AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #1 Del Skrevet 13. november 2012 Hva er deres erfaring med PVS (de som har jobbet via dem, eller kjenner noen)? Jeg startet der rett etter jul i år, og alt virker så profesjonelt og bra i starten. Det var snakk om veiledning, tilbakemelding osv, fikk inntrykk av at det var skikkelig oppfølging.Vel, så ingenting til verken veiledning/oppfølging, og fikk ikke en eneste tilbakemelding (utenom fra skolen selv, som var veldig fornøyd). Fikk etter kort tid fast ansettelse på skolen jeg var vikar på, og sa derfor opp på PVS. Rakk derfor aldri få så mye dårligere erfaringer (annet enn at alt det ble snakket så varmt om på intervjuet aldri skjedde i praksis). Derimot har jeg to venninner som jobber der, som opplever mye kluss med PVS. Hun ene har blitt sendt til feil barnehage 3 av 5 ganger. Hvor frustrerende er ikke det, når man stresser med ørten busser tidlig om morgenen. "Oi, vi har visst gitt deg feil barnehage...". Også kommer hun for sent da, og barnehagen blir sure. Hun ene har fått fast oppdrag hver dag, men PVS ringer henne hver dag for å høre når hun er ledig, selv om hun mangfoldige ganger har opplyst dem om at hun er opptatt. Hun andre hører ingenting fra dem, og har nå funnet seg ny jobb. Har også flere bekjente som enda er ansatt i PVS, men som aldri hører noe og har funnet seg ny jobb for lengst. I utgangspunktet syns jeg vikarbyråer som PVS er veldig bra. Det er stort behov for vikarer i barnehager og skoler, og det er mange som trenger jobb (og det er god timelønn!). Hvorfor er det så useriøst, at ingen orker jobbe der? Jeg fikk bedre betalt da jeg var via byrået, enn nå direkte tilknyttet skolen, men jeg orker ikke det styret. Ingenting er på stell, kommunikasjonen er ikke-eksisterende, alt virker bare kaotisk og tilfeldig. Hver uke skal man liksom få sms om når man kan jobbe. Dette går helt i surr. Noen ganger får man ikke, andre ganger får man på ny og ny, selv etter å ha svart. Halvparten av de som får sms har jo sluttet for lengst, mens en god del allerede har faste oppdrag og har opplyst om dette. Også klager PVS på at svarprosenten er så lav (får stadig mail om dette)? Har vært mye gjennomtrekk i ledelsen i byen min, kanskje det er bedre andre steder... Det er jo et veldig bra springbrett for å komme seg innenfor et sted (alle blir ansatt i PVS får jeg inntryk av), men ellers er KAOS et ord som beskriver PVS best. Anonym poster: 03734de00ce07f3e9cdde2363e1707f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 13. november 2012 #2 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Jeg har ikke spesielt god erfaring med dem. Jeg tok oppdrag gjennom dem et par ganger, men de stoppet jo aldri å ringe. Til slutt måtte jeg blokkere nummeret fordi de ringte meg til alle døgnets tider, alt fra seks om morgenen til elleve om kvelden. Det føltes rett og slett svært ubehagelig at de prøvde å ringe meg kanskje to-tre-fire-fem-seks-syv ganger om dagen. Dessuten var de flinke til å gi meg dårlig samvittighet, selv om jeg var fulltidsstudent, noe de visste, og visste også at jeg kun kunne ta på meg et par oppdrag per måned. Jeg sluttet vel aldri offisielt, for de tok nok hintet og sluttet til slutt å kontakte meg. Jeg bare orket ikke å prate med dem fordi de for meg var så masete og slitsomme. Kaos er en god beskrivelse synes jeg, ja. Mvh Yvonne Endret 13. november 2012 av Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå