksakte punktet vi trykka på. Kan godt hende det er et greit nettbrett for litt større barn og familier som er vant med android, men ikke noe for oss
Miss Lucky Skrevet 19. november 2012 #6 Skrevet 19. november 2012 Etter en uke i hus så har jeg nå bestemt meg for å levere driten tilbake - skjermen blir plutselig svart og ingenting fungerer, må vente 10-15min så er det plutselig liv i den igjen - 50 % av gangene den er i bruk får jeg opp en feilmelding om et eller annet som ikke fungerer - Kan vist kun laste ned ting fra KurioStore, som har forferdelig lite utvalg - Laste ned, instalere, godkjenne og så plassere appene som skal være tilgjengelig er veldig tungvindt - De spillene som faktisk finnes og fungerer er alt for vanskelig for barn under 6 år. Faktisk litt utfordrende for voksne også. 4 åringen her gidder ikke bruke den fordi den aldri virker skikkelig.. så han har sittet hele helgen med mormorens ipad istedenfor.
Missy1 Skrevet 19. november 2012 #7 Skrevet 19. november 2012 Etter en uke i hus så har jeg nå bestemt meg for å levere driten tilbake - skjermen blir plutselig svart og ingenting fungerer, må vente 10-15min så er det plutselig liv i den igjen - 50 % av gangene den er i bruk får jeg opp en feilmelding om et eller annet som ikke fungerer - Kan vist kun laste ned ting fra KurioStore, som har forferdelig lite utvalg - Laste ned, instalere, godkjenne og så plassere appene som skal være tilgjengelig er veldig tungvindt - De spillene som faktisk finnes og fungerer er alt for vanskelig for barn under 6 år. Faktisk litt utfordrende for voksne også. 4 åringen her gidder ikke bruke den fordi den aldri virker skikkelig.. så han har sittet hele helgen med mormorens ipad istedenfor. Hahaha. Sorry at jeg ler, men jeg trodde det var meg det var noe galt med når vi hadde det nettbrettet i hus. Aldri blitt så sint på en dings før man kan forresten kjøpe apper i googlestore ellerno sånt tull (for appstore for android funker jo ikke i norge), men det er sykt tungvindt og jeg fikk det aldri til
Miss Lucky Skrevet 19. november 2012 #8 Skrevet 19. november 2012 Hahaha. Sorry at jeg ler, men jeg trodde det var meg det var noe galt med når vi hadde det nettbrettet i hus. Aldri blitt så sint på en dings før man kan forresten kjøpe apper i googlestore ellerno sånt tull (for appstore for android funker jo ikke i norge), men det er sykt tungvindt og jeg fikk det aldri til Ut fra hva jeg googlet meg frem til så funket ikke Kuri og googlestore sammen. Mulig jeg missforstod da.. men uansett.. jeg orker IKKE bruke den greien der, og det gjør heller ikke 4åringen. Dessuten var det feil farge på den han ville nemlig ha BLÅ
Missy1 Skrevet 19. november 2012 #9 Skrevet 19. november 2012 Ut fra hva jeg googlet meg frem til så funket ikke Kuri og googlestore sammen. Mulig jeg missforstod da.. men uansett.. jeg orker IKKE bruke den greien der, og det gjør heller ikke 4åringen. Dessuten var det feil farge på den han ville nemlig ha BLÅ Ååh... Det visste jeg ikke. Sambo lasta ned den google greia, men fikk det ikke til å funke
Gjest REX Skrevet 28. mars 2013 #10 Skrevet 28. mars 2013 Lurer på akkurat det samme. Foreløpig er jeg ikke helt fornøyd, den "låser" seg ofte, så lurer på om det er vanlig eller om det er akkurat den vi har kjøpt det er noe galt med Hei. Min sønn fikk Kurio til jul - I dag ble den fryktelig varm ved lading og jeg var redd den skulle ta fyr. Plastikken begynte å forandre form pga varme og den sluttet å virke etterpå. Så den er ikke til å stole på og ja den "henger" ofte. Dårlig kjøp!!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #11 Skrevet 29. mars 2013 Kjøp heller en brukt, gammel ipad hvis dere vil ha noe billig! Anonym poster: 6b4e2b03aa40ec2c143af8b7d353e8f1
Miss Lucky Skrevet 1. april 2013 #12 Skrevet 1. april 2013 Kjøp heller en brukt, gammel ipad hvis dere vil ha noe billig! Anonym poster: 6b4e2b03aa40ec2c143af8b7d353e8f1 Var i grunnen ikke prisen vi brydde oss om. Men for barn så jo denne kulere og mer robust ut.. og så var det jo genialt at man kunne ha flere brukere med tilpassede apper + tidsinnstilling (at den kun kunne brukes feks 1 time for dagen) Men den var langt fra genial. Så vi leverte den inn og kjøpte ipad istedenfor.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2013 #13 Skrevet 1. april 2013 Vi kjøpte den til 2åringen her. Han klarer fint å håndtere ipod og ipad så vi tenkte at kurio var et billig alternativ. Småtten fikk aldri prøvd for jeg sleit sykt med å få lagt inn appene hans og få ordna med innstillingene slik at han skulle forstå. Det er mye mer komplisert enn ipad og jeg fryktet bare småtten ville bli sint om han ikke forstod for tilogmed jeg ble sint på det nettbrettet. Vi kjøpte på siba og de har 30dagers åpent kjøp så den ble sendt tilbake igjen i en fei. Syns også det var veldig lite følsomt. Måtte trykke hardt på skjermen for at noe skulle skje (iforhold til ipad) og den reagerte ikke på det eksakte punktet vi trykka på. Kan godt hende det er et greit nettbrett for litt større barn og familier som er vant med android, men ikke noe for oss Noe liknende har jeg også opplevd og har etterhvert funnet ut at det finnes forskjellige typer touch teknologier som benyttes. Å velge riktig er vistnok ikke så enkelt bestandig da det også er avhengig av skjermens størrese. Men generelt sett virker det som om kapasitive touch er det som passer for mange om det er snakk om mindre skjermer.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #14 Skrevet 1. april 2013 tidsinnstilling (at den kun kunne brukes feks 1 time for dagen) Eh, er det ikke bare å ta fra barna ipaden etter en time...? Anonym poster: 6b4e2b03aa40ec2c143af8b7d353e8f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå