AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Hei, jeg er på jakt etter noen skikkelige gode duftlyser med "julete" lukter. De som selges på Europris, Nille osv. lukter kvalme (for søtt), for lite, gir meg hodepine etc, og er ubrukelig ellers. Noen andre butikker som har slike typer duftlys, og da helst ordentlige saker? Anonym poster: 7b2aba786b908babda29d5ff197e1728
lillemeg90 Skrevet 14. november 2012 #2 Skrevet 14. november 2012 Yankey candle har noen gode, eller hadde iallefall i fjor;)
Gjest Bobler Skrevet 14. november 2012 #3 Skrevet 14. november 2012 Ville heller kjøpt røkelse, ingenting lukter jul som det! 5
Fantomina Skrevet 14. november 2012 #4 Skrevet 14. november 2012 Yankee Candle er suverent. Yankeestore er litt dyre, men leverer utrolig fort. Lysene lukter ganske mye. Jeg pleier å tenne lyset, la det brenne til det er lukt i hele leiligheten og så slukke det igjen. Det gir meg ikke hodepine og har utrolig mye bedre duft en vanlige duftlys fra f.eks. Ikea eller Nille. Du kan bestille platene på eBay også. Da koster det rundt £1 for en voksplate (halv pris av Yankeestore). 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2012 #5 Skrevet 14. november 2012 Legg appelsinskall på ovnen! Anonym poster: a06bf01ce203f7b704da9f0a63106238
strwberry Skrevet 14. november 2012 #6 Skrevet 14. november 2012 Yankee candle! Spesielt årets juleversjon - Cinnamon og et eller annet..
challenger Skrevet 14. november 2012 #7 Skrevet 14. november 2012 Som flere her sier, de har massevis av juledufter på yankeestore. Der er det noe for enhver smak:)
AnonymBruker Skrevet 15. november 2012 #8 Skrevet 15. november 2012 Har noen prøvd juleluktene til yankee candle? Hvilke anbefaler dere, og gi gjerne en liten beskrivelse av lukten Anonym poster: 4f1bb5f8bdca916da661f533955c9301
challenger Skrevet 16. november 2012 #9 Skrevet 16. november 2012 Har noen prøvd juleluktene til yankee candle? Hvilke anbefaler dere, og gi gjerne en liten beskrivelse av lukten Anonym poster: 4f1bb5f8bdca916da661f533955c9301 Anbefaler: Apple and pine needle- lukter juletre med en dæsj eple. Christmas cupcake- søt, litt vanilje-ish. Christmas Tree- sier seg vel selv? Snow in Love- snø og grantrær. Sugared apple- svak, søt duft Eggnog Christmas cookie - lukter litt lite, men er veldig søt og god. Anbefaler ikke: (disse falt virkelig ikke i smak hos meg..) Sparkling Cinnamon Winter wonderland Holiday home sweet home Christmas eve
skreppamedleppa Skrevet 16. november 2012 #10 Skrevet 16. november 2012 Om jeg virkelig skal lage juleduft i huset er jeg enig med Bobler røkelse er tingen, da helst kongerøkelse og gjerne den fra apoteket http://www.vitusapot...PID-803650.aspx
Fantomina Skrevet 17. november 2012 #11 Skrevet 17. november 2012 (endret) Anbefaler: Apple and pine needle- lukter juletre med en dæsj eple. Christmas cupcake- søt, litt vanilje-ish. Christmas Tree- sier seg vel selv? Snow in Love- snø og grantrær. Sugared apple- svak, søt duft Eggnog Christmas cookie - lukter litt lite, men er veldig søt og god. Anbefaler ikke: (disse falt virkelig ikke i smak hos meg..) Sparkling Cinnamon Winter wonderland Holiday home sweet home Christmas eve Jeg har det nesten motsatt Av de du liker klarer jeg ikke lukta av Christmas cupcake, Christmas cookie og Snow in love. Christmas cupcake og Chritmas cookie synes jeg er for søt og kvalmende. Snow in love lukter herreparfyme Og av de du ikke liker elsker jeg alle! Anbefaler også Red apple wreath, Spiced orange (tenk appelsin med nellikspiker!) og Welcome Christmas. Generelt lukter de røde ganske likt hverandre, de hvite likt hverandre og de grønne likt hverandre. De hvite lukter litt "kaldt" og gran. De røde lukter bær, frukt og julekrydder. De grønne lukter gran/furu og julekrydder. Jeg anbefaler alle juledufter, utenom Christmas Cupcake, Christmas Cookie, Snow in love og Cranberry Ice. Det er flere butikker i Norge som fører Yankee Candle, så dersom du har en i nærheten kan du gå og lukte på alle og se hvilken som passer best. Eventuelt kan du bestille voksplater på eBay. Da er ikke et bomkjøp så dyrt, og du kan gi bort de du ikke liker til andre. Det er en egen Yankee Candle-tråd her. Her er Yankeestore sin juleside og Yankee Candle sin offisielle Festive Favorites. Der står det beskrevet hva de forskjellige lysene skal dufte. Endret 17. november 2012 av Fantomina
Chloe- Skrevet 17. november 2012 #12 Skrevet 17. november 2012 Jeg har det nesten motsatt Av de du liker klarer jeg ikke lukta av Christmas cupcake, Christmas cookie og Snow in love. Christmas cupcake og Chritmas cookie synes jeg er for søt og kvalmende. Snow in love lukter herreparfyme Og av de du ikke liker elsker jeg alle! Anbefaler også Red apple wreath, Spiced orange (tenk appelsin med nellikspiker!) og Welcome Christmas. Generelt lukter de røde ganske likt hverandre, de hvite likt hverandre og de grønne likt hverandre. De hvite lukter litt "kaldt" og gran. De røde lukter bær, frukt og julekrydder. De grønne lukter gran/furu og julekrydder. Jeg anbefaler alle juledufter, utenom Christmas Cupcake, Christmas Cookie, Snow in love og Cranberry Ice. Det er flere butikker i Norge som fører Yankee Candle, så dersom du har en i nærheten kan du gå og lukte på alle og se hvilken som passer best. Eventuelt kan du bestille voksplater på eBay. Da er ikke et bomkjøp så dyrt, og du kan gi bort de du ikke liker til andre. Det er en egen Yankee Candle-tråd her. Her er Yankeestore sin juleside og Yankee Candle sin offisielle Festive Favorites. Der står det beskrevet hva de forskjellige lysene skal dufte. Dette tenkte jeg også når jeg så lista over. Har enda til gode å lukte et cookie/cupcake/apple pie/vanilla-lys som jeg liker. Dessuten kommer aldri noe med pumpkinlukt inn i mitt hus! Ever.
Audrina Skrevet 17. november 2012 #13 Skrevet 17. november 2012 Pleier å mikse lys fra Ikea jeg, den med røde bær og den med kanel. De to sammen lukter "jul" nok for meg
AnonymBruker Skrevet 18. november 2012 #14 Skrevet 18. november 2012 Her var det kommet mange gode tips, takk Som du, Fantomina skriver, er det sikkert lurt å gå å lukte på de i en butikk. Er det noen som vet om butikker i Oslo som har yankee candle? Anonym poster: 4f1bb5f8bdca916da661f533955c9301
AdelineA Skrevet 19. november 2012 #15 Skrevet 19. november 2012 I førjulstiden bruker jeg tindralysene fra Ikea i kubbelysform med eple og kanellukt,de lukter skikkelig godt. I julen går det i kongerøkelse fra black design,men du spurte om lys så
Audrina Skrevet 19. november 2012 #16 Skrevet 19. november 2012 Ser at Ikea har noen nye produkter på nettsiden nå. Duftlys i glass heter de, og har mange forskjellige design - pepperkakemenn, snø, juletrær og andre typiske julemønster/design. Står selvsagt ikke noe om hva de lukter da.. men jeg skal på Ikea i morgen, så kan melde fra her om de var noe særlige. Er ikke helt av typen som kjøper dyre lys på nettet, da jeg bruker de så å si hver kveld så kan det bli litt dyrt. Derfor foretrekker jeg Ikea. Som sagt, hvis noen bryr seg kan jeg droppe innom i morgen og si hva jeg synes. Noen andre som har sett/luktet på disse?
Audrina Skrevet 19. november 2012 #17 Skrevet 19. november 2012 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60209624/ http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80209623/ http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80219556/ Fant noen linker
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2012 #18 Skrevet 20. november 2012 Glitter har fått inn duftlys med blant annet julelukt vær innom en tur i går, å lysene luktet kjempe godt:-)
Brunhilde Skrevet 20. november 2012 #19 Skrevet 20. november 2012 Jeg syns ingen av duftlysene på Ikea lukter godt. Nå vet jeg at spørsmålet gjaldt lys, men for meg er det ikke noe som slår duften av kongerøkelse i førjuls- og juletiden.
HelleH Skrevet 20. november 2012 #20 Skrevet 20. november 2012 Yankey candle har noen gode, eller hadde iallefall i fjor;) Det har de i år også. Kjempe gode 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå