Gå til innhold

Rett på låne-pc?

Anbefalte innlegg

Gjest Månestøv
Skrevet

Leverte pcen min til service for en uke siden hos Lefdal. De har visst ikke flere dataer til utlån. Er det noe jeg kan gjøre eller må jeg bare finne meg i å vente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan be om å bli varslet om de skulle få inn noen?

Skrevet

"Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning"

Skrevet (endret)

Forbrukerkjøpsloven § 30: "Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres."

Endret av Miah
Skrevet

Normal vil det bli argumentert med at å fremskaffe flere utlånsprodukter når alle eksisterende er lånt ut utgjør en urimelig kostnad.

Det kan imidlertid også nevnes at det i følge elektronikkbransjens egen interesseforening vil være naturlig at tiden butikken har til rådighet for å utbedre mangelen er kortere når det ikke har blitt stilt utlånsprodukt til disposisjon.

Gjest Månestøv
Skrevet

Normal vil det bli argumentert med at å fremskaffe flere utlånsprodukter når alle eksisterende er lånt ut utgjør en urimelig kostnad.

Det kan imidlertid også nevnes at det i følge elektronikkbransjens egen interesseforening vil være naturlig at tiden butikken har til rådighet for å utbedre mangelen er kortere når det ikke har blitt stilt utlånsprodukt til disposisjon.

Ok, men hva vil si kortere? Det er jo ganske lite konkret :rolleyes:

Takk for svar forresten!

Skrevet
Vi i bransjeorganisasjonen har tidligere påpekt at innenfor en periode på 3-4 ukerer å anse som ”rimelig tid”. Men dette forutsetter at det stilles låneprodukt til disposisjon for forbruker.

Jeg ville ikke ventet mer enn 3 uker i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...