Gå til innhold

Nattbuss med treåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her erfaringer med å reise langt på nattbuss med en treåring?

Vi vurderer å reise bort i jula (til slektninger), men for å spare penger (det er 3000kr rimeligere med buss enn med fly) vurderer vi å ta nattbuss. DEt kommer til å ta 8 og en halv time.

Poden sover generelt sett ganske bra om natta. H*n får aldri bæsjebleier på natta. Det er først om morgenen det kommer, men h*n må jo få ny bleie uansett da. Det er ene hovedgrunnen til at vi ønsker å ta nattbuss siden da er det færre bleiebytter uansett. Et lite problem blir det jo da når vi skal bytte bleie, da må poden sannsynligvis stå inni det knøttlille "kottet" av en do som det er på slike busser for å få byttet,

Mini bruker ikke lengre smokk, så det er jo også et moment. Jeg bare håper at h*n ikke trasser så mye at det blir til sjeanse for de andre passasjerene.

Jeg tror vi må la mini bevege seg MYE den dagen slik at h*n virkelig blir utslitt når kvelden kommer.

Kjenner jeg er litt engstelig for hvordan det skal gå. Har noen her tips å komme med?

Anonym poster: 0ecd9e4c12502b5b0e8acf3cf664cb02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det går helt fint å reise med nattbuss med små barn. Mine har iallfall sovet hvor som helst og når som helst på den alderen der. Jeg har dog bare tatt buss en gang, det gikk helt fint. Hadde med sovepose, så hun lå godt og varmt, for jeg syns det kan være litt kjølig på slike busser.

Gjest pellepirat
Skrevet

Å slite ut minsten på dagtid er jo et kjent moment for å få de trøtte på kvelden. Gjerne være masse ute og sånt. Når det kommer til busstur tror jeg det vil gå bra. Nå spørs det jo om ungen sover lett i f.eks bil/buss etc. Når dattera vår var liten sovnet hun lett i bil og buss. Og så kommer det an på innstillingen deres. Går dere inn for at dette skal gå bra, og at det skal bli en fin busstur så går det nok kjempebra!

Gjerne planlegge litt ekstra, f.eks ha noen aktiviteter for å evt. aktivisere hvis minstemann ikke får sove, feks. bøker, dvd, tegnesaker, biler, kosedyr osv. :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg trodde først du mente lokalbuss natt til søndag, jeg.. Haha..

Jeg tror, uten erfaring med barn, at dette går bra. Dere sparer MYE penger, og ungen er ikke i verste skrikealder.

Høyt aktivitetsnivå på dagen før reise, korte ned eller kutte ut middagslur, null sukker, og ungen sovner nok bra:)

Hva med å reise i svømmehallen eller et sånn badeanlegg med forskjellige basseng dagen før avreise? :)

Skrevet

Jeg syns det går helt fint å reise med nattbuss med små barn. Mine har iallfall sovet hvor som helst og når som helst på den alderen der. Jeg har dog bare tatt buss en gang, det gikk helt fint. Hadde med sovepose, så hun lå godt og varmt, for jeg syns det kan være litt kjølig på slike busser.

Takk for tipset. Da får vi vurdere å ta med voksipose. Ellers tror jeg at bussen kanskje har tepper til låns på nettene.

-TS.

Skrevet

Å slite ut minsten på dagtid er jo et kjent moment for å få de trøtte på kvelden. Gjerne være masse ute og sånt. Når det kommer til busstur tror jeg det vil gå bra. Nå spørs det jo om ungen sover lett i f.eks bil/buss etc. Når dattera vår var liten sovnet hun lett i bil og buss. Og så kommer det an på innstillingen deres. Går dere inn for at dette skal gå bra, og at det skal bli en fin busstur så går det nok kjempebra!

Gjerne planlegge litt ekstra, f.eks ha noen aktiviteter for å evt. aktivisere hvis minstemann ikke får sove, feks. bøker, dvd, tegnesaker, biler, kosedyr osv. :)

H*n har sovnet i buss før. Så jeg tror det burde gå greit, egentlig. Jeg må nok snu innstillingen min litt, ja. Er bare litt urolig for om h*n kommer til å våkne opp når bussen stopper i løpet av turen og sånn..

Skrevet

Jeg trodde først du mente lokalbuss natt til søndag, jeg.. Haha..

Jeg tror, uten erfaring med barn, at dette går bra. Dere sparer MYE penger, og ungen er ikke i verste skrikealder.

Høyt aktivitetsnivå på dagen før reise, korte ned eller kutte ut middagslur, null sukker, og ungen sovner nok bra:)

Hva med å reise i svømmehallen eller et sånn badeanlegg med forskjellige basseng dagen før avreise? :)

Jeg burde nok ha presisert det i overskriften min at det ikke var en lokalbuss ;)

Vi finner ut at hvordan vi skal aktivisere oss :)

TS.

Skrevet

Helt off topic, men jeg skjønner ikke hvorfor du konsekvent anonymiserer barnets kjønn? H*n?

Anonym poster: 30884afa97f943eb8de1dd64beaa66d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...