AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Kom gjerne med andre tips om du har. Om det nå er å lese den lille skriften eller tilleggsforsikring som er ok å ha. Hva dekker din forsikring og hva betaler du i året? Er du fornøyd med oppgjør når du må bruke forsikringen? Begrensninger? Negative og dårlige erfaringer? Vil gjerne høre om de også. Anonym poster: 3edbb8323d1a4f36d1be04ab750c4eff
Nordfra86 Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 Jeg har min forsikret i Sparebanken 1700-1800 kr per år, mener det dekker inntil 25.000 kr hos dyrelegen samt død.
Green Lady Skrevet 14. november 2012 #3 Skrevet 14. november 2012 Jeg har forsikring i Gjensidige og IF. Dog, jeg har ikke testet ut IF-forsikringen. Er veldig fornøyd med Gjensidige, betaler rundt 800 kr året, og da dekker de 30 000 kr. Egenandelen er 25% tror jeg. Ikke noe problem med utbetalinger, ikke noe styr. Har Gjensidige på ene katten og på hesten. Hesten har ofte skader som krever veterinærtilsyn, aldri vært noe problemer å få igjen på forsikringen til tross for hyppige skader. Eneste grunnen til at jeg byttet fra Gjensidige til IF på ene katten, er at vi oversteg totalbeløpet da han ble påkjørt i fjor. Hos IF betaler jeg litt mer, tror det er drøye 900 kr året, men til gjengjeld, så dekker forsikringen opp til 45 000 i året. Tror egenandelen er 1000 kr + 10% av resterende beløp
CathFoto Skrevet 14. november 2012 #4 Skrevet 14. november 2012 Har Agria på mine 3 puser på 5,8 og 11 år. Pga aldersforskjell er det ulik pris på pusene, men betaler ca 3000,- totalt i året. De er dekket for max mtp alder, og med egenandel på 10%+ 1000,-
ninuska_ Skrevet 14. november 2012 #5 Skrevet 14. november 2012 (endret) Har også Agria. Veldig fornøyd. Betaler omtrent 700 i året. Er det sant at noen forsikringsselskap krever at man betaler hele beløpet før de overfører tilbake "oppgjøret"? Altså, i Agria så betaler man kun egenandel og 10% av beløpet etter at det blir fakset inn. Litt nysgjerrig Endret 14. november 2012 av ninuska_
Gjest Blubberella Skrevet 14. november 2012 #6 Skrevet 14. november 2012 Agria her også på begge puser. Huskatten koster ca 800 i året og er forsikret mot veterinærutgifter opp til 30.000 og medisin for 3000 kr. Rasekatten har samme dekning pluss livsforsikring og det koster nærmere 1200 i året. Egenandel er vel på 1000 kr pluss 10% av kostnadene for begge kattene. Har ikke hatt bruk for forsikringene ennå, så aner ikke hvordan ting fungerer hos Agria når man trenger hjelp. Men jeg liker at de har direkteoppgjør så man kan slippe unna ved å betale bare egenandelene, og satser på at ting går greit dersom jeg skulle trenge hjelp
Gjest Jepp123 Skrevet 16. november 2012 #7 Skrevet 16. november 2012 Agria på begge kattene. Veldig fornøyd. Raske er de også med forsikringssaker/direkteoppgjør.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #8 Skrevet 28. november 2012 Agria. Kastrert huskatt. 7-800,- per år. - Direkteoppgjør - Tak på 45 000,- - Fast egenandel: 1300,- - Bevegelig egenandel: 10 % - Medisiner inntil 3000,- Har også mulighet for livsforsikring, avl og skjulte feil. Godt fornøyd. Anonym poster: a71cd3e94642afef29af734442c65164 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2012 #9 Skrevet 3. desember 2012 Har også Agria. Veldig fornøyd. Betaler omtrent 700 i året. Er det sant at noen forsikringsselskap krever at man betaler hele beløpet før de overfører tilbake "oppgjøret"? Altså, i Agria så betaler man kun egenandel og 10% av beløpet etter at det blir fakset inn. Litt nysgjerrig Det avhenger av hvilken klinikk du bruker og når du drar dit, det er klinikken som har avtaler med agria om direkteoppgjør. For eksempel om du kommer inn for noe midt på natta hos en vaktklinikk som ikke har avtaler med enten gjensidige/agria etc om direkteoppgjør så må du selv betale oppgjøret også sende inn sykehistorie og kvittering og dermed får du tilbake det som er over egenandelen. Anonym poster: b96f81b13fc65ded433f345f60f1c3ae
luthien86 Skrevet 5. desember 2012 #10 Skrevet 5. desember 2012 jeg har Agria på både kattene og hunden. på kattene har det ikke vært noen grunn ti å kontakte Agria, men hunden har hatt noen utgifter hos vetrinær og der har det gått kjempe fint og Agria har betalt uten spørsmål
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 Jeg har forsikring i Gjensidige og IF. Dog, jeg har ikke testet ut IF-forsikringen. Er veldig fornøyd med Gjensidige, betaler rundt 800 kr året, og da dekker de 30 000 kr. Egenandelen er 25% tror jeg. Ikke noe problem med utbetalinger, ikke noe styr. Har Gjensidige på ene katten og på hesten. Hesten har ofte skader som krever veterinærtilsyn, aldri vært noe problemer å få igjen på forsikringen til tross for hyppige skader. Eneste grunnen til at jeg byttet fra Gjensidige til IF på ene katten, er at vi oversteg totalbeløpet da han ble påkjørt i fjor. Hos IF betaler jeg litt mer, tror det er drøye 900 kr året, men til gjengjeld, så dekker forsikringen opp til 45 000 i året. Tror egenandelen er 1000 kr + 10% av resterende beløp Jeg har også Gjensidige, men jeg må ut med nærmere 1500 kr i året?! Det har steget det siste året, tidligere lå det rundt 1000-1200 kr. Anonym poster: 68a6ea74eb6c6dfd3047ebcd523bf9dd
Gjest Blubberella Skrevet 10. desember 2012 #12 Skrevet 10. desember 2012 Nå har jeg fått testet ut Agria litt da ene katten min ble syk og måtte gjennom flere undersøkelser hos to veterinærer (som jo fort blir penger av). Jeg var med katta hos veterinærene i slutten av november og fikk nødvendige papirer (sykehistorie og behandling pluss faktura), sendte inn refunderingsskjema rundt 27 november pr post, fikk bekreftelse pr sms på at brevet var mottatt 3. desember og allerede 7. desember hadde jeg penger på konto. Det synes jeg er god service! Så langt er jeg veldig fornøyd med Agria! Hadde alle utgifter påløpt hos en og samme veterinær hadde jeg benyttet meg av direkteoppgjør, men siden det ikke var enorme utgifter og det var snakk om to besøk hos to forskjellige veterinærer, ble jeg anbefalt å heller betale og så søke om refusjon etterpå. Det fungerte jo over all forventning
Gjest Bobler Skrevet 10. desember 2012 #13 Skrevet 10. desember 2012 Er det sant at noen forsikringsselskap krever at man betaler hele beløpet før de overfører tilbake "oppgjøret"? Altså, i Agria så betaler man kun egenandel og 10% av beløpet etter at det blir fakset inn. Litt nysgjerrig Slik var det for meg med bikkja. Måtte forhåndsbetale, og fikk tilbakeført. Faren min la ut så var ikke så farlig for min del, men dumt at det er slik.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2012 #14 Skrevet 12. desember 2012 Har også Agria. Veldig fornøyd. Betaler omtrent 700 i året. Er det sant at noen forsikringsselskap krever at man betaler hele beløpet før de overfører tilbake "oppgjøret"? Altså, i Agria så betaler man kun egenandel og 10% av beløpet etter at det blir fakset inn. Litt nysgjerrig Ja. Før var det bare Agria som hadde direkte oppgjør, nå har vel Gjensidige kommet etter. Hadde Gjensidige før og måtte da ut med 14000 da hunden fikk livmorsbetennelse. (Dette var i januar og jeg var student, så disse pengene måtte jeg låne.) Tok nesten en mnd før jeg fikk pengene igjen. De gangen jeg ikke har benyttet direkteoppgjør hos Agria fikk jeg pengene etter to-tre dager. Anonym poster: de2a978e834e32ac1ea281151b2f49ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå