Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #1 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg har for tiden et vikariat i en større bedrift, og ny er drømmejobben på avdelingen lyst ut (fast jobb). Jeg har søkt, og er nå innkalt til intervju (hurra). Er det noen som har erfaring med intervju i en slik situasjon. Det er sjefen min og en annen kollega + tillitvalgte som skal intervjue. Føler at dette er en litt snodig situasjon, de kjenner meg ganske godt. Hva snakker vi om? Det er ingen garanti for at jeg får jobben, selv om den inngår i mine arbeidsoppgaver pr. idag. Det er mange godt kvalifiserte (les: lang erfaring) som skal til intervju. Dette blir spennende! Noen som har noen erfaringer med dette? G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2002 #2 Del Skrevet 1. juni 2002 Jada, dette har jeg erfaring med. Jeg var som deg "intern søker" og "alle" ba meg om å søke på stillingen som ville inneha akkurat de kvalifikasjonene som jeg hadde opparbeidet meg gjennom jobben, og som jeg hadde lagt mye arbeid i. Den som fikk jobben var den ene andre eksterne søkeren som ikke hadde noe erfaring med arbeidet...men dette arbeidet var visst ikke så verdsatt, for de endret på kvalifikasjoneskravene under utlysningsprossessen så stillingen skulle passe til den andre søkeren! Arbeidsgiver som ellers var meget "pertentlig" hadde ikke engang brukt riktig paragraf under ansettelsesvedtaket. Obs..jeg glemte å nevne at dette var på bygda..så du er sikkert heldigere stilt! Lykke til. Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 3. juni 2002 #3 Del Skrevet 3. juni 2002 Dette har jeg vært med på to ganger. Den ene gangen var det tre interne søkere med omtrent samme erfaring som søkte jobben. Det ble avholdt helt vanlige intervju med sjefen + nestleder i avdelingen. Her spurte de faktisk en god del om mine planer i forhold til jobben, hvilken faglig utvikling jeg så for meg, hvilke arbeidsoppgaver jeg kunne tenke meg osv. I det store og hele var dette et vanlig intervju, bortsett fra at alle kjente hverandre. Den andre gangen jeg var på intervju internt var jeg den best kvalifiserte interne søkeren. Dette intervjuet ble meget kort, sjefen min kjente meg godt og hadde ingen problem med å vurdere mine kvalifikasjoner i forhold til jobben. Intervjuet ble egentlig en formalitet fordi det allerede var bestemt at jeg skulle ha jobben. Må ta med til slutt at denne jobben var et vikariat så det var ikke så interessant med eksterne søkere og påfølgende opplæring. Siden det er flere med lang erfaring som har søkt vil jeg tro at det blir et "ordentlig" intervju hvor dere snakker om dine arbeidsoppgaver i dag og om fremtiden (mer som en medarbeidersamtale). Det blir jo uansett ikke så stivt og formelt som når man er ekstern. Og du; Lykke til da 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2002 #4 Del Skrevet 4. juni 2002 Må bare legge til noe( fordi dette har gjort - og fortsatt gjør - meg så eitrande forbanna!): Når jeg tenker etter så var det bare en bitte liten del som var endret i forhold til tidligere arbeidsoppgaver. Ihvertfall det som ble opplyst da. Noe som det kanskje ikke engang ville bli bruk for... Dette må være noe av det verste jeg noen gang har opplevd, og jeg kommer aldri til å glemme hvor dårlig jeg ble behandlet! Jeg har alltid fått positive tilbakemeldinger på alle jobber jeg har hatt, OGSÅ denne før dette skjedde. Arbeidsgiver har t.o.m. vært frekk nok til å bruke mine "ideer" videre... Nei, beklager å måtte si det, og at jeg skjærer alle over en kam, men jeg har ingen medfølelse med "sytinga" fra bygdenorge...og bedre blir det jo ikke når tidligere kolleger overser meg totalt når de ser meg. Vel, dette var ihvertfall et eksempel på hvordan "interne søkere" blir behandlet på bygda. Mirabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå