Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Føler meg ordentlig stusselig nå, men jeg har innsett at jeg feirer jul helt alene i år. Jeg har ikke kontakt med foreldrene mine, eller resten av familien for den saks skyld. Tidligere år har jeg alltid hatt datteren min, men nå har hun endelig fått kontakt med pappan sin og skal feire jul hos han. Det blir første jul uten henne på 12 år! Og på toppen av det hele har jeg brutt med samboeren min for bare en uke siden og er ganske nedfor på grunn av det. Jeg feiret jul med hans familie de siste årene, men nå er jeg helt alene..

Har dere noen forslag til hva jeg kan finne på?

Endret av mlody
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ca bor du?

Anonym poster: cb1607a6496b953a84c9106e3cdd2750

• Liker 1
Skrevet

Du kan komme hit også :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor i Oslo. Ville følt meg til bry om noen skulle "tatt meg inn" altså :fnise:

Skrevet

Masse filmer på tv og hauger med nammis i skålen. Er ikke så ille å feire alene. :)

Anonym poster: 46a09f704d41ee509e3b243988bc687d

• Liker 5
Skrevet

Om jeg bodde I Oslo ville jeg også at du skulle være med oss. Hadde vært koselig å feire jul med nye folk!

Men desverre bor jeg langt over polarsirkelen :P

Håper du finner noen å feire med! Er enig i at det ville være litt stusselig å sitte alene...

Skrevet

Ekstra sårt å være alene i juletiden, stol på meg,jeg vet det! Har feiret jul alene flere år på rad nå, det er utrolig trist! jeg prøver å late som om det er en vanlig dag,men den er så ufattelig lang,når jeg vet at alle andre hygger seg med hverandre og her sitter jeg, som er så taper at jeg ikke har noen som vil være med meg på spesielle dager.

Og man tror man kommer til å takle det,og at det kommer til å gå bra,innen den dag kommer. Heldigvis er jeg opptatt med jobb i år.

Min tips er at du skal slå til tilbud uansett hva det er jeg ,ts!

Vær litt impulsiv, finn på noe du ellers ikke hadde, jul er fellestid! hvis noen her inviterer deg så er det jo bare kult!

Anonym poster: b6825251a68b814ea114ff97f702d9e4

Skrevet

Jeg bor i Oslo. Ville følt meg til bry om noen skulle "tatt meg inn" altså :fnise:

Jeg bor også i Oslo. Jeg er litt bob-bob på om jeg skal feire med familien eller ikke. Eneste grunnen (hittil) for er at jeg ikke har lyst til å feire alene.

Anonym poster: 598d3af838cccff9d7614b8dacec0578

Skrevet

I fjor jobbet jeg som frivillig på julaften. Det var superkoselig, og tror jeg skal gjøre det i år også!

Da var gjestene fattige og ensomme.

Dro hjem litt tidligere (19/20-tiden) for å være litt sammen med familien og for å være med på gaveåpningen...

Sjekk ut Frelsesarmèen, Røde Kors eller frivillighetssentralen for å se om de arrangerer noe :) Om du er keen, da!

• Liker 1
Skrevet

Tibbie, tror du skrev et svar som havnet i feil tråd.

Anonym poster: 3eb828d00f5c72c90657adff9d4ba840

Skrevet

Og nå ble det rett., ja. :fnise:

Skrevet

Og nå ble det rett., ja. :fnise:

Haha, nå er jeg forvirret! :P

Merket at det jeg skrev ikke var der, så jeg skrev heller på nytt når jeg (ikke) så det. Hva skjedde?

Hva mener du med feil tråd? Postet jeg det en annen plass? :S

Skrevet

Var selv nødt til å feire jula et år alene pga jobben min da jeg var 25 (fikk ikke fri tidsnok - og dermed var det ingen biletter igjen hjem til Nord-Norge). Jeg syntes det var kjempetrist, og visste ikke helt hvordan jeg skulle takle hele situasjonen. Har ikke noen store problemer med å åpne meg for folk, så det var mange som visste om dette, og jeg fikk spørsmål om jeg ikke kunne komme og feire sammen med en venninne av meg og hennes familie + noen venner. Man føler jo at man trenger seg på, men jeg mener det at hvis du kjenner noen godt og de ber deg om å komme hjem til dem - hvorfor ikke? Man synes jo alltids det er triveligere at en venn er i godt selskap på julaften enn å tenke på at vennen sitter alene og har det kjipt! Håper det ordner seg :)

Skrevet

Haha, nå er jeg forvirret! :P

Merket at det jeg skrev ikke var der, så jeg skrev heller på nytt når jeg (ikke) så det. Hva skjedde?

Hva mener du med feil tråd? Postet jeg det en annen plass? :S

I tråden om det er turnoff eller turnon om en gutt er jomfru. ;)

Skrevet

Haha, uuuups! :fnise:

Skrevet

Ble jo egentlig morsomt siden det var så malplassert som det kan få blitt. :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Noen mulighet for å ta opp kontakt med familie da? Noen venninner?

Hvis jeg hadde måttet feire jul alene ville jeg hvertfall sørget for å holde kosen oppe.

Pynt ordentlig hjemme, ha juletre (et lite ett om du har liten plass). Unn deg noe til deg selv som du har ønsket deg, dyrt eller billig. Pakk det inn og legg under treet. Lag deg ordentlig julemat med lit god vin og dessert. Velg deg ut noen filmer og kanskje litt musikk som du har lyst til å se og høre. Benk deg foran tven.

Og husk at så lenge du har en ok hyggelig kveld alene, så har du det bedre enn MANGE andre som opplever fulle familiemedlemmer og krangling på juleaften. Selvom man er sammen er det mange som har en kjip julaften, så ikke tenk at du er den eneste som sitter alene, eller som ikke har den familiehyggen.

Om du har noen gode venner eller venninner og de skal være med egen familie selve aftenen, så kan du jo invitere til 1. 2. eller 3. juledags brunch hos deg, så har du noe sosialt og hyggelig å glede deg til og forberede til. Evt. invitere datter og faren hennes til dette, eller noen andre som ville vært aktuelt? :)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...