Gå til innhold

Hvem skal jeg kontakte når jeg er blitt kasta ut av samboer og har ingen sted å dra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enda en tråd med en dum dame som har gang på gang blitt i en destruktiv forhold, men nå har jeg ingen å vende meg til, jg er langt borte fra alle jeg kjenner, går på skole her, men har ingen som står meg nær her. Hvem kan jeg kontakte? Gar det ganske jævlig akkurat nå!

Anonym poster: 74f30f3a8a32af8c287583be2c223bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV skal sørge for midlertidig bosted til deg (hospits o.l.), men er det ikke like greit å finne seg en leilighet på egen hånd?

Anonym poster: 907e6f4011356c48c5a77ad6198edb35

Skrevet

Vanskelig å si når vi ikke vet litt mer om din situasjon.

For å ta det praktiske først: Du må jo prøve å få deg hybel så fort som mulig. Averter i avisa, osv. Kan du campe hos en medstudent noen dager, finnes det et vandrehjem eller liknende du kan ta inn på?

Hvis det har vært et voldelig forhold og du er redd din ex skal "komme etter deg" eller noe, er kanskje krisesenter tingen. Tror det bare er å sette seg i en taxi, sjåførene vet hvor sentrene ligger.

Anonym poster: b41fcf9b045b5d0fbba8e5abd5041c0d

• Liker 2
Skrevet

Jeg finner nok ikke noe leilighet idag, jeg er ikke istand til å ringe noen enda. Tårene renner som foss og jeg får bare beskjed om å se til helvete å komme meg ut herfra!

Skrevet

Min første tanke: dra hjem til mor.

Hvis det er langt, får du be ham om en siste tjeneste- et lån til billett- så skal du sørge for å komme deg til helvete ut derfra akkurat som han ønsker.

Anonym poster: 3a260fd45ae1ef4b2e82d25961a6c00d

Skrevet

Vanskelig å si når vi ikke vet litt mer om din situasjon.

For å ta det praktiske først: Du må jo prøve å få deg hybel så fort som mulig. Averter i avisa, osv. Kan du campe hos en medstudent noen dager, finnes det et vandrehjem eller liknende du kan ta inn på?

Hvis det har vært et voldelig forhold og du er redd din ex skal "komme etter deg" eller noe, er kanskje krisesenter tingen. Tror det bare er å sette seg i en taxi, sjåførene vet hvor sentrene ligger.

Anonym poster: b41fcf9b045b5d0fbba8e5abd5041c0d

Støtter denne, men ring først om du vil dra til et krisesenter!!! Mye bedre om de som jobber der er forberedt på at det kommer noen. De fleste krisesentre har hemmelig adresse. Noen taxisjåfører vet likevel hvor det er, naturlig nok, men ikke alle gjør det. Finn ut hvilket krisesenter din kommune er knyttet til, og ring dit. Hvis du har behov for beskyttelse, vel og merke!

Hvis ikke - finne leilighet på egen hånd, hotell/hostell e.l., eller NAV. NAV kan hjelpe deg med å finne et midlertidig bosted, men om du har penger må du betale selv.

Håper det ordner seg!

Anonym poster: ca8a25f8fd31693368d069fb2da81d90

• Liker 1
Skrevet

Få kontroll på tårene og bli sint! Lyn hakke forbannet! Be han holde kjeft og gi motsand, fortelle rolig men fast at du blir boende til du finner deg noe annet og at han kan drite i å tro at han kan kaste deg på gata over natta. Det er uhørt av en MANN å behandle en kvinne slik - og hvis han vil ha på seg at han er en drittsekk må han gjerne fortsette brøle og kjefte så skal du sørge for at ALLE får vite hvordan han er.

Sååå mange kvinnfolk lar seg herse med... Så gro litt guts og ta igjen!

Anonym poster: 8a7332adb6742ae18e12f01b87ca807b

• Liker 8
Skrevet

Ser flere henviser til NAV, men de aller fleste steder har ikke NAV noe slikt tilbud med boliger som står tomme og venter på folk som ikke har tak over hodet - bare sånn som et innspill..

Ellers er jeg litt avventende til hva som har skjedd med TS da det ikke kommer frem så mye?

• Liker 1
Skrevet

Jeg orker ikke å være tøff nå, har vært nok tøff og "sterk" gjennom livet. Jeg vil bare fred, jeg vil leve et normalt liv.

Jeg har kontakta NAV og ei jeg går på skole med, ja han er voldelig, men har ikke vært det nå. Jeg har ikke mulighet til å reise på krisesenter, jeg tar videregående på nytt og vil ikke ha fravær eller bli hengende etter.

Jeg har et sted å være inatt.

Er sliten og utmatta, livet har ikke vært så enkel for meg opp igjennom....

• Liker 1
Skrevet

Ser flere henviser til NAV, men de aller fleste steder har ikke NAV noe slikt tilbud med boliger som står tomme og venter på folk som ikke har tak over hodet - bare sånn som et innspill..

Ellers er jeg litt avventende til hva som har skjedd med TS da det ikke kommer frem så mye?

Nei, men ifølge loven har NAV krav på seg til å tilby midlertidig husrom, dette er da gjerne campinger, hospits o.l.

Det er ingen som har hevdet at NAV tryller frem sosialbolig på dagen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Men hva hjelper det at NAV er pålagt i følge § 27 hvis de ikke har noe å tilby?

Endret av Carrot
Skrevet

Jeg bor i Akershus ...

NAV hadde ingen sted, jeg må isåfall søke komunal bolig. Fins nok av folk som trenger det fremfor meg...

Skrevet

Jeg bor i Akershus ...

NAV hadde ingen sted, jeg må isåfall søke komunal bolig. Fins nok av folk som trenger det fremfor meg...

Da henviser du til loven, de er pliktig å hjelpe deg.

Skrevet (endret)

Hvor bor du, ts?

Så nå at du hadde svart.

Endret av WinterDawn
Skrevet

Men hva hjelper det at NAV er pålagt i følge § 27 hvis de ikke har noe å tilby?

De leier i verste fall hotellrom til sosialklienter.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bor i Akershus, i en liten kommune... Jeg orker ikke å kjempe akkurat nå, vil ikke ha det vondt mer.

Skrevet

Jeg bor et stykke unna, i Grenland (Telemark), men her er det hvertfall en sovesofa dersom du bare har lyst til å komme deg unna. Håper alt ordner seg uansett, og her kommer det en klem! :klem:

• Liker 4
Skrevet

Men du kan vel bo på krisesenter selv om du går på skole.?

Anonym poster: dbea1690c1e7755d7500479e44712c45

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk, winter down.

Jeg bor et stykke unna nærmeste krisesenter (var der i sommer), jeg har ikke bil eller sertfikat til å komme meg fram og tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...