MarianneE Skrevet 4. mars 2004 #1 Skrevet 4. mars 2004 Bestilte en pizza fra Peppes igår, og ble sittende og studere menyen som fulgte med. Kan hende det er jeg som er lite hipp og alt det der, men på pizza, kan dette være godt: peanøtter oliven koriander sesamfrø ruccolasalat salat blandet i majones Veit det er "hver sin smak" men.... personlig synes jeg dette er godt, men kanskje ikke på pizza? Hva synes du?
Gjest gjest1 Skrevet 4. mars 2004 #2 Skrevet 4. mars 2004 Oliven er jo veldig typisk pizzafyll - det er kjempegodt. Ruccolasalat er også veldig godt på pizzaen, men denne legges på etter at pizzaen er stekt (altså som frisk salat). Men blandet i majones? Æsj!
~umulia~ Skrevet 4. mars 2004 #3 Skrevet 4. mars 2004 Jeg syns alle de igrediensene er gode hver for seg, men sammen på en pizza; nei jeg tror ikke det kan være noe godt! :o
Gjest 1111 Skrevet 4. mars 2004 #4 Skrevet 4. mars 2004 Kall meg rar, men peanøtter kan faktisk være godt på pizza
Arkana Skrevet 4. mars 2004 #5 Skrevet 4. mars 2004 Ja, dette kan etter min mening godt være på pizza, skjønt jeg kan styre min begeistring. Men synes du dette er rart har du tydeligvis ikke studert menyen til Mr Pizza, der har de bl.a. banan og bernaisesaus på pizza, det synes jeg er rart!
Gjest Poirot Skrevet 4. mars 2004 #6 Skrevet 4. mars 2004 Oliven, koriander, ruccola og peanøtter er godt på pizza. Peppes har eks en veldig god thaipizza med sataysaus, koriander, peanøtter og kylling.
-Fisken- Skrevet 4. mars 2004 #7 Skrevet 4. mars 2004 Ja' date= dette kan etter min mening godt være på pizza, skjønt jeg kan styre min begeistring. Men synes du dette er rart har du tydeligvis ikke studert menyen til Mr Pizza, der har de bl.a. banan og bernaisesaus på pizza, det synes jeg er rart! :o Lilleputt: peanøttsmør er godt på det meste
Ingeborg Skrevet 4. mars 2004 #8 Skrevet 4. mars 2004 Peppes har eks en veldig god thaipizza med sataysaus' date=' koriander, peanøtter og kylling.[/quote'] Den er usannsynlig god! Nå ble jeg sulten...
Golosa Skrevet 4. mars 2004 #9 Skrevet 4. mars 2004 Peppes har eks en veldig god thaipizza med sataysaus' date=' koriander, peanøtter og kylling.[/quote'] Aesj! Det skulle ikke vaert lov aa kalle det pizza! Rucola og oliven er derimot helt normalt..
Arkana Skrevet 4. mars 2004 #10 Skrevet 4. mars 2004 Jeg synes ikke den er god. Derimot synes jeg Big Shot kyllingpizza fra Peppes er kjempegod, men med løk istedet for tomat. :-)
maiaa Skrevet 4. mars 2004 #11 Skrevet 4. mars 2004 Aesj! Det skulle ikke vaert lov aa kalle det pizza! Rucola og oliven er derimot helt normalt.. Og hvorfor ikke det? Fordi du ikke liker det? (en liten avsporing: jeg synes det er riktig ufint å si "æsj" til mat....)
Gjest Fighter Skrevet 4. mars 2004 #12 Skrevet 4. mars 2004 Den er usannsynlig god! Nå ble jeg sulten... Peanøtter på pizza er en diskusjon, men jeg er hyperallergisk mot alt av nøtter. Jeg var på Peppes en gang og spurte om jeg kunne få thaipizzaen uten peanøtter. Ja, det går fint svarte de. Så i god tro om at jeg fikk nøttefri pizza bestilte jeg den. Da jeg begynte å spise hovnet jeg opp innvendig og utvendig, hyperventilerte, klødde og måtte på legevakta og få x-antall sprøyter og medikamenter. Mens jeg var på legevakta hadde vennene mine spurt betjeningen om hvorfor jeg hadde fått pizza med peanøtter når jeg sa jeg ikke skulle ha det. Da svarte de ganske enkelt: "Det er ikke peanøtter på den, men kyllingen er jo marinert i peanøtter." Som om det hjalp meg noe der jeg lå på legevakta, fikk kvelden ødelagt og ble flere hundre kroner fattigere :-?
punkyB Skrevet 4. mars 2004 #13 Skrevet 4. mars 2004 Peanøtter på pizza er en diskusjon, men jeg er hyperallergisk mot alt av nøtter. Jeg var på Peppes en gang og spurte om jeg kunne få thaipizzaen uten peanøtter. Ja, det går fint svarte de. Så i god tro om at jeg fikk nøttefri pizza bestilte jeg den. Da jeg begynte å spise hovnet jeg opp innvendig og utvendig, hyperventilerte, klødde og måtte på legevakta og få x-antall sprøyter og medikamenter. Mens jeg var på legevakta hadde vennene mine spurt betjeningen om hvorfor jeg hadde fått pizza med peanøtter når jeg sa jeg ikke skulle ha det. Da svarte de ganske enkelt: "Det er ikke peanøtter på den, men kyllingen er jo marinert i peanøtter." Som om det hjalp meg noe der jeg lå på legevakta, fikk kvelden ødelagt og ble flere hundre kroner fattigere :-? Det der burde du jo sende en skriftlig klage om til Peppes. For det første bør du jo få erstattet utgiftene - for det andre bør jo Peppes skaffe seg litt bedre rutiner på å håndtere slike bestillinger. Du kunne jo faktisk mistet livet ditt pga. at de ikke skjønte alvoret i at du bestilte uten nøtter pga. allergi. Ganske hårreisende spør du meg.
Arkana Skrevet 4. mars 2004 #14 Skrevet 4. mars 2004 Peanøtter på pizza er en diskusjon, men jeg er hyperallergisk mot alt av nøtter. Jeg var på Peppes en gang og spurte om jeg kunne få thaipizzaen uten peanøtter. Ja, det går fint svarte de. Så i god tro om at jeg fikk nøttefri pizza bestilte jeg den. Da jeg begynte å spise hovnet jeg opp innvendig og utvendig, hyperventilerte, klødde og måtte på legevakta og få x-antall sprøyter og medikamenter. Mens jeg var på legevakta hadde vennene mine spurt betjeningen om hvorfor jeg hadde fått pizza med peanøtter når jeg sa jeg ikke skulle ha det. Da svarte de ganske enkelt: "Det er ikke peanøtter på den, men kyllingen er jo marinert i peanøtter." Som om det hjalp meg noe der jeg lå på legevakta, fikk kvelden ødelagt og ble flere hundre kroner fattigere :-? Vet du, etter å ha sett hvem som jobber på Peppes (der vi kjøper i allefall), så er jeg ikke forbauset. En gjeng svette fjortiser som antageligvis ikke aner noenting om allergier, så jeg ville neppe stolt på dem i det hele tatt. Og hygienen vil jeg helst ikke tenke på, de har hansker på når de lager pizzaene, men det hjelper jo stort når de ordner håret og klør seg i nesa med hanskene på...... Men pizzaen er god da.
Gjest Fighter Skrevet 4. mars 2004 #15 Skrevet 4. mars 2004 Det der burde du jo sende en skriftlig klage om til Peppes. For det første bør du jo få erstattet utgiftene - for det andre bør jo Peppes skaffe seg litt bedre rutiner på å håndtere slike bestillinger. Du kunne jo faktisk mistet livet ditt pga. at de ikke skjønte alvoret i at du bestilte uten nøtter pga. allergi. Ganske hårreisende spør du meg. Jeg vurderte å gjøre det, men orka ikke. Er i hvert fall veldig skeptisk til Peppes nå og kommer ALDRI til å bestille noe som det i utgangspunktet er nøtter i. Alle restauranter og serveringssteder burde hatt et kurs i matvareallergi. For som dere sier; det er faktisk farlig. Jeg gifter meg på lørdag og har sagt fra både til de som skal bake bryllupskaken og til hotellet at jeg er hyperallergisk mot nøtter og mandler, så de skal passe på at det ikke skal være det i dem og alt blir laget i nyvasket utstyr så det ikke er spor av nøtter heller. Hipp hurra for marsipan uten mandler og forståelsesfulle kokker
MarianneE Skrevet 5. mars 2004 Forfatter #16 Skrevet 5. mars 2004 Alle restauranter og serveringssteder burde hatt et kurs i matvareallergi. For som dere sier; det er faktisk farlig. Enig! Jeg har sykdommen cøliaki og er da allergisk mot gluten. Uansett hvor mye man forklarer servitøren, spørr og graver om maten tar man et sjangsespill, for du veit aldri om servitøren hører ordentlig etter og forstår hva du faktisk mener. Nå er ikke en reaksjon hos meg like farlig som hos Optimist, men morro og få en reaksjon som kan forveksles med omgangssyken, det er det ikke....
Gjest Jamila Skrevet 5. mars 2004 #17 Skrevet 5. mars 2004 Optimist,- reagerer du på peanøtter? Peanøtter er jo ikke en nøtt, så er belgfrukt-allergi en annen allergi du har? Har flere venner som er nøtteallergikere, og vet hvor frustrerende det er med feilinformasjon, ja. For å komme tilbake til topicen: syns Peppes har vært ganske flinke til å fornye seg og lage morsomme kombinasjoner jeg! Har hittil ikke spist noe der som jeg ikke liker. Min mest spesielle pizza-erfaring må allikevel være krokodille og kengurupizza i Sidney Australia
Gjest Embla s Skrevet 5. mars 2004 #18 Skrevet 5. mars 2004 Bestilte en pizza fra Peppes igår, og ble sittende og studere menyen som fulgte med. Kan hende det er jeg som er lite hipp og alt det der, men på pizza, kan dette være godt: peanøtter oliven koriander sesamfrø ruccolasalat salat blandet i majones Veit det er "hver sin smak" men.... personlig synes jeg dette er godt, men kanskje ikke på pizza? Hva synes du? Sist jeg var på peppes spiste jeg en pizza som var halvt den med ruccola salat og den andre halve med blåskimmelost. Begge var utrolig gode! Peanøtter bruker de på den med thai-kylling (om jeg ikke husker feil) den er kjempegod!! Peppes er utrolig seriøse, det er nok ikke tilfeldig hva de putter på pizzaene sine *full tillit til Peppes*
Gjest Fighter Skrevet 5. mars 2004 #19 Skrevet 5. mars 2004 Optimist,- reagerer du på peanøtter? Peanøtter er jo ikke en nøtt, så er belgfrukt-allergi en annen allergi du har? Har flere venner som er nøtteallergikere, og vet hvor frustrerende det er med feilinformasjon, ja. Reagerer på mandler, peanøtter, hasselnøtter og divers andre nøtter som jeg ikke husker navnet på. Har ikke peiling på hva alt kalles, men reagerer i hvert fall på peanøtter også Herldigvis er jeg veldig flink til å spørre og tar som regel få sjanser, så det er sjelden jeg får sånne anfall som jeg beskrev.
Midnattsol Skrevet 5. mars 2004 #20 Skrevet 5. mars 2004 Peanøtter - godt på pizza. (Thai chicken. NAM!) Oliven - liker ikke oliven men vet om mange som liker dette på pizza. Koriander - godt Sesamfrø - godt Ruccolasalat - NAM!! Dessverre har de ikke den pizzaen med ruccola for utkjøring pga salaten. Sist henta vi selv og ba om å få den ved siden av og det gikk bra. Salat blandet i majones - eh... :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå