Gå til innhold

Det klør sånn i rompa!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I snart to år har det klødd i rompehullet. Det føles som om en eller annen er borti der med en fjer. Utrolig ubehagelig, og nå er flere underbokser blitt hull i, fordi jeg klør og klør. Det var verre før. Da våknet jeg av at jeg kødde. Når jeg ikke hadde på bokseren, så gikk det ut over laken og sengetøy, og det ble sånne brune flekker på det. Dette sluttet jeg med etterhvert, men våknet istede opp med gule fingre. Enkelte ganger må jeg nesten grave ut rævhølet!! Utrolig ubehagelig. Jeg har vært hos legen et par ganger og fikk sånn patron som jeg måtte dytte opp i fisehullet. En gang om dagen. Husker ikke hvor lenge. Sikkert en uke. Dette hjalp jo litt, men det kommer jo tilbake. Er flaut å gå til legen og be han se mer på analen, og nå lever og ånder jeg for AC3. Det hjelper mot kløe hver natt, men det gir seg jo ikke. Jeg må innrømme at avføringen er fin, men kanskje jeg tørker meg for hardt i rompa? Vil dette gi seg. Har gått lenge nok nå synes jeg. Har gjort alt. Har til og med tatt imot bæsjen (med papir vel og merke) og studert den på nært hold, for å se om det var noen vite mark/ormer inni der. Det beveget seg ikke i bajsen men noe må det være. Si fra hvis dere har noe erfaringer!

Please. Klem fra analkløeren

Anonym poster: 8bae2ba18a42bc3256cbebb500c6fdfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal gå til legen en gang til og si at ingenting hjelper i lengden.

Om du ikke vil det har jeg noen tips:

-Vask deg i rumpa 1 gang om dagen.

-Ikke bruk såpe der

-Tørk deg ved at du trykker mot rumpehullet med håndkleet når du er ferdig å dusje

-Brukt mykt toalettpapir

Om det ikke hjelper så får du gå til legen din en gang til.

Anonym poster: 89628ecc829315ed1576376d6ca0fd09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Du har ikke hemorroider?

Det hender mark kommer ut av ræva om natten, da kiler det.

Ta en tur til doktoren og forklar for han/henne du, så kanskje de vet noe, kan ta noen prøver og se litt på rumpa di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at barnemark ikke alltid kommer ut i avføringen. Har du forsøkt en pillekur tidligere? Er ikke spesielt dyrt, og kan vel ikke skade å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på den med barnemark, prøv en kur mot det! Det er ikke alltid man kan se dem i avføringen men herlighet hva det klør, spesielt om natten da de er aktive om gjerne kryper ut!!

Anonym poster: 715707144c7aa0209421dd9428b3710d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har allerede vært hos legen med dette tidligere, det kan da vel ikke være vanskelig å gå igjen? Du kan risikere at du skaper smertefullt arrvev der bak, og det er heller ikke så bra at du klør det ut over hendene/sengen, det kan du bli syk av.

Skjønner at du ikke synes det er så gøy å be legen om å se på rumpa di, men husk at de ser sikkert på 10 rektum for dagen. De vil bare hjelpe deg.

Anonym poster: 22a00318c0cd2f6fce25f232c1fd1079

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nevnt tidligere:

- Du bør så absolutt dra til legen igjen

- barnemark?

- Eksem, har du prøvd mild kortison som du får på apoteket?

- Herpes?

- Allergi?

Anonym poster: ef26221ba42d62a8700087d3a113aa17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer til å høres banalt ut - men har du prøvd å bytte dopapir?

Etter en måneds tid med fryktelig kløe og legebesøk var det fremdeles ingenting som hjalp. Helt til jeg bytta dopapir tilbake til vanlig lambi. Pga av dårlig råd hadde jeg brukt billigste sort papir noen uker, det var tabbe det!

Anonym poster: ec6778b0e9efbdd65bc8352e21f61dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ganske myk dopapir så jeg vet ikke. Hvordan er den mark-kuren? Er det uten resept? Hvis det er det, så kan jeg kanskje prøve meg på den :) Før klødde det hele tiden, og etter lege besøk så ble det bedre. Har vært 2 ganger hos legen, og "ja", det er flaut, og "ja" jeg vet det ikke gjør noe. Men samtidig så har jeg nettopp byttet fastlege, og har vært hos han kun to ganger tidligere. Begge gangene gjalt det rompa. Jeg får prøve den kuren først :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ganske myk dopapir så jeg vet ikke. Hvordan er den mark-kuren? Er det uten resept? Hvis det er det, så kan jeg kanskje prøve meg på den :) Før klødde det hele tiden, og etter lege besøk så ble det bedre. Har vært 2 ganger hos legen, og "ja", det er flaut, og "ja" jeg vet det ikke gjør noe. Men samtidig så har jeg nettopp byttet fastlege, og har vært hos han kun to ganger tidligere. Begge gangene gjalt det rompa. Jeg får prøve den kuren først :)

TS

Men hva har legen din sagt til deg at det er da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han har ikke tatt seg bryet med å sjekke hva det er?!

Anonym poster: 5926b3ede50ec67b26e0e3f27e4962a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hemorroider er det nok. stikkpiller hjelper ikke så bra, prøv scheriproct salven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med salven Inotyol? Og motstå fristelsen med å klø. Det er nok en ond sirkel du må bryte, om ikke barnemark-folka har rett.

Anonym poster: 00be46bfc7bc20a225c1aef2c42b2121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hemorroider er det nok. stikkpiller hjelper ikke så bra, prøv scheriproct salven.

Ja, for jeg tenker at dersom stikkpillene hjalp så var det jo neppe barnemark...

Men dette mener jeg absolutt at du må gå tilbake igjen til legen med det. Du betaler for å komme til hos han/henne og da skal du gå med god samvittighet så lenge du har problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve dette da:

Mark kan også oppdages om morgenen ved at de ligger igjen på lakenet. En kan også ta en tape-bit og trykke den mot anal-åpningen om morgenen før en har vært på toalettet og finne levende mark, eller finne egg ved å benytte forstørrelsesglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve dette da:

Mark kan også oppdages om morgenen ved at de ligger igjen på lakenet. En kan også ta en tape-bit og trykke den mot anal-åpningen om morgenen før en har vært på toalettet og finne levende mark, eller finne egg ved å benytte forstørrelsesglass.

Eller bare sette seg på huk over et lite speil eller flekke rompa mot et veggspeil og se seg mellom beina :)

Anonym poster: 715707144c7aa0209421dd9428b3710d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...