Gjest kiara_pusen Skrevet 14. november 2012 #1 Skrevet 14. november 2012 Min lillesøster har et veldig bryllupsvennlig kontaktnettverk og mange av hennes venninner har tenkt til å hjelpe til i bryllupet i større eller mindre grad. Noe jeg setter utrolig stor pris på at de synes er hyggelig. En av disse venninne sa tidlig at hun gjerne ville hjelpe meg med sminke, hår, fungere som en stylist hele dagen! Hun er utdannet make-up artist og har stylet for ulike magasiner og slike ting. Ønsker i all hovedsak å kunne sette bryllupstyling på cv. Jeg tørr nesten ikke tenke på hva noe slikt kan koste hvis jeg skulle kjøpt denne tjenesten. Hun sier selv at hun ikke vil ha noe som helst, men jeg kan jo ikke ta imot dette gratis! Jeg ble så overveldet at jeg først inviterte henne som gjest i bryllupet, men tenkte at enten må hun få en konvolutt med penger i eller så får hun få et gavekort av et eller annet slag. Forslag til gave eller hvor mye jeg skal betale?
Petalouda Skrevet 14. november 2012 #2 Skrevet 14. november 2012 Hvor gammel er hun da .. ? Er hun voksen og jobber med dette til daglig eller er hun nyutdannet og på vei oppover .. ?
Gjest kiara_pusen Skrevet 14. november 2012 #3 Skrevet 14. november 2012 Hvor gammel er hun da .. ? Er hun voksen og jobber med dette til daglig eller er hun nyutdannet og på vei oppover .. ? Hun er 22 til sommeren, jobber til vanlig i Kicks, men hun har jo utdannelsen/kurset. Så dette er for å få enda mer på cv slik at hun kan utvide kundegrunnlaget sitt. Synes bare det er så hyggelig gjort at jeg vil gjerne vise at jeg setter veldig pris på at hun har lyst til å bruke en lørdan på å gjøre meg vakrest mulig. Ingen lett jobb.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 14. november 2012 #4 Skrevet 14. november 2012 Jeg ville heller gitt gavekort enn penger om hun har sagt hun vil gjøre det gratis Tror jeg! Høres mest logisk ut i mine ører 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 14. november 2012 #5 Skrevet 14. november 2012 Ja, et gavekort på spa eller senteret eller hva det nå enn skal være må jo være en ide. Det og et hyggelig kort. Må bli noe slikt. 1
Petalouda Skrevet 14. november 2012 #6 Skrevet 14. november 2012 Jeg ville gitt henne penger. Et pent kort og en tusenlapp.
CathFoto Skrevet 14. november 2012 #7 Skrevet 14. november 2012 Jeg gjør stadig småfotograferinger for venner og familie, typisk barnefoto som jeg ikke vil ta betalt for. Men det betyr ikke at jeg ikke blir ekstra glad de gangene jeg får en flaske vin som takk. Derfor ville jeg heller gitt en liten oppmerksomhet i form av et gavekort e.l. enn penger i dette tilfellet. Og om hun skal være med hele dagen så ville jeg inkluderthenne i selskapet. 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 14. november 2012 #8 Skrevet 14. november 2012 Jeg gjør stadig småfotograferinger for venner og familie, typisk barnefoto som jeg ikke vil ta betalt for. Men det betyr ikke at jeg ikke blir ekstra glad de gangene jeg får en flaske vin som takk. Derfor ville jeg heller gitt en liten oppmerksomhet i form av et gavekort e.l. enn penger i dette tilfellet. Og om hun skal være med hele dagen så ville jeg inkluderthenne i selskapet. Ja, den første tanken var at hun da måtte får en egen formell invitasjon, det hadde jo vært ufint å bedt henne spise på kjøkkenet feks. Jeg liker henne veldig godt og synes det er bare hyggelig at hun vil være med, samtidig som det er en utrolig hyggelig gest fra hennes side. Setter veldig pris på tipset ditt Cath siden du er på den andre siden. 2
Leya Skrevet 15. november 2012 #9 Skrevet 15. november 2012 Hun har ikke LOV til å ta i mot mer enn tusen kroner skattefritt for en jobb. Men det kommer vel an på hvordan man definerer det..
Gjest kiara_pusen Skrevet 15. november 2012 #10 Skrevet 15. november 2012 Jeg har bestemt at hun får et gavekort på et eller annet på rundt en tusenlapp, evt en gave av noe hun konkret ønsker seg. Dette er jo ikke en jobb, det er en vennetjeneste, på samme måte som andre bidrar til brylllupet vårt. Hun vil jo gjøre dette gratis.
Rakkerunge Skrevet 15. november 2012 #11 Skrevet 15. november 2012 Enig med flere her at jeg ville gitt gavekort, gave, ei virkelig god flaske vin osv fremfor penger. Blir litt "kleint" å gi kontanternår hun har presisert at hun ikke vil ha betalt. Men en oppmerksomhet som takk for hjelpen er noe annet ;-) 1
Gjest kiara_pusen Skrevet 15. november 2012 #12 Skrevet 15. november 2012 Ja, var mer det å snike til henne en kovolutt med et hyggelig kort, var usikker på om hun ville ha satt mer pris på kontanter enn gavekort, men det finnes jo Visa gavekort, så problem løst. Det var jo forholdsvis enkelt. 2
Leya Skrevet 15. november 2012 #13 Skrevet 15. november 2012 Alt du får betalt for er en jobb. Bare sånn for å være pirken! Men rundt tusen er en fin sum uansett, sånne ting koster vel både skjorta og buksa om man skal leie dem inn.
CathFoto Skrevet 15. november 2012 #14 Skrevet 15. november 2012 Ja, den første tanken var at hun da måtte får en egen formell invitasjon, det hadde jo vært ufint å bedt henne spise på kjøkkenet feks. Jeg liker henne veldig godt og synes det er bare hyggelig at hun vil være med, samtidig som det er en utrolig hyggelig gest fra hennes side. Setter veldig pris på tipset ditt Cath siden du er på den andre siden. Hyggelig å kunne bidra. Gavekort/liten oppmerksomhet er mye bedre enn penger når man gjør noen en tjeneste sånn. 1
Gjest Badebuksa Skrevet 15. november 2012 #15 Skrevet 15. november 2012 Vil hun ikke ha noe, ikke gi noe.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #16 Skrevet 15. november 2012 Det går jo greit at hun gjør det gratis. For da kan hun kanskje hun kan ta bilder og putte i portifolien sin? Win win. Anonym poster: 3a0612ca5b97952fbb279cfb5f920a65
Gjest kiara_pusen Skrevet 15. november 2012 #17 Skrevet 15. november 2012 Selvfølgelig er det greit at hun gjør det gratis, å hun skal få lov til å bruke bilder og meg som referanse alt det hun ønsker. Men jeg har lyst til å vise hvor mye jeg setter pris på gesten hun viser meg på min store dag, derfor inviterer jeg henne i bryllupet og gir henne et passende gavekort i etterkant. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå