AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #1 Skrevet 14. november 2012 Jeg er en jente på 19 år som interesserer meg veldig for sminke, hår og hudpleie. Har lest masse på blogger og kan mye om det. Har spurt litt rundt i butikker a la Kicks om de trenger folk, og til enhver tid sier ALLE "nei". Føler at de ikke tror at jeg kan noe. Har likevel da aldri sett spesielt bra ut, og aldri hatt det som et skikkelig mål å få jobb der, så kanskje det har noe å si, men det er jo fordi jeg allerede har fått dette inntrykket av at de aldri trenger folk. Har hatt andre jobber da som ikke har noe med skjønnhet å gjøre, men det er på plasser der det alltid er et behov for folk. Noen som vet hvorfor det er nærmest umulig å bli ansatt (uten å kjenne noen) i en skjønnhetsbutikk? Tenker å kanskje få sånn type jobb i tillegg til en annen neste sommer eller noe sånt. Anonym poster: 9b31bda4e25dc98372df80d11575bfac
AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #2 Skrevet 14. november 2012 Ofte trenger de jo ikke noen, da må man legge igjen papirene sine og håpe at de tenker på deg når de har behov for en ny. Men hvis du føler at de sier nei bare fordi de ikke vil ha deg, må du jo tenke på hvordan du fremstår. Jeg tipper at parfymerier o.l. får ganske mange forespørsler fra jenter som deg, og da er det klart at du må se ordentlig ut for å slå de andre. Anonym poster: 76d7c1b50853aefb205cd1eb0a351d34
AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #3 Skrevet 14. november 2012 Veldig mange parfymerier o.l krever utdanning. F.eks hudpleie, make up artist o.l Så det er nok vanskelig å få jobb som ung kvinne uten utdanning. Anonym poster: 21f60d3172fe6faa1f3fa86796e04b15
AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #4 Skrevet 14. november 2012 Det er mange hudpleiere og makeup artister som ikke får jobb innen det, og da står slike butikker klare med åpne armer. Anonym poster: e571d82ec5212203972be89e3441dbf1 1
Jenna Skrevet 14. november 2012 #5 Skrevet 14. november 2012 Har selv fått tilbud om å jobbe i parfymeri, men har allerede annen jobb. Det kan være fordi jeg er pent og ofte kreativt sminket. Snakker mye med de som jobber der, og holder meg hel tiden oppdatert på hva som skjer på sminkefronten ute i verden. Vet ofte om nye kolleksjoner før de i butikken har hørt om dem. Har ingen utdanning, interessen på den andre siden er stor. Anbefaler deg å snakke med folk som jobber på butikkene. Hold deg oppdatert på det som skjer på sminke og skjønnhets fronten. Og forfall del, vær pent og kreativt sminket uten å prøve å ligne på en Barbie dukke. Bimbo locken er ikke populært på parfymerier her i byen.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #6 Skrevet 14. november 2012 Anbefaler deg å snakke med folk som jobber på butikkene. Hold deg oppdatert på det som skjer på sminke og skjønnhets fronten. Og forfall del, vær pent og kreativt sminket uten å prøve å ligne på en Barbie dukke. Bimbo locken er ikke populært på parfymerier her i byen. Bimbo låsen? Anonym poster: 20e4fdded909fb759d0d1035ba52ccbd 4
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2012 #7 Skrevet 14. november 2012 Det at man er interessert og pent sminket er ikke det samme som å sminke andre og se hva andre kler.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #8 Skrevet 14. november 2012 jeg er hudpleier og make-up artist eller hva det nå heter.har kun fått jobb der hvor jeg kjenner folk. ellers har det vært mye sure tryner for å være helt ærlig. Anonym poster: 8988269feb19dcab1825bf82ca7ec69f 1
