Gå til innhold

Program som kan gjenkjenne bilder/steder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen bilder, bl.a. av kunst, steder som jeg ikke helt vet hvor er tatt. Jeg ønsker informasjon og sted og kunstner. Det finnes jo apper som kan finne ut av hvilken melodi du hører. Finnes det noe tilsvarende for bilder? Gjelder ikke personer.

Anonym poster: 413b2dfaa4e1d2562378d23abab2e7e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har noen bilder, bl.a. av kunst, steder som jeg ikke helt vet hvor er tatt. Jeg ønsker informasjon og sted og kunstner. Det finnes jo apper som kan finne ut av hvilken melodi du hører. Finnes det noe tilsvarende for bilder? Gjelder ikke personer.

Anonym poster: 413b2dfaa4e1d2562378d23abab2e7e1

Googles egen "Goggles" er vel det som kommer nærmest. Men det funker nok bare på de mest kjente verkene. Tok f.eks bilde av et bilde av den berømte månebilen, og den ble fint gjenkjent.

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Jeg har prøvd Googles, men fikk ikke helt treff. Bare blogg som ikke sa noe om hvor og hva. Litt irriterende for det var et spesielt sted jeg bare raste igjennom av diverse årsaker og så sitter jeg her med bilder som jeg gjerne vil ha historien rundt. Takk for at du svarte, Litetium. :)

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Der forsvant anonymiteten. Godt jeg ikke var mer spesifikk da for da hadde jeg garanter blitt avslørt. :fnise:

Skrevet

Jeg har prøvd Googles, men fikk ikke helt treff. Bare blogg som ikke sa noe om hvor og hva. Litt irriterende for det var et spesielt sted jeg bare raste igjennom av diverse årsaker og så sitter jeg her med bilder som jeg gjerne vil ha historien rundt. Takk for at du svarte, Litetium. :)

Versigo! :)

Hilsen Storetjum.

Skrevet

hvis jeg har databilder hvor jeg gjerne vil vite opphavet, så kan man bruke tineyes. den gir deg i alle fall en god sjanse til å søke tilbake og eventuelt finne info om bildet du har.

Gjest Normalfordeling
Skrevet

hvis jeg har databilder hvor jeg gjerne vil vite opphavet, så kan man bruke tineyes. den gir deg i alle fall en god sjanse til å søke tilbake og eventuelt finne info om bildet du har.

Takker for svar. Skal sjekke det opp.

Synes det er synd at jeg har noen fantastiske bilder uten å vite noe mer.

Skrevet

Oppdaget tilfeldigvis akkurat nå at man kan bruke google bildesøk på omtrent samme måte som tineyes som JackCrews nevner over her (og goggleappen). Man bare drar bildet over i søkefeltet til googles bildesøk, og... tada!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...