Gå til innhold

Nybegynner i nettdating, hva er oddsen når man ikke bor i samme by?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge vært veldig negativ til nettdating, selv om jeg i perioder har hatt profil på sukker. Har skrevet med noen få, men aldri møtt noen.

Men nå har jeg fått kontakt med en jeg virkelig er interessert i.

Både når det gjelder utseende, bakgrunn, interesser, måten han skriver på og ja... det meste. Vi har lagt hverandre til på facebook, og sender litt "brev" der nå.

Og det at jeg nå kan se profilen hans på facebook, gjør ikke at jeg blir noe mindre interessert akkurat. Dette er virkelig en jeg kunne falt for.

MEN, vi har ikke akkurat skrevet så veldig mange meldinger til hverandre. Jeg liker egentlig ikke tanken på å bli så godt kjent før man i det hele tatt møtes, så hadde dette vært en som bodde i samme by ville jeg spurt om å møtes ganske fort. Men nå har det seg sånn at han bor i en annen by.. 5-6 timer med buss, 30 min med fly. ikke så gale. Men man bør jo kanskje snakke en god del sammen før man hiver seg på et fly? hehe...

Noen som har erfaringer med dette? Hvor lenge snakket dere? Skypet dere? Dro dere på en dagstur? Tok inn på hotell?

Håper noen gidder å svare :)

Anonym poster: 33cc3f61839a980bda3c8650caeaac47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet. Skjønner ikke at andre gidder å strebe sånn etter noe som kun er en illusjon heller. Kutt kontakten før du blir for nysgjerrig og move on :)

• Liker 1
Skrevet

Det er da slett ingen illusjon, jeg har gjort noe liknende selv tidligere og vi ble faktisk sammen, og allerede den første dagen bodde jeg hjemme hos henne, så er man heldig kan det absolutt bli full klaff når det gjelder kjemi og personlighet.

Men man må ta innover seg at man da kan havne i et avstandsforhold, og man bør kanskje spørre seg selv om man er villig til det før man involverer seg med noen så langt borte. Selv om man finner kjemien, dater og etterhvert blir sammen, så er det en veldig upraktisk avstand involvert, og man vil ikke ha mulighet til å treffe hverandre daglig.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er da slett ingen illusjon, jeg har gjort noe liknende selv tidligere og vi ble faktisk sammen, og allerede den første dagen bodde jeg hjemme hos henne, så er man heldig kan det absolutt bli full klaff når det gjelder kjemi og personlighet.

Men man må ta innover seg at man da kan havne i et avstandsforhold, og man bør kanskje spørre seg selv om man er villig til det før man involverer seg med noen så langt borte. Selv om man finner kjemien, dater og etterhvert blir sammen, så er det en veldig upraktisk avstand involvert, og man vil ikke ha mulighet til å treffe hverandre daglig.

Avstandsforhold skremmer meg ikke veldig. Og vi begge to virker som personer som kan flytte på oss. Begge to har bodd flere steder de siste årene.

Men hvor lenge snakket dere før dere traff hverandre?

-TS

Endret av Snedig
Skrevet

Treff hverandre ved første mulighet, men sørg for hotellrom. Dersom det absolutt ikke skulle klaffe så er det greit å ha et eget sted å dra til. Husker fortsatt en fortvilet telefon fra en kamerat som opplevde de og ble sittende på et hotellrom hele helga før flyet hans gikk tilbake.

Anonym poster: 5442ec4c6f1ae5720caa77a972dbb637

Skrevet

Kommer an på hvor dårlige mulighetene for å finne en bra mann i din egen by er...?

Jeg mener - avstand gjør det mye vanskeligere med en gang. Og dette er ikke snakk om et avstandsforhold, men "avstandsdating". En ting er god kjemi, en ting er at det er bra når dere treffes, en ting er å innlede et forhold i denne settingen - noe annet er hvordan forholdet deres vil fungere i "hverdagen" også.

Er det noe poeng å bruke måneder/år på en person i en annen by, når dere ikke engang vet om dere vil kunne fungere sammen?

Jeg vet ikke...

Er man allerede forelsket, så kanskje.... men tror ikke det er optimalt å oppsøke/fremprovosere følelser for en mann i en annen by.

Skrevet

Jeg møtte en fyr på sukker som jeg fikk veldig god kontakt med. Vi snakker sammen daglig, og har møtt hverandre omtrent hver helg siden slutten av september. Første gang vi møttes var etter ei uke. Avstanden mellom oss er 2t med bil, så er jo noe kortere..

Skrevet

Jeg møtte en fyr på sukker som jeg fikk veldig god kontakt med. Vi snakker sammen daglig, og har møtt hverandre omtrent hver helg siden slutten av september. Første gang vi møttes var etter ei uke. Avstanden mellom oss er 2t med bil, så er jo noe kortere..

To timer er INGENTING! Det ser jeg faktisk ikke på som avstandsforhold engang. :) Når det blir 5-6 som TS skriver blir det jo mer avstandsforhold, for da får man bare muligheten til å se hverandre i helger. Jeg ville satset på en som bodde 5-6 timer unna, hvis dette var drømmemannen. Å finne noen man virkelig, virkelig vil ha er vanskelig. Når man først finner en person som virker "verdt det" ville jeg ikke brydd meg om hvor langt unna han bodde så lenge det var lett å få til helgeturer, og det er det jo for TS.

Anonym poster: df7a52ddabd698bb30d3e324090e3a72

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av scaramouche1
Skrevet

Jeg syns ikke du skal la avstand stoppe deg. Det er tross alt derfor flere av oss prøver nettdating, nemlig at man ikke møter noen i sitt vante miljø. Masse lykke til :)

Anonym poster: 0ef4853abd555e291a46f3994deed900

Skrevet

vis jeg skal møte noen som er nå langt borte. skal jeg ikke sove hos den personen første gang vi møtes. det blir bare alt for feil. så jeg ville hatt hotell rom . eksen min bodde bare 1 time unna med bil så vi hadde ikke veldig store problemer med å møtes. spesielt siden han hadde to hus.og hus nr 2 var bare 15 min vekk fra meg.

Anonym poster: bb97413b19bec616e13fa1ad943216e9

Skrevet

Jeg ble kjent med en fyr via nettby den gangen den eksisterte, og etter noen mnd med meldinger og telefoner befant jeg meg i nabolaget hans. (time med fly, 7 timer med bil)

Jeg hadde venner i samme by og hadde gardert meg med dem (jeg kommer kanskje på besøk i kveld). Hadde bilen med meg da.

Jeg endte opp på overnatting, men det skjedde ingenting den natten (han fikk grei beskjed og respekterte det)

Noen uker senere skulle jeg også til byen hans, og dag to begynte ting å skje da vi fikk litt promille. Jeg hentet tingene mine på hotellet en time etter utsjekk og det endte opp med at jeg flyttet ned til ham :)

Anonym poster: 030b591213cdfb2a6ff279301902c803

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...