Gå til innhold

Mistanke om at kjæresten snoker.. Hvordan avsløre?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest ts
Skrevet

Jeg har en mistanke om at kjæresten min snoker på min facebook. Mistanken har kommet fordi han har sagt ting som jeg i ettertid har lurt på hvor han har fått fra. Som jeg vet jeg ikke har sagt, og som kun har stått i mine meldinger. Kan jo selvfølgelig bare skifte passord, men jeg skulle gjerne fått konfrontert ham med dette hvis det virkelig skjer.Det hjelper ikke bare å spørre ham, for det vil han nekte for. Han har ikke fått vite mitt passord, men han kan jo ha snappa det opp. Jeg har ingen hemmeligheter, men han er veldig klar på dette med at facebook og mobil osv er privat. Da er det nokså patetisk dersom han selv driver og snoker. Finnes det noen slags innstillinger som gjør at man kan se når man sist var logget inn? Eller andre måter jeg kan avsløre dette på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør ham neste gang han sier noe du ikke har fortalt ham? Altså, 'hvor har du det fra?' Da kan du ta ham i løgn.

Anonym poster: 7e2f260a7a0c45ec85d8f5fcfbe7340a

Skrevet

Opprett en falsk profil, og ha en samtale med deg selv, hvor han får inntrykk av at det er noen andre du kommuniserer med. Her skriver du kun positive ting om kjæresten din, litt sånn i overkant. Eller du kan gjøre motsatt, slenge drit, gi inntrykk av at du har vært utro, osv. Eller i stedet for å opprette falsk profil, bare få en venninne til å være med på opplegget. Her kan du ha det mye moro!

• Liker 6
Gjest Gjest ts
Skrevet

Spør ham neste gang han sier noe du ikke har fortalt ham? Altså, 'hvor har du det fra?' Da kan du ta ham i løgn.

Anonym poster: 7e2f260a7a0c45ec85d8f5fcfbe7340a

Jeg skulle gjerne hatt noen bevis, for han vil nok ikke innrømme det. Det som vil skje, er at han påstår at jeg har sagt det. Så, anyone, andre forslag?

Skrevet

jeg ville skrevet noe helt sinnsykt vilt i melding med en venn (selvfølgelig avtalt) noe han bare ikke kan dy seg fra å si til deg. så er det bare å vente på at han nevner noe om det.

Anonym poster: 90772e2a27c854c3d388a30d90563dd7

• Liker 1
Gjest Gjest ts
Skrevet

Jeg var inne og sjekka kontoinnstillinger, og der kunne man få varsler hvis det blei logga inn fra en datamaskin som ikke du hadde logga inn fra, før. Er bare det at jeg har brukt hans data før til å logge inn på min facebook, så da er jeg vel like langt. Det finnes ikke en innstilling som varsler hver gang man har logga inn? Kan ikke finne noen..

Skrevet

Jeg var inne og sjekka kontoinnstillinger, og der kunne man få varsler hvis det blei logga inn fra en datamaskin som ikke du hadde logga inn fra, før. Er bare det at jeg har brukt hans data før til å logge inn på min facebook, så da er jeg vel like langt. Det finnes ikke en innstilling som varsler hver gang man har logga inn? Kan ikke finne noen..

du kan også endre slik at du må få en kode på sms til din mobil for å få logget inn på facebook.

Anonym poster: 16f7beacf390d518bc15c2d54bd08eee

Gjest Gjest ts
Skrevet

jeg ville skrevet noe helt sinnsykt vilt i melding med en venn (selvfølgelig avtalt) noe han bare ikke kan dy seg fra å si til deg. så er det bare å vente på at han nevner noe om det.

Ja, kunne jo gjort det, men har ikke lyst til å blande inn andre i det.

Gjest Gjest ts
Skrevet

du kan også endre slik at du må få en kode på sms til din mobil for å få logget inn på facebook.

Anonym poster: 16f7beacf390d518bc15c2d54bd08eee

Ja, men hvordan fungerer det? Er det sånn da, at hvis han skriver brukernavn og passord, trykker logg inn, så får han opp at han må skrive inn kode mottatt på sms? Hvis det fungerer sånn, er det jo helt genialt, det er akkurat det jeg er ute etter. For da vil jo jeg motta denne koden på min telefon.

Skrevet

Hva er problemet med at han "snoker" når du ikke har noe å skjule?

Når han ser det så kommer han nemlig til å stole mer på deg.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje fordi han selv mener at facebook og mobil osv er privat?

• Liker 2
Gjest Gjest ts
Skrevet

Problemet er det, at HAN har vært så opptatt av at facebook, mobil osv er høyst privat. Jeg har ikke hatt dette behovet for å ha alt så fryktelig privat. Vi hadde passord åpent en stund, men det trivdes ikke han med, og byttet sitt passord. Da byttet jeg mitt også. Slikt kan ikke bare gå en vei.

Angående om jeg har noe å skjule: Nei, absolutt ikke. Men HAN derimot, har skjult ting flere ganger. Jeg blir irritert av at han sitter der på sin høye hest og snakker om at man må ha sitt privatliv i fred, og samtidig logger inn på mitt. Derfor skulle jeg gjerne ha tatt ham på fersk gjerning.

Skrevet

Problemet er det, at HAN har vært så opptatt av at facebook, mobil osv er høyst privat. Jeg har ikke hatt dette behovet for å ha alt så fryktelig privat. Vi hadde passord åpent en stund, men det trivdes ikke han med, og byttet sitt passord. Da byttet jeg mitt også. Slikt kan ikke bare gå en vei.

Angående om jeg har noe å skjule: Nei, absolutt ikke. Men HAN derimot, har skjult ting flere ganger. Jeg blir irritert av at han sitter der på sin høye hest og snakker om at man må ha sitt privatliv i fred, og samtidig logger inn på mitt. Derfor skulle jeg gjerne ha tatt ham på fersk gjerning.

Trist at folk ikke kan stole på hverandre. Det beste hadde vært at ingen av dere hadde noen hemmelig facebook etc. i det hele tatt.

Personlig syns jeg at det er betenkelig at han skuler ting for deg. Vet du hva det er?

Dessverre er det ganske typisk å mistenke andre for noe man ikke har rent mel i posen for selv.

Skrevet

Ja, kunne jo gjort det, men har ikke lyst til å blande inn andre i det.

lag en falsk profil å send noe sinnsykt vilt da. da blander du ikke inn noen annet enn en fantasi person.

eller skriv noe som ikke er vilt bare sånn: jeg skal kjøpe blablabla i julegave til han. så kjøper du noe helt annet så sier han. HVA dette er ikke en blablabla. så er han busted. mens jeg skriver det skjønner jeg at det kansje ikke er den beste planen.....

Gjest Gjest ts
Skrevet

lag en falsk profil å send noe sinnsykt vilt da. da blander du ikke inn noen annet enn en fantasi person.

eller skriv noe som ikke er vilt bare sånn: jeg skal kjøpe blablabla i julegave til han. så kjøper du noe helt annet så sier han. HVA dette er ikke en blablabla. så er han busted. mens jeg skriver det skjønner jeg at det kansje ikke er den beste planen.....

Hehe, nei, det var kanskje ikke den beste planen, men takk for forslaget! Fikk meg ihvertfall til å flire litt.. :)

Skrevet

Lag en annen profil som du lar være venn, åpne chatten bare for den profilen og følg med derfra i perioder da han kanskje logger på din konto? Var eneste jeg kom på :) Men er jo ikke sikkert det er mulig.

Anonym poster: 1443db0afb127ee60aece08cc19e0a9f

• Liker 1
Skrevet

Du kan gå inn på innstillinger å gjøre så du må skrive inn navn på enheten du logger inn fra. Da kan du velge å lagre enheten med et navn, eller skrive inn ett navn og ikke lagre. Om du for eksempel skriver pc, og trykker ikke lagre eller lagre kommer det Mail i innboksen om at det er logget inn på Facebook fra enheten "pc". Skriv et navn du husker og trykk ikke lagre. Så ser du i mailboksen om det er logget inn, kommer det en Mail med at det er logget inn på Facebooken din og du ikke har skrevet navnet du har bestemt deg for; om det står et annet navn eller ikke noe navn i det hele tatt er det noen som snoker :)

Skrevet

Hva med å få noen eller falsk profil til å sende deg melding der det står: HEI *NAVNET TIL KJÆRESTEN* og noe med at håper han koser seg med snokingen. Da kommer han sannsynligvis til å bli litt flau.

Anonym poster: 182ef7c64e39ac2a87709e165e9689a8

• Liker 1
Skrevet

Tror du han har logga inn fra din pc eller er det andre enheter? Er flust av programmer for PC som tar skjermbilde av hva som blir gjort en gang hvert 30 sekund. Men det hjelper lite dersom du tror han kan passordet ditt og han faktisk logger inn andre steder.

Skrevet

En key-logger er nyttig og burde vel ikke være umoralsk å installere på sin egen maskin.

Eller kanskje det er slik han har fått tilgang til ditt passord :)

Anonym poster: 1cbb7e98085866621fb8dfbd401a9164

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...