AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Kanskje et rart spørsmål, men man hører jo at morsmelk skal lukte litt sånn søtlig.. Men! Jeg syns melken min lukter skikkelig vondt! Lukter svette, nærmest..sånn stram svette.. Babyen reagerer ikke (så vidt jeg merker), men spiser godt. Men jeg syns jo nesten at han lukter svette etterpå og.. Har mitt kosthold påvirkning på melkens lukt? At kanskje jeg er dehydrert og derfor lukter det svette? Er ikke veldig flink til å drikke mye og svettet jo mye de første dagene, men det har gitt seg nå.. Kan jo nevne at jeg ikke er urenslig, men vasker ikke puppen før/etter hvert måltid liksom.. Anonym poster: cfb49ad3a26e0da5ec86e5df524ef35b
kaprifolen Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 Jeg lakk så singleten var klisvåt i dag morges, og det luktet egentlig ingenting...? Verken vått eller tørket. Kanskje litt søtt hvis jeg ordentlig trykket nesa nedi! Men alt man spiser påvirker jo melken, i tillegg til at hormonforandringer kan påvirke lukt og smak. Spiser du mye aromatisk krydder?
O'hara Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 (endret) Kosthold vil påvirke melken. Min melk lukter "ingenting". Edit: De sier man bør drikke ca 3 liter vann om dagen når man ammer, for å blant annet kunne opprettholde produksjon. Nå er jo det veldig mye og de færreste får vel i seg så mye, men jeg drakk ca 2 liter om dagen når C hadde pupp som hovedmat. Så, om du får i deg lite væske, så kan kanskje det ha noe å si. Jeg husker hvertfall at jeg en gang reagerte på lukten av egen melk, og det var den gangen jeg spiste 5 AfterEight'er og dagen etterpå "stinket" det peppermynte av melken.. Det var min aha-opplevelse... Endret 13. november 2012 av O'hara
kittykatt85 Skrevet 13. november 2012 #4 Skrevet 13. november 2012 Kosthold vil påvirke melken. Min melk lukter "ingenting". Edit: De sier man bør drikke ca 3 liter vann om dagen når man ammer, for å blant annet kunne opprettholde produksjon. Nå er jo det veldig mye og de færreste får vel i seg så mye, men jeg drakk ca 2 liter om dagen når C hadde pupp som hovedmat. Så, om du får i deg lite væske, så kan kanskje det ha noe å si. Jeg husker hvertfall at jeg en gang reagerte på lukten av egen melk, og det var den gangen jeg spiste 5 AfterEight'er og dagen etterpå "stinket" det peppermynte av melken.. Det var min aha-opplevelse... HAHA AfterEight faktisk.. Kanskje jeg skal prøve roseblader
Sol79 Skrevet 13. november 2012 #6 Skrevet 13. november 2012 Min lukter også søtlig. Har aldri opplevd at lukta/smaken har blitt påvirka av hva jeg har spist. 1
eitrande Skrevet 14. november 2012 #7 Skrevet 14. november 2012 Min lukter melk liksom.... Litt søtlig varm melk. Spiser jeg mye hvitløk lukter det ganske heftig av morsmelken. Men ungene elsker det! ;-) 1
ViljaH Skrevet 14. november 2012 #8 Skrevet 14. november 2012 Jeg kjenner ikke selv lukt av min melk.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2012 #9 Skrevet 20. november 2012 Kanskje et rart spørsmål, men man hører jo at morsmelk skal lukte litt sånn søtlig.. Men! Jeg syns melken min lukter skikkelig vondt! Lukter svette, nærmest..sånn stram svette.. Babyen reagerer ikke (så vidt jeg merker), men spiser godt. Men jeg syns jo nesten at han lukter svette etterpå og.. Har mitt kosthold påvirkning på melkens lukt? At kanskje jeg er dehydrert og derfor lukter det svette? Er ikke veldig flink til å drikke mye og svettet jo mye de første dagene, men det har gitt seg nå.. Kan jo nevne at jeg ikke er urenslig, men vasker ikke puppen før/etter hvert måltid liksom.. Anonym poster: cfb49ad3a26e0da5ec86e5df524ef35b Er du sikker på at det er melka som lukter? Mine brystvorter lukter veldig ofte svette når de kommer i kontakt med spytt, veldig merkelig men sånn er det. Om de ikke er nyvasket, og mannen kysser dem, lukter munnen hans svette når han kysser meg etterpå. Og jeg har ikke noe melk i puppene altså Anonym poster: e396681d3adf494847e0d2b5c59dfeac
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #10 Skrevet 30. juli 2024 Rister liv i denne tråden for å høre om det er noen andre som opplever at morsmelka lukter distinkt rabarbra? Anonymkode: 42cd0...d2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå