Live84 Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Sitter fast, er nå ferdig med bakstykket. Forstår ikke helt hvor jeg skal begynne på forstykke nr 1, er dette forstykket som henger sammen med armen, eller er det fortsettelsen på bakstykket som blir forstykke 1? Skjønner heller ikke hvor den andre armen kommer inn i bildet, og hva som menes med å strikke forstykket og bakstykket inn på samme pinne....? Håper noen har erfaring med denne oppskriften og kanskje kan skru på et lys for meg
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 Har dessverre ikke oppskrifta. Kan du skrive hva som står i oppskrifta for den delen du står fast på så er det lettere å hjelpe Utifra bilder ser det ut som om jakke strikkes på tvers, fra erme til erme? Anonym poster: dde8f761d99044c829c372afcea09844
Marissa Skrevet 14. november 2012 #3 Skrevet 14. november 2012 Forstykke 1 er det som henger sammen med armen du strikket til å begynne med. Når du har strikket dette og ryggen legger du opp til forstykke to. Så strikker du forstykke 2 motsatt av forstykke 1, dvs at du begynner med knappehullene forran og strikker ut på siden. Nå vet ikke jeg hvilken størrelse du strikker, men hvis det er den minste skal du strikke 6 cm (14 totalt - 8 som skal strikkes sammen med bakstykket) samtidig som det økes masker mot halsen. Deretter setter du alt inn på en pinne igjen og strikker 8 cm over alle masker (forutsatt minste str), feller fra hver side til arm og strikker arm nr to. Dermed henger hele jakken sammen, og du må kun sy igjen i siden og under armene, så har du en jakke.
Live84 Skrevet 16. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2012 Forstykke 1 er det som henger sammen med armen du strikket til å begynne med. Når du har strikket dette og ryggen legger du opp til forstykke to. Så strikker du forstykke 2 motsatt av forstykke 1, dvs at du begynner med knappehullene forran og strikker ut på siden. Nå vet ikke jeg hvilken størrelse du strikker, men hvis det er den minste skal du strikke 6 cm (14 totalt - 8 som skal strikkes sammen med bakstykket) samtidig som det økes masker mot halsen. Deretter setter du alt inn på en pinne igjen og strikker 8 cm over alle masker (forutsatt minste str), feller fra hver side til arm og strikker arm nr to. Dermed henger hele jakken sammen, og du må kun sy igjen i siden og under armene, så har du en jakke. Takk for svar. Du skriver, når du har strikket dette og ryggen.. Jeg har jo allerede strikket ryggen, etter at jeg delte til for og bakstykket. Dette måler 26 cm. Det er minste størrelsen jeg strikker ja... Så hvis jeg forstår riktig nå, så er forstykke 1 det som måler 8 cm og henger sammen med armen, og jeg må starte her (har satt det på en hjelpepinne). Klarer ikke helt å skjønne hvordan jeg skal strikke alt på samme pinne, mulig jeg skjønner det etterhvert som jeg ferdig med forstykke 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå