Marihønå Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Hei! Vi har kjøpt en prosjektert enebolig som etter planen skal være ferdig januar 2015. Nå viser det seg at boligen er ferdig sommer/høst 2013. Jeg vet at det i standardavtalen er angitt at forbruker plikter å ta over boligen når den er ferdig, men jeg vil tro det går en grense for hvor tidlig vi plikter å ta over? Er det noen som kjenner til problemstillingen? Byggfirmaet uttalte nylig at "vi er stort sett alltid ferdig et år før tiden". Er det ikke da urimelig å sette en ferdigstillelsesdato som ikke er reell samt ikke opplyse om dette på kontraktsmøte?
Gjest Wei Wei Skrevet 4. januar 2013 #2 Skrevet 4. januar 2013 Jeg vil tro de satt datoen så sent for å forsikre seg at de blir ferdige til den dato.
Gjest annemor30 Skrevet 4. januar 2013 #3 Skrevet 4. januar 2013 Sørg ihvertfall for at boligen ER ferdig når dere tar over
Anje Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Hei! Vi har kjøpt en prosjektert enebolig som etter planen skal være ferdig januar 2015. Nå viser det seg at boligen er ferdig sommer/høst 2013. Jeg vet at det i standardavtalen er angitt at forbruker plikter å ta over boligen når den er ferdig, men jeg vil tro det går en grense for hvor tidlig vi plikter å ta over? Er det noen som kjenner til problemstillingen? Byggfirmaet uttalte nylig at "vi er stort sett alltid ferdig et år før tiden". Er det ikke da urimelig å sette en ferdigstillelsesdato som ikke er reell samt ikke opplyse om dette på kontraktsmøte? Om dette fører til ulempe for dere så kontakt en advokat og hør. Utgifter til et par konsultasjoner er betydelig lavere enn kostnadene ved potensielt å måtte holde to hus en stund. Jge har rett og slett aldri hørt om prosjekt som er ferdig så mye før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå