Blueberry Muffin Skrevet 13. november 2012 #1 Skrevet 13. november 2012 Hey jenter og gutter I dag er jeg litt forrvirra. Jeg held på å telle kalorier . går veldig bra og har gått ned noen kilo. Prover å spise under 1500 kalorier hver dag utenom lørdag da. Nå fikk jeg veldig lyst på nudler og jeg ser bak pakken på mr Lee nudlene der står det: 100 gr tilbredt vare 80 kalorier. Og når varen var tilbredt var den 180 gr. (spiser ikkje suppen bare nudlene) Så da er det under 200 kalorier. Men så driv jeg å google og lese litt på nett da ser jeg at veldig mange skriver at det er 400 kalorier i en pakke .. får det ikkje til å stemme ? Noen som kan fortelle meg hva som er riktig? Beklager darlig norsk.
Supraspinatus Skrevet 13. november 2012 #2 Skrevet 13. november 2012 Sjekk om det er samme forpakning. Det er visst forskjell mellom de forskjellige smakene: http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article660307.ece Dersom du går på diett bør du dog unngå ting som nudler. Nudler består nesten utelukkende av raske karbohydrater som vil stimulere en økning så et fall i blodsukker. Med sultfølelse og fare for overspising som resultat. For all del, hvis du klarer å holde deg så må du bare spise det, men rent ernæringsmessig er nudler kun "tomme" kalorier.
Djungelvrål Skrevet 13. november 2012 #3 Skrevet 13. november 2012 Ja det hørtes rart ut. Trodde også det var ca 400 kcal i en pakke. Men hvis disse er halvparten så magre så skal jeg heller spise disse.
Djungelvrål Skrevet 13. november 2012 #4 Skrevet 13. november 2012 Sjekk om det er samme forpakning. Det er visst forskjell mellom de forskjellige smakene: http://www.klikk.no/...ticle660307.ece Dersom du går på diett bør du dog unngå ting som nudler. Nudler består nesten utelukkende av raske karbohydrater som vil stimulere en økning så et fall i blodsukker. Med sultfølelse og fare for overspising som resultat. For all del, hvis du klarer å holde deg så må du bare spise det, men rent ernæringsmessig er nudler kun "tomme" kalorier. Pleier å hive oppi f.eks kylling, svin, løk, purre, paprika og agurk på slutten av koketiden. Da blir det et ganske fullverdig måltid.
Blueberry Muffin Skrevet 13. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2012 Sjekk om det er samme forpakning. Det er visst forskjell mellom de forskjellige smakene: http://www.klikk.no/...ticle660307.ece Dersom du går på diett bør du dog unngå ting som nudler. Nudler består nesten utelukkende av raske karbohydrater som vil stimulere en økning så et fall i blodsukker. Med sultfølelse og fare for overspising som resultat. For all del, hvis du klarer å holde deg så må du bare spise det, men rent ernæringsmessig er nudler kun "tomme" kalorier. Hey og takk før svar ! jeg spiste den med kylling smak. og på den hjemmesiden står annet en bak pakken (?) Veit at nudler ikkje er sunt, men in i mellom vil jeg kunne