Gå til innhold

Kommer det å ta evigheter før jeg ser resultater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ganske slank person, 165 cm og 52 kg, så vil ikke si at jeg har så mye ekstra på kroppen akkuratt. Derfor er ikke målet mitt å slanke meg, men heller å få en fin rumpe. :)

Jeg er ganske utrent fra før av, så skal vel ikke så veldig mye til før jeg ser resultater?

Begynte med knebøy i går, gjorde 8x4 om det sier dere noe. Altså, 32 ganger da vel? Jeg skalv i beina på slutten, og kjente at det svidde skikkelig.

Tok i tillegg noen små andre øvelser for lår og rumpe.

Om jeg gjør denne øvelsen annen hver dag, vil jeg da se resultater om en god stund? Eller er ikke dette nok?

I dag er jeg kjempe støl, og har gått som en stiv pinne hele dagen. :fnise: Tar i tillegg planken når jeg legger meg, og har et bra kosthold. Høres dette bra ut?

Anonym poster: a8813b51e8daae457693a3f73c84ad22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noe ekstra vekt på når du tar knebøy?

Du må regne med at ting tar tid, og hvor lang tid det tar avhenger ikke kun av hvilke øvelser du tar og frekvensen av disse, men også av kostholdet ditt. Kosthold er faktisk superviktig!

Personlig synes jeg rumpa er et av de vanskeligste områdene å få synlig fremgang på.

Skrevet

Hva legger du i et bra kosthold? Får du i deg nok MAT?

• Liker 1
Skrevet

Ja det glemte jeg å si. Jeg bruker 2 tunge manueler i hver hand når jeg tar knebøy. Jeg vet ikke helt hvor tunge de er, men tunge definitivt. Kostholdet er jeg flink til mener jeg, unngår søtsaker og prøver å få i meg mye proteiner. :) Takk for svar. Jeg har bare SÅ lyst å se fremgang på baken.

Skrevet
Hva legger du i et bra kosthold? Får du i deg nok MAT?

Jeg spiser ca 1600 kcal for dagen, og jeg har komt frem til at jeg forbrenner ca 1800 kcal uten å trene.

Til frokost: 2 skiver med pålegg

Mellom: En klementin

Lunsj: 2 skiver med pålegg

Mellom: En skyr

Middag: Alt fra kylling med mye grønnsaker til laks eller lasagne. Om vi har lasagne så tar jeg mest salat til.

Kvelds: Omelett eller skiver.

Skrevet

Jeg spiser ca 1600 kcal for dagen, og jeg har komt frem til at jeg forbrenner ca 1800 kcal uten å trene.

Til frokost: 2 skiver med pålegg

Mellom: En klementin

Lunsj: 2 skiver med pålegg

Mellom: En skyr

Middag: Alt fra kylling med mye grønnsaker til laks eller lasagne. Om vi har lasagne så tar jeg mest salat til.

Kvelds: Omelett eller skiver.

Du har et sunt og normalt kosthold. Hvis du begynner å trene styrke for alvor kan du med fordel spise mer mat, med hovedvekt på proteiner, rumpen din må fôres for å vokse vettu :fnise:

Skrevet

Her jeg bor så har jeg særlig tilgang til et treningssenter. Men jeg mener at jeg kan få et ganske godt resultat med vanlige tunge vekter, ball, strikk, matte også videre :)

Du har et sunt og normalt kosthold. Hvis du begynner å trene styrke for alvor kan du med fordel spise mer mat, med hovedvekt på proteiner, rumpen din må fôres for å vokse vettu :fnise:

Ja du sier noe der, høres fornuftig ut. Men har ikke så lyst til å gå opp i vekt! :-P

Skrevet
Får å få særlige resultater på rumpa må man iallefall trene hardt og lenge. Jeg ville anbefale deg å lese denne artikkelen:

http://fitnessblogge.../rumpe-trening/

og denne:

http://fitnessblogge...l-rumpetrening/

Kom deg inn på gymmet og tren TUNGT, først da vil du se merkbar forskjell :-)

Tusen takk for svar, skal sjekke ut linkene! :)

Skrevet

Hvis du trener ganske tung styrke, så kommer vekten til å legge seg på de rette stedene på deg, og du skal ikke være redd for å spise :) Fokuser iallefall i første omgang på å få i deg nok proteiner, det er viktig :-)

Skrevet
Hvis du trener ganske tung styrke, så kommer vekten til å legge seg på de rette stedene på deg, og du skal ikke være redd for å spise :) Fokuser iallefall i første omgang på å få i deg nok proteiner, det er viktig :-)

Takk for svar! Driver å koker egg nå, så er iallefall på riktig vei. Skal prøve å få i meg mye protein de dagene jeg trener og ellers. :)

Skrevet (endret)

Ja du sier noe der, høres fornuftig ut. Men har ikke så lyst til å gå opp i vekt! :-P

Åh, det er så jentetankegang! Hadde det ikke vært for at jeg er for feig til å legge ut bilde hadde jeg lagt ut et før og etter bilde av meg selv for å bevise hva MAT gjør med kroppen. Før var jeg slank, men litt dvask og spiste 13-1400 kcal daglig. Nå er jeg relativt stram med noe markerte muskler og ligger opp mot 3000 kcal daglig med RIKTIGE næringsstoffer.

Ikke vær redd for å spise, men tren og spis riktig.

Endret av Envy
  • Liker 1
Skrevet
Åh, det er så jentetankegang! Hadde det ikke vært for at jeg er for feig til å legge ut bilde hadde jeg lagt ut et før og etter bilde av meg selv for å bevise hva MAT gjør med kroppen. Før var jeg slank, men litt dvask og spiste 13-1400 kcal daglig. Nå er jeg relativt stram med noe markerte muskler og ligger opp mot 3000 kcal daglig med RIKTIGE næringsstoffer.

Hehe ja, de fleste jenter tenker vel sånn, og desverre så gjør jeg også det. Men takk for svar, muskler trenger vel så og si riktig mat for at de skal kunne vokse (?), så får begynne å spise mer, som kylling, egg, fisk, grønnsaker, skinke osv. Er så støl i dag, etter treninger i går, så får se om jeg greier å ta knebøy i morgen. Skal bli spennende :P

Skrevet (endret)

Slenger ett eksempel for deg jeg Envy :)

Endret av Snoken-
  • Liker 1
Skrevet

Det er mye større enn hva jeg vil være:p

Ikke TS

Anonym poster: 21677ee0a658b9201e7c47d4511eac7d

• Liker 1
Skrevet

Det er mye større enn hva jeg vil være:p

Ikke TS

Anonym poster: 21677ee0a658b9201e7c47d4511eac7d

Vel du skal trene ganske hardt for å bygge så mye muskler som henne. Du blir hvertfall fitt, om du trener styrke.
  • Liker 1
Skrevet

Rå jente i videoen. Skulle gjerne hatt den kroppen jeg.

Skrevet (endret)

Jeg er ganske utrent fra før av, så skal vel ikke så veldig mye til før jeg ser resultater?

Om du er utrent og slank vil du kunne se progresjon veldig tidlig. Allerede etter et par uker med trening vil du kunne se forandringer.

Kunsten å bli fit er en kombinasjon av kosthold, løping og styrke. Med trykk på kosthold og vektreduksjon.

Litt hver dag tar deg lenger enn en stor økt i slutten av uka. ;)

EDIT: Jeg forestiller meg Envy når jeg ser den syttenåringen trene som en ustanselig maskin.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Ts

Hun på videoen hadde en utrolig fin kropp. Kanskje litt for mye for meg, men utrolig godt jobba! :)

Om du er utrent og slank vil du kunne se progresjon veldig tidlig. Allerede etter et par uker med trening vil du kunne se forandringer.

Kunsten å bli fit er en kombinasjon av kosthold, løping og styrke. Med trykk på kosthold og vektreduksjon.

Litt hver dag tar deg lenger enn en stor økt i slutten av uka. ;)

EDIT: Jeg forestiller meg Envy når jeg ser den syttenåringen trene som en ustanselig maskin.

Tusen takk for svar. Ja jeg prøver å trene lår og rumpe annen hver dag, men akkuratt nå så er jeg så støl at jeg ikke klarer. Må utsette treninga til i morgen, i håp om at det ikke er så vondt da. Håper den stølheten ikke gjør like vondt hver gang etter en treningsøkt.

Får heller trene magen (planken) før jeg legger meg.

Kostholdet er jeg veldig flink på. Har ikke spist sjokolade på over en uke nå, og prøver å få i meg mye proteiner. Gleder meg til jeg begynner å se resultater :) Er veldig slank fra før av, så skal vel ikke ta altfor lang tid!

Skrevet

Shit!! Hun her var helt rå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...