Gå til innhold

UMULIG(!) hund!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hund som er såååå tispegal at han blir jo så stressa! Han er nå 1,5 år gammel og det har ALDRI vert så ille. Holder rett og slett på og bli GAL! Min samboer var ute på en laaang tur med han for 3 timer siden. På vei inn døra møtte de på ei tispe som har løpetid. Fra det sekundet han kom inn så har han ult og pipt! Han løper fra dør til dør og er helt gal. Vi har nå prøvd ALT for og få han til og ti still! Når jeg setter han ut i båndet så piper han pokkeren meg der også! For da vil han INN!

Vi skal kjemisk kastrere han nå men er jo ikke sikkert det funker. Har noen no råd?

PS: dette har vart i 5 uker nå!

Anonym poster: f8cc608c1a9b5c70b83983d5b25e57c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja ikke lett å si.Mental trening og fysisk trening kan bare ta så mye av oppmerksomheten og slite han ut.

Han er superstresset tydligvis, prøv å hold ut til dere har fått testa kjemiske kastreringen.

Noen blir roligere av slikt,mens andre ikke har merkbar endring.

Skrevet

Velkommen til den verste tiden som hannhundeier! Om det er noen trøst gir deg seg om et halvt år omtrent.

Psykisk trening er en god hjelper mot dette! Gjør bikkja skikkelig sliten mentalt, i mitt tilfelle blokker det ut det meste hos han og han greier ikke tenke på no som helst og legger seg kjapt og sover. Ellers er det greit å gå turer der du vet du ikke vil møte tisper. Det er en grunn til at de fleste bikkjer på finn ies bort i denne alderen, men tren godt med han nå, for det som sitter nå, det vil fungere enda bedre når verste puberteten er over. For i menneskealder er han nå midt i verste pubertetsalderen og det kan bli et rent helvette.

Men snakk med veterinær om kjemisk kastrering, det kan hjelpe, og dessverre kan det gjøre ting verre, men det kan være en midlertidig løsning om det er så ille fram til perioden er over! Om du har foreldre eller venner som kan ta han på "avlsatning" mens tispene er i løpetid i nabolaget er det enda bedre, for det er mest trolig bare i løpetiden han er slik, og den varer ikke så lenge. Bor du derimot i et nabolage med mye tisper sliter du litt! Rundt meg er det vel 3-4 tisper og heldig nok for meg går de på rundgang på løpetia, så her varer helvette i et par måneder av gangen! Men så fort de er ferdig er alt ok igjen og han kunne ikke brydd seg mindre om han så fikk fri tilgang til de!

Skrevet

Min kompis påstår det funker å vifte med pølsebiter, og gi (holde på med det) bikkja det i 5 minutter når de kommer inn. Da skifter han fokus, og går ikke tilbake til piping- og skrapemodusen igjen.

Er jo verdt er forsøk?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...