QueenK Skrevet 14. november 2012 #9 Skrevet 14. november 2012 Jeg er en jente på 19 år som interesserer meg veldig for sminke, hår og hudpleie. Har lest masse på blogger og kan mye om det. Har spurt litt rundt i butikker a la Kicks om de trenger folk, og til enhver tid sier ALLE "nei". Føler at de ikke tror at jeg kan noe. Har likevel da aldri sett spesielt bra ut, og aldri hatt det som et skikkelig mål å få jobb der, så kanskje det har noe å si, men det er jo fordi jeg allerede har fått dette inntrykket av at de aldri trenger folk. Har hatt andre jobber da som ikke har noe med skjønnhet å gjøre, men det er på plasser der det alltid er et behov for folk. Noen som vet hvorfor det er nærmest umulig å bli ansatt (uten å kjenne noen) i en skjønnhetsbutikk? Tenker å kanskje få sånn type jobb i tillegg til en annen neste sommer eller noe sånt. Anonym poster: 9b31bda4e25dc98372df80d11575bfac Som regel så har slike butikker som dette nok av folk, og hauevis av søknader så det er gjerne litt vanskeligere å få en jobb innen dette, de utlyser gjerne ledige stillinger da det er et yrke hvor man må/bør være ganske dyktig og riktig/rikelig utdannet MEN alikevel er det ikke umulig - det kan jeg si: Jeg er IKKE utdannet innen hudpleie, makeup eller noe i den duren og jeg har heller ikke tatt noen kurs el lignende som tilsvarer dette MEN jeg er veldig intressert i sminke, hudpleie og den slags og da en butikk søkte etter deltidshjelp sendte jeg inn en søknad og av 219stk søkere fikk jeg, ja JEG jobben!!!!:) Jeg skrev nok en virkelig god søknad og cv + gode svar på deres spørsmål som måte besvares med søknaden+ gjorde et bra jobb intervju så det er ikke umulig, det er det ikke, men det er bare ikke like lett! - det er vel også derfor man gjerne blir litt "frarådet" å utdanne seg innen hudpleie/make up da det er så vanskelig og få seg jobb innen dette, man må starte for seg selv liksom.. Få deg en annen jobb imellom tiden og ha øynene åpne for ledig stillinger innenfor disse butikkene, det er som sakt ikke umulig:) Hilsen ei som fikk drømmejobben etter å ha ventet leeeeeeenge:p **Lykke til=)
AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #10 Skrevet 14. november 2012 Tusen takk, mange gode svar her Anonym poster: 9b31bda4e25dc98372df80d11575bfac
Minimeg Skrevet 31. januar 2018 #11 Skrevet 31. januar 2018 På 14.11.2012 den 18.45, QueenK skrev: Som regel så har slike butikker som dette nok av folk, og hauevis av søknader så det er gjerne litt vanskeligere å få en jobb innen dette, de utlyser gjerne ledige stillinger da det er et yrke hvor man må/bør være ganske dyktig og riktig/rikelig utdannet MEN alikevel er det ikke umulig - det kan jeg si: Jeg er IKKE utdannet innen hudpleie, makeup eller noe i den duren og jeg har heller ikke tatt noen kurs el lignende som tilsvarer dette MEN jeg er veldig intressert i sminke, hudpleie og den slags og da en butikk søkte etter deltidshjelp sendte jeg inn en søknad og av 219stk søkere fikk jeg, ja JEG jobben!!!! Jeg skrev nok en virkelig god søknad og cv + gode svar på deres spørsmål som måte besvares med søknaden+ gjorde et bra jobb intervju så det er ikke umulig, det er det ikke, men det er bare ikke like lett! - det er vel også derfor man gjerne blir litt "frarådet" å utdanne seg innen hudpleie/make up da det er så vanskelig og få seg jobb innen dette, man må starte for seg selv liksom.. Få deg en annen jobb imellom tiden og ha øynene åpne for ledig stillinger innenfor disse butikkene, det er som sakt ikke umulig:) Hilsen ei som fikk drømmejobben etter å ha ventet leeeeeeenge:p **Lykke til=) Kunne du lagt ut søknaden du skrev her? Så jeg som også skal søke.. kanskje kan ta noen tips og triks?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå