Gå til innhold

Hvor vanskelig er det?

MilkMaiden

Anbefalte innlegg

Hvor vanskelig er det egentlig å få godkjent brystreduksjon/løft på statens regning? Jeg har nå veldig vonde skuldre, går jeg med veske over dem får jeg vondt med en gang og ellers gnager bh'stroppene seg så langt ned at jeg har permanente hakk i skuldrene, det er ikke det at jeg har ikke så veldig store pupper, (85 c) men de har veldig lite "hold" i seg selv. Tror dere det er mulig av meg å bare få dem løftet og ikke redusert, eller vil legen kreve at jeg reduserer dem (liker jo størrelsen, den passer til kroppen min) ? Grunnen til at de er så tunge er jo ikke at de er store, men at de er avlange og henger så tungt. Er heller ikke så gøy å møte damer i garderoben som er godt over 40 og har langt mer sprettne pupper enn en når en er 22... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

C??? Hvis du ikke er veldig liten sånn at de er unormalt store i forhold til kropen din, hørtes ikke det mye ut. Ikke at jeg underkjenner din plager, men brystreduksjon er å gå ganske drastisk til verks da...

Men bh-stropper som gnager med veske over skulderen... vet du hva, det høres ut som om du må få deg en skikkelig bh med ordentlig støtte og gode stropper. Kanskje du har litt lange stropper også? Så puppene siger fremover fx? En bh som løfter skikkelig får du i enhver undertøysbutikk, gå og prøv deg frem.

Hva med å gå på Lindex og fx prøve deres sports-bh? den har gode stropper, former puppene pent, løfter godt og kanskje du skal prøve i en litt større størrelse? En D-cup? Det høres sikkert kjempestort ut for deg, men prøv. Slaskete pupper uten noe som helst hold i, er vi flere som har, derfor har vi gode bh-er som gir den støtten som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt på samme måten... hengepatter!!! måtte begynne m bh i 6.klasse og det syns på skuldrene.. for mindre er de ikke blitt!!

Men det ble mye bedre når jeg etterhvert fant den perfekte bh størrelsen min :-) (75D / av og til DD) da satt den mye bedre overalt og skuldrene ble mye bedre!!!!! trodde jeg hadde 75C tidligere... prøvde oxo 80C men den var helt håpløs...

tror det er ganske lurt å gå til en undertøysforretning og få litt hjelp til å finne den rette :-)

Er ikke alltid de er i den størrelsen vi tror de er i!!

vet ikke hvordan statens regelverk er, men håper dette kan hjelpe litt inntil videre!!! Du kan bli overrasket :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd bh etter bh etter bh, jeg finner jo de som er gode, holder bra og har brede stropper, men jeg har like fordømt vondt i skuldrene for det. Så jeg skal ta meg en tur til legen og høre om dette faktisk er forårsaket av puppene. Jeg finner i allefall ikke noen annen logisk løsning på at jeg har vondt på toppen av skuldrene. En annen ting er jo at et par hengende c-pupper sikkert trekker like mye ned som et par d-pupper som "henger bedre fast" og dermed fordeler tyngden mer inn mot brystkassen og ikke rett ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er jo at et par hengende c-pupper sikkert trekker like mye ned som et par d-pupper som "henger bedre fast" og dermed fordeler tyngden mer inn mot brystkassen og ikke rett ned.

Det er helt sikkert riktig. Derfor er det så viktig at du finner riktig bh. For da blir dine hengende c også "bundet opp" i riktig fasong og på riktig sted på kroppen.

Seriøst - prøv Lindex sin sports bh. Den er nett og slett ikke verst, og prøv den med en større cup. Du kan også ta deg en tur til de dyrere undertøysforretningene og få profesjonell hjelp. Finnes masse tråder om det på Velvære. Jeg skjønner det er et problem, men jeg kan liksom ikke forstå at en c-cup skal være et så stort problem at det ikke kan løses. Jeg mener selv slaskete og hengete D som jeg har, finner jo en pen og lekker bh på Lindex som gir støtte mer enn nok i hverdagen...

Nakke og skuldersmerter er heller ikke et ukjent fenomen for de med små pupper heller. Her kan mye gjøres med riktig trening, smidighet og uttøyning av musklene i området. Du bør kunne få god veiledning om dette på et seriøst treningssenter eller hos fysioterapeut. Mange bedrifter har kontakt med en slik, som også kan bidra til justering av arbeidsstilling etc.

Igjen - jeg skjønner at du har det vondt, men det er så mye man kan gjøre før man legger seg under kniven også, og jeg tror at nøkkelen til det hos deg, ligger i profesjonell hjelp og veiledning. Man trenger ikke alltid klare sånne ting selv, så lenge det finnes flinke folk som kun jobber med det og som virkelig kan sine saker. Både om bh-er og nakke- og skuldermuskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd sier mye klokt!

Det første jeg tenker når jeg ser innlegget ditt er at du umulig kan ha en bh som virkelig passer deg...

Jeg drar på et par pupper i størrelse G-kopp og har ikke forferdelig store problemer med nakke og skuldre - så det har mye med å finne en velsittende bh!

Noen huskeregler -

* Det er IKKE skulderstroppene som skal bære tyngden - det er selve bh'n - den delen som sitter rundt kroppen.

* DERFOR skal eventuelle spiler sitte helt inntil kroppen både mellom, under og på siden av brystet

* Dessuten skal bh'n sitte vannrett - ikke krype oppover ryggen

* Du kompenserer størrelse i koppen IKKE i omkretsen

* Kjøpe bh som passer tett om kroppen på det ytterste hakket (da kan du justere innover etterhvert)

* Puppen skal ikke tyte ut hverken under, over eller på siden av koppen - da er den for liten

Og som Tusenfryd sier det finnes mange gode modeller med puter under skulderstorpper osv som kan hjelpe deg. Dette er et problem som kan løses - garantert!

Bor du i nærheten av Oslo - kom deg opp på St.Hanshaugen og gå på La Lina (undertøysforrestning) der hjelper de deg garantert å finne nos om passer for deg :wink:

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...