Gå til innhold

Var det frekt av med å be de vekke meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på hytta med noen i familien.

Ene dagen måtte jeg opp kl.8 om morgenen, men hadde hverken mobil eller vekkerklokke, så jeg spurte om broren og svigerinnen min kunne vekke meg. De har små barn og er alltid oppe tidlig.

Det virket ikke som om de ville det, og var litt vanskelige ... Har spurt de en gang før, og da ble broren min veldig irritert og sur.

Dagen etter våknet jeg av meg selv kl.8:30, og jeg stod opp og hadde litt dårlig tid. Da sa svigerinnen min at hun hadde glemt å vekke meg, men jeg hadde hengt en lapp på badet itilfellet noen andre var oppe tidlig...

Vel, hva mener dere?

Anonym poster: e40cddfef1f8ef157f8298aa8bae68b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes ikke det er frekt nei. jeg har vekt en kamerat hver eneste dag gjennom hele vgs så han kom seg på skolen. vis jeg selv er våken skjønner jeg ikke problemet med å vekke noen andre som må opp.

Anonym poster: 00d1f2b4a069ea0d4cde4ec566694481

• Liker 4
Skrevet

Vi kan ikke svare på om broren din og svigerinnen din hadde glemt å vekke deg, men om de husket det og ikke vekket, syns jeg det var dårlig gjort. Det skal da ikke være noe problem når de uansett må stå opp tidlig med barna.

Anonym poster: 9ab7e60c69a372b83394795d05bfefae

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke problemet med å banke på døren din hvis de allerede er oppe? Men de hadde ingen alarmklokke som du kunne låne heller?

• Liker 2
Skrevet

Nei, de vil ikke låne bort mobilene sine. Det er selvfølgelig helt greit.

Vet at det er mitt ansvar å vekke meg selv, men jeg trengte hjelp den morgenen, så trodde det var greit å spørre.

Skrevet

Hadde blitt veldig skuffet hvis broren min ikke hadde lånt meg sin tlf ELLER giddet å vekke meg når jeg er i en krise situasjon uten løsning altså... Begge deler syns jeg var dårlig gjort mot deg. Disse menneskene er din familie,ikke tilfeldige du fant på gaten. Men jeg regner med at alle familiesituasjoner er annerledes,men her virker det bare frekt...

Hadde du vekket han? eller gitt han moblen?

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke helt problemet, hvis de allerede hadde stått opp. Er ikke så energikrevende å banke på en dør... På en annen side kan det jo faktisk hende de glemte det... Det enkleste er vel å prøve å huske mobil eller vekkerklokke selv neste gang :)

Skrevet

Hadde blitt veldig skuffet hvis broren min ikke hadde lånt meg sin tlf ELLER giddet å vekke meg når jeg er i en krise situasjon uten løsning altså... Begge deler syns jeg var dårlig gjort mot deg. Disse menneskene er din familie,ikke tilfeldige du fant på gaten. Men jeg regner med at alle familiesituasjoner er annerledes,men her virker det bare frekt...

Hadde du vekket han? eller gitt han moblen?

Ja, jeg ville gjort alt for at han skulle kommet seg opp ...

Skrevet

Kan skjønne at man ikke gidder å vekke en som er vanskelig å vekke opp, men å ikke gidde å bare banke på døra eller stikke hodet inn og si at noen må stå opp det kan jeg ikke skjønne.

Uansett så kan man jo bare banke på døra eller si fra at det er på tide å stå opp og hvis personen ikke våkner av dette så kan man bare drite i det og la h*n forsove seg for da har man jo ihvertfall gjort det man lovte.

Anonym poster: de8f46c06ebe7b6c9d09528706c28920

• Liker 2
Skrevet

Virker litt snodig at de ikke ville vekke deg når de uansett var våkne?

Hvis ikke de faktisk glemte det da.

Uansett er det vel lite å få gjort med nå, håper du rakk det du skulle :)

Du får kjøpe en vekkerklokke som kan være stasjonert på hytta til neste gang :)

Skrevet

Kan skjønne at man ikke gidder å vekke en som er vanskelig å vekke opp, men å ikke gidde å bare banke på døra eller stikke hodet inn og si at noen må stå opp det kan jeg ikke skjønne.

Uansett så kan man jo bare banke på døra eller si fra at det er på tide å stå opp og hvis personen ikke våkner av dette så kan man bare drite i det og la h*n forsove seg for da har man jo ihvertfall gjort det man lovte.

Herlighet,skjønner godt at du ble såret da! Du får ta det opp med dem, det er faktisk ikke så kaldt man behandler familiemelder . Det kan jo hende at de har glemt det,men det høres jo ikke sånn ut i det hele tattt..

Skrevet

Herlighet,skjønner godt at du ble såret da! Du får ta det opp med dem, det er faktisk ikke så kaldt man behandler familiemelder . Det kan jo hende at de har glemt det,men det høres jo ikke sånn ut i det hele tattt..

tips: ikke alle anonymbrukere er trådstarter. Her på kvinneguiden så er jo de aller fleste anonymbruker faktisk.

Skrevet

tips: ikke alle anonymbrukere er trådstarter. Her på kvinneguiden så er jo de aller fleste anonymbruker faktisk.

oi! mente egentlig å sitere den her jeg:

Ja, jeg ville gjort alt for at han skulle kommet seg opp ...

Beklager misforståelsen! Sovetid for meg:)

Skrevet (endret)

Du spurte dem om de kunne vekke deg fordi du ikke hadde mobil eller alarmklokke. Du henger også en lapp på baddøra (et sted i huset "alle" besøker etter de har stått opp).

De vekker deg ikke. Smålig gjort, og nei, ikke frekt av deg å spørre.

Endret av Dreamdrops
  • Liker 2
Skrevet

Ikke frekt av deg, men frekt av de.

Anonym poster: 74f60f3db2496edbfa185d0533db747b

Skrevet

Det er bare teit om de ikke gadd å gjøre det. Om de glemte det er en annen sak, men det er da ikke vanskelig å vekke noen når man selv allerede er våken.

Skrevet

Hvorfor hadde du ikke mobil?

Broren min har gjort mye større ting for meg enn å vekke meg, og jeg gjør lette mye større ting for ham, så jeg hadde blitt litt forbauset hvis en så liten forespørsel hadde blitt et problem. Han hadde dog ristet på hodet over at jeg var et så stort surrehaue at jeg ikke hadde med meg mobilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...