Gå til innhold

Nettdating for første gang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mann på 25 som prøver nettdating for første gang. Har aldri hatt kjæreste, kysset jente eller noe som helst. Så her trengs det litt hjelp

Man finner et profilbilde av en pen jente, hva gjør man så? Det står som oftest knapt noe i profilteksten, men selv om det gjorde hva sender man i mailboksen deres.

Hei, jeg heter ...., studerer...., jobber med... , interesser ......?

Anonym poster: 63dc07d7aabe7cb9a0ab787ec2cea4d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nettdating er det nok lurt å være relativt raske til å møtes så man ikke blir skuffet. Lettere å se om man har kjemi da også.

Du trenger ikke introdusere deg selv, men avslutt gjerne meldingen med at hvis de ønsker å vite litt om deg så har du skrevet ferdig profilen din.

Gjør det klart for dem at du har lest profilteksten deres hvis du har det. Hvis de liker å reise kan du for eksempel spørre hva det neste reisemålet er eller lignende. Det er viktig at de ikke får inntrykk av at du sitter og sender samme meldingen til alle jentene.

• Liker 1
Skrevet

Med nettdating er det nok lurt å være relativt raske til å møtes så man ikke blir skuffet. Lettere å se om man har kjemi da også.

Du trenger ikke introdusere deg selv, men avslutt gjerne meldingen med at hvis de ønsker å vite litt om deg så har du skrevet ferdig profilen din.

Gjør det klart for dem at du har lest profilteksten deres hvis du har det. Hvis de liker å reise kan du for eksempel spørre hva det neste reisemålet er eller lignende. Det er viktig at de ikke får inntrykk av at du sitter og sender samme meldingen til alle jentene.

Takk, det med kjemi kan kanskje være et problem uansett siden jeg aldri har vært på en date, vært betatt eller opplevd at noen var betatt av meg. Ikke vet jeg hva jeg bør gjøre for å få kjemi. Er god på å prate og er morsom da.

les litt her: http://www.0330.no/s...abel/nettdating mange gode råd.

Takk, men det var nok ikke konkret nok for meg. Målet er at det skal se ut som om jeg har lest profilteksten +

Men så er det enkelte gutter innimellom... de har bilder hvor de ser kjekke og kule ut, de kler seg bra, de virker ålreite, morsomme og intelligente i teksten sin og de klarer å sende meldinger uten å virke som klyser eller tørrpinner.

Kjekk er jeg ikke, klær tror jeg jeg er inne på, kul er jeg ikke, ålreit, morsom og intelligent er jeg. Men hvordan formidler jeg (ålreit, morsom og intelligent)over internett til en jente jeg ikke vet noe om?

Skrevet

Fortell noe om deg selv her, så bruker du dette som øving! Rabl ned her hva du liker og hvordan du ville skrevet en profil!

Anonym poster: 8f35b9959680a9bec520e98b12dc9032

Skrevet

Fortell noe om deg selv her, så bruker du dette som øving! Rabl ned her hva du liker og hvordan du ville skrevet en profil!

På profilen min har jeg bare skrevet opplysninger om meg i stikkordsform.

25 år gammel mann som studerer ... ved universtet på 4. året ... , jobber som .... ved siden av studiene, er medlem av parti .... både pga politikken og det sosiale. Driver med innebandy, med i turgruppa til universitetet.

Men man må skrive noe lurt her også?

Skrevet

Men hvordan formidler man at man er morsom? Alle kan jo si det, men jeg får høre det ganske ofte. Jobbet på studentpub på fredag og fikk høre at jeg var den morsomste han hadde møtt, på lørdag var jeg ute og møtte på en jente hun "viste meg frem" til venninnene sine og prøvde å gjenfortelle historien min.

Skrevet

Fortsetter, om jenta f.eks skriver:

godt humør, entusiastisk, stort hjerte, liker å reise, liker gåturer,trener 3 ganger i uken og glad i god mat.

Hva ville dere svart om dere var meg? Altså hadde mine egenskaper.

Skrevet

Ikke presenter deg selv i en melding. For meg er det enkle ofte det best. Skriv hei. Still et spørsmål enten om hun har en fin uke, hva hun gjr om dagen, eller et spørsmål relatert til noe hun har skrevet i profilen sin :)

Ikke skriv så langt :)

Anonym poster: adfc3e651d9e204078441dfab8fa3a4c

Skrevet

Det enkle er ofte det beste, faktisk, men samtidig er det viktig å vise at man har en viss humor. For min del har det tidligere funket bra med en viss satire i min egen kommunikasjon. Evne til å vise at man kan være selvironisk har også fungert bra for min del.

Men strengt tatt så vet jeg ikke om det er så hensiktsmessig i å begynne datingen på nett. Som mann har du oddsene mot deg, og selv om man kan fremstå bra med litt innsats så ville jeg mye heller satset på sjekking i reallife når man ikke har erfaring i det hele tatt. Nettsjekking bør være et supplement til "vanlig" sjekking, og jeg tror det er viktig å få opparbeidet seg litt selvtillit før man risikerer å bli massivt skuffet gang på gang ved nettdating i første omgang.

Skrevet

Takk, det med kjemi kan kanskje være et problem uansett siden jeg aldri har vært på en date, vært betatt eller opplevd at noen var betatt av meg. Ikke vet jeg hva jeg bør gjøre for å få kjemi. Er god på å prate og er morsom da.

Du trenger ikke være hysterisk morsom for å skape kjemi. Tørrvittigheter som eksempelvis ordspill holder i lange baner.

Kjemi skapes best med øyekontakt og fysisk kontakt. Vennskapelig kjemi skapes best med historier og dagligdags svada. Felles interesser er ikke så jævlig viktige. De er viktige, men det er ikke det som avgjør om hun vil gi deg flere sjanser eller ikke med det første. Dessuten forventer jeg ikke at hun skal elske golf, tennis, litteratur, kunst, biler og båter.

Humor og seksuell spenning er det viktigste. Med trykk på seksuell spenning, imo. Om dere i tillegg finner hverandre pene å se på, så er grovarbeidet allerede gjort. Ut over dette trenger du ikke å være mer enn en normalt oppegående person med normale sosiale antenner.

Aldri snakk dritt om livet ditt, dine venner, ekser eller familie. Du vil ikke fremstå som en stakkar med komplekser.

Fokuser på å ha det gøy på daten. Dette er ditt eneste fokus når du treffer henne. Smil, snakk høyt og sakte og prøv å unngå de typiske detektivspørsmålene.

Skrevet

Men strengt tatt så vet jeg ikke om det er så hensiktsmessig i å begynne datingen på nett. Som mann har du oddsene mot deg, og selv om man kan fremstå bra med litt innsats så ville jeg mye heller satset på sjekking i reallife når man ikke har erfaring i det hele tatt. Nettsjekking bør være et supplement til "vanlig" sjekking, og jeg tror det er viktig å få opparbeidet seg litt selvtillit før man risikerer å bli massivt skuffet gang på gang ved nettdating i første omgang.

Det hadde vært fint å bare ha nettdating som suplement, men jeg kan jo ikke sjekke opp damer for fem flate ører, ikke at jeg kjenner eller omgså så mange jenter heller.

Du trenger ikke være hysterisk morsom for å skape kjemi. Tørrvittigheter som eksempelvis ordspill holder i lange baner.

Nå har jeg aldri datet før så jeg er virkelig ingen autoritet, men trodde ikke humor hadde noe med kjemi å gjøre. For jeg er morsom, men det har aldri ført til noe kjemi.

Skrevet

På profilen min har jeg bare skrevet opplysninger om meg i stikkordsform.

25 år gammel mann som studerer ... ved universtet på 4. året ... , jobber som .... ved siden av studiene, er medlem av parti .... både pga politikken og det sosiale. Driver med innebandy, med i turgruppa til universitetet.

Men man må skrive noe lurt her også?

Jeg synes ikke dette var så ille jeg. Om du har et bra bilde kunne dette vært bra! Men helt enig i at en morsom setning på slutten hadde vært bra. Du sier at du er morsom, da regner jeg med at du har en morsom måte å prate på? Hvorfor ikke bare skrive på den måten du hadde sagt det hvis du skulle fortelle det høyt? Da hadde du kanskje sagt "Jeg er med i turgruppa på universitetet, hvor jeg liker ...... fordi....... (et eller annet selvironisk for eksempel), som er litt morsomt". Vanskelig å foreslå når jeg ikke vet hvordan du er, men skjønner du hva jeg mener?

Skrevet

Nå har jeg aldri datet før så jeg er virkelig ingen autoritet, men trodde ikke humor hadde noe med kjemi å gjøre. For jeg er morsom, men det har aldri ført til noe kjemi.

Humor er en del av det, men alene er det ikke nok, nei.

Skrevet

Det hadde vært fint å bare ha nettdating som suplement, men jeg kan jo ikke sjekke opp damer for fem flate ører, ikke at jeg kjenner eller omgså så mange jenter heller.

Da ville jeg ha oppsøkt miljøer der du kan treffe kvinner. Kan f. eks være dansing, trening, kurs e.l. Eller rett og slett gjennom venner og bekjente. Jeg tror det er best å begynne i det virkelige liv først, men du må jo selvsagt gjøre det som du tror er best for deg.

Humor fører ikke nødvendigvis til kjemi nei, for det er jo ikke alle som har like stor grad av humor eller samme type humor. Det finnes også de som rett og slett ikke "forstår" det, og dater man ei jente som tenderer til å ta veldig mye helt seriøst så fungerer ikke alltid humor like bra. For å bruke meg selv noen ganger så vet jeg at jeg til tider kan trekke litt på satirisk humor. Noen ganger blir det godt mottatt, andre ikke. Men det vet man jo ikke på forhånd, og det er jo ingen vits i å prøve å skape seg ved å fremstå med en humor som ikke faller naturlig for en selv. Det virker bare platt, og det har jo heller ingen hensikt i å skape kjemi med noen som ikke er en god match med en selv.

Men i mange tilfeller kan humor bidra til å skape kjemi, få frem et smil eller latter, eller at dere kommer litt mer på bølgelengde. Spesielt humor rundt situasjoner som dere begge kjenner dere igjen i. Det dreier seg rett og slett om å finne "fellesnevneren" for dere, og da er humor et verktøy.

Skrevet

Jeg synes ikke dette var så ille jeg. Om du har et bra bilde kunne dette vært bra! Men helt enig i at en morsom setning på slutten hadde vært bra. Du sier at du er morsom, da regner jeg med at du har en morsom måte å prate på? Hvorfor ikke bare skrive på den måten du hadde sagt det hvis du skulle fortelle det høyt? Da hadde du kanskje sagt "Jeg er med i turgruppa på universitetet, hvor jeg liker ...... fordi....... (et eller annet selvironisk for eksempel), som er litt morsomt". Vanskelig å foreslå når jeg ikke vet hvordan du er, men skjønner du hva jeg mener?

Takk skal prøve å sette noe selvironisk i profilen min, men det er egentlig ikke min type humor(ikke noe jeg synes er morsomt eller passende). Jeg synes ikke ting skal være planlagt, liker bedre treffende kommentarer og morsomme samtaler.

Prøver å treffe en del jenter, men det er faktisk ikke så lett(lett å treffe og snakke med dem, men ikke noe mer enn det).

Skrevet

Fant forresten en jente som virker asosial og bare ønsker en kjæreste å være med. Hva skriver man til en slik person?

Skrevet

Ikke forsøk å være en du ikke er, det er jo DEG jenta skal falle for :)

Om humoren din fungerer best irl og du synes det er vanskelig å konstruere noe morsomt (som ikke kommer sponant)skriftlig, så ikke stress med det, og la heller humoren din bli en overrskende bonus når dere møtes. For selv om det er viktig å få kontakt på nettet, er det jo når dere møtes det virkelig gjelder. ;)

Alle som holder på med nettdating som er litt selvbevisste vet at det er vanskelig å skrive gode profiler, og de som har datet litt etter å ha skrevet sammen vet at mennesker ikke alltid er som på nett, på godt og vondt. Det viktige er å vekke en interesse, og det er enten via bilder eller tekst, eller begge deler om man er så heldig.

Med bilder så er det viktig å ha flere bilder i albumet, gjerne varierte bilder som viser ulike sider av deg selv (og da mener jeg ikke først og fremst hvordan du tar deg ut på bilder, men å vise hva du er engasjert i og opptatt av i praksis, særlig nyttig for de mennene som synes det er vanskelig å beskrive seg selv med ord). Det å se mennesker i flere settinger gjør de også mer levende, og mer interessante.

Når du skal skrive til en jente så les profilen hennes nøye først, skriv en relativt kort melding men gjør den personlig, og vis at du liker det hun har vist av seg selv i profilen. Ikke skriv langt brev der du utleverer deg selv i detaljer, det kan bli litt vanskelig å svare på for folk flest. Om dere har en felles interesse så grip fatt i den først, bare for å ha noe å skrive om, om dere ikke har noe felles der så vis interesse for noe hun er opptatt av.

Når det er opprettet en kontakt så forsøk å få til et møte ganske raskt, kjemien kan være annerledes irl enn på nett, men ta det rolig med datinga, bli kjent og ha det gøy/fint/koselig, og ikke skap for mange forvetninger for tidlig. Ikke tenk ting ihjel, eller bruk for mye energi på å tenke på hva hun mener om deg, tenk mer på hva du liker ved henne, og gi uttrykk for det uten å bli klengete og ansmasende. Gi komplimenter når du virkelig mener det, og ikke fall i pleaserfella....dvs at du gjør alt for å please/tilpasse deg henne, la henne please deg litt også, da skal du se at den seksuelle spenningen tar seg opp litt. ;)

Anonym poster: 05aa1df099080231aa4c1236b35e8093

Skrevet

Fant forresten en jente som virker asosial og bare ønsker en kjæreste å være med. Hva skriver man til en slik person?

Hva likte du med henne?

Skriv noe om det, og si at du ønsker bli kjent.

Om hun er veldig pen så får hun langt flere brev om hun er middels eller mindre pen. De peneste jentene må du rett og slett kjempe mer for, og utmerke deg på en eller annen måte. Overfor de andre ligger lista litt lavere og ofte kan en enkel "Hei, likte det du skrev i profilen din om ......... , og har lyst å bli bedre kjent med deg. Gi et ord om du føler det samme ;)" gjøre nytten.

Men er du også asosial? Om du er en normalt sosial type så kan det bli et problem om dere er grunnleggende forskjellige på det området...

Anonym poster: 05aa1df099080231aa4c1236b35e8093

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...