Gjest SmurfeLurfen Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Er det noen som vet timetallet i et årsverk for de som jobber turnus 35.5 timer, de som jobber 37.5 og de som jobber offshore? Fant litt på nettet men noe er med ferie og annet er ikke. Og offshore har jo ingen fast ferie som de på land. Men synes en del offshore folk klager så mye om at de jobber mer i løpet av et år enn alle andre (uten overtid). Men de kan jo sitte på ræva mellom hvert skift, men de på land må passe hus, unger og alt annet praktisk. Hadde jeg også kunnet lagt meg til å sove med en gang jeg var ferdig på jobb og ikke gjort noe annet før neste vakt så hadde jeg jobbet mye mer enn 37.5 timer i uka! Fra wikipedia: Norge, hvor mange arbeidstakere har tariffestet 37,5 timers arbeidsuke og 5 ukers ferie, vil et årsverk utgjøre ca 1 750 timer. I SSBs lønnsstatistikker regnes et årsverk som 1 950 timer (inkludert ferie).[1] 1 750 timer (eksklusive ferie) brukes som årsverk i bygg- og tjenestestatistikk. For arbeidstakere som jobber i turnus (dag, kveld, natt) er normalarbeidstiden i dag 35,5 timer per uke for f.eks en sykepleier, mens en skiftarbeider i industrien har en arbeidsuke på 33,6 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå