Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Lys-terapi, Wake Up-light osv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan funker sånn lampe-dings når man er flere i samme rom som skal opp til ulik tid...? :sjenert: Ønsker meg sånn nemlig, men samboer'n min jobber skift. Dumt hvis det blir kluss i søvnmønsteret hans de dagene han står opp senere enn meg.

Anonym poster: 763ae87b7f909ecb41468d4b967643aa

Skrevet

Jeg har kjøpt en Philips Golite Blu http://www.philips.no/c/light-therapy/golite-blu-hf3320_01/prd?country=NO&catalogType=CONSUMER&language=no for et par dager siden, og selv om det er for kort tid siden så synes jeg det virker. Kanskje jeg har skaffet meg en knallgod placeboeffekt? Uansett så prøvde jeg å undersøke litt på forhånd, men det var håpløst å chatte med ansatte på Philips.

Interessant artikkel om nåde oppvåkningslys og lysterapi http://www.psycheducation.org/depression/LightTherapy.htm

Kort forskningsside om blått lys

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19016463

Skrevet

Hvordan funker sånn lampe-dings når man er flere i samme rom som skal opp til ulik tid...? :sjenert: Ønsker meg sånn nemlig, men samboer'n min jobber skift. Dumt hvis det blir kluss i søvnmønsteret hans de dagene han står opp senere enn meg.

Anonym poster: 763ae87b7f909ecb41468d4b967643aa

Det er vanligst å bruke lysterapi om morgenen i ca 30 minutter, så da vil jo ikke samboeren din bli påvirket. Dessuten skal man sitte ganske nærme, 50-75cm.

Skrevet

Det er vanligst å bruke lysterapi om morgenen i ca 30 minutter, så da vil jo ikke samboeren din bli påvirket. Dessuten skal man sitte ganske nærme, 50-75cm.

Tenkte på sånn oppvåkningslys? Vekkerklokke med lys i...
Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte den ene fra Clas Ohlson, den med sirkelform, men måtte gi den opp etter et par ganger. Det er mulig det er jeg som er dum, men jeg fikk i alle fall ikke til å endre maksnivå på lyden. Og selv om det er "gradevis" økning i lyd, så gikk dette altfor fort, og ble altfor høyt, for min del.

Hvordan er det på de andre modellene fra f.eks. philips?

Edit: egentlig hadde det vært deilig å kun ha lys på oppvåkningen. Funker det på andre modeller?

Endret av Wolfmoon
Skrevet

Jeg kjøpte den ene fra Clas Ohlson, den med sirkelform, men måtte gi den opp etter et par ganger. Det er mulig det er jeg som er dum, men jeg fikk i alle fall ikke til å endre maksnivå på lyden. Og selv om det er "gradevis" økning i lyd, så gikk dette altfor fort, og ble altfor høyt, for min del.

Hvordan er det på de andre modellene fra f.eks. philips?

Edit: egentlig hadde det vært deilig å kun ha lys på oppvåkningen. Funker det på andre modeller?

Det er en som er litt sånn oval jeg har også....

Funker helt fint å kun ha på lys på oppvåkningen der! Å justere lyden har jeg ikke fått testet ut enda...

Skrevet

Min lager ingen summe-lyd i det hele tatt, da hadde jeg ikke fått sove. Jeg har en eldre utgave (den eldste?) fra Philips (denne) men har en venn som har en modell nyere (denne) som mener at sin bråker.

Lyden kan stilles ganske lavt på min, så våkner ganske forsiktig av radioen. Da stiger det ikke til høyt, men holder seg relativt lavt. Men tror ikke det er mulig å skru lyden helt av og kun ha på lys (det tør jeg ikke heller, må ha noe lyd).

Skrevet

Jeg har denne, og har ikke lagt merke til noen form for summing. Bruker bare radiovekkingen og har nå funnet det perfekte lydnivået for vekking :jepp:

wake-up-light-hf3475.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...