Gå til innhold

Lage lykter av frokostsalat glass.. men får ikke av limet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har heklet ett stykke og tenkt å lage fine lykter av glassene til frokostsalaten.. Men jeg sliter med å få av limet etter etiketten som har sittet på..

Noen forslag??

Blir veldig takknemlig for svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det i glass? Da kan du bruke aceton :-)

Skrevet

Plasterfjerner, hvis du har det i hus :)

Skrevet

Jeg pleier og la det ligge i oppvaskkummen med vann og zalo en stund jeg og da løsner det . Og det som ikke går av med en gang da, det er oppbløtt og man skraper det lett av .

Skrevet

Vann og zalo har jeg prøvd, men dette her virker som skikkelig lim, som man må gnikke og gnu i evigheter.. jeg prøver meg på plasterfjerner ;) Tusen takk for svar alle :)

Skrevet

Vann og zalo har jeg prøvd, men dette her virker som skikkelig lim, som man må gnikke og gnu i evigheter.. jeg prøver meg på plasterfjerner ;) Tusen takk for svar alle :)

Om du har neglelakkfjerner er det ofte aceton i dem. Om du ikke har plasterfjerner liggende da :-)

Skrevet

Du kan også prøve å gni det inn med olje. Dette bruker du ikke den fineste jomfruolivenoljen til, men bare det er fett er det fint. Litt gnikking med olje løser opp mange slags lim.

Skrevet

Olje som nevnt over.

Og så pleier jeg å gjemne slike ting bakerst på tralla i oppvaskmaskinen i et par uker, så blir de med mange runder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...