Gå til innhold

krympe en college-genser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har klart å kjøpe en genser som er aaltfor stor. Går det an å krympe den i vask, isåfall hvor mange grader bør jeg vaske den på? Er en standard hette/college genser :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde det var kun ull som kunne krympes? Mange plagg er iallefall behandlet slik at det skal være vanskelig å krympe dem i vask:)

Skrevet

Ååå, så dumt :/

Så ingen vits i å koke den på 90 grader og slenge den i tørketrommelen?

Skrevet

Er verdt et forsøk da :) Er ikke bare ull som krymper.

Skrevet

Jeg får gjøre et forsøk, takk :)

• Liker 1
Skrevet

Det er kun animalske fiber som lar seg krympe særlig. Det du oppnår ved å kokvaske bomull er stiv bomull som mister all elastisitet og som ender opp med å bli større etter bruk.

Anonym poster: e4f66b48c69f233f2bbd22cfa8ee9992

Skrevet

Det er kun animalske fiber som lar seg krympe særlig. Det du oppnår ved å kokvaske bomull er stiv bomull som mister all elastisitet og som ender opp med å bli større etter bruk.

Anonym poster: e4f66b48c69f233f2bbd22cfa8ee9992

Virkelig? Hva med tørketrommel?

Skrevet

Risky, er den første tanken som slår meg. Jeg prøvde det samme med en genser, og den ble ødelagt som følge av mitt lille eksperiment. : /

Skrevet

Ødelagt av å være i trommelen, eller å bli vasket på høy temp? Jeg krympet en bukse fra HM i trommelen en gang, fikk den ned nesten 1 størrelse. Det var ikke ull i den, så da tenker jeg at det kanskje funker på denne genseren?

Skrevet

For høy temperatur ødela i mitt tilfelle.

• Liker 1
Skrevet

Hm, okey, da satser jeg på tørketrommelen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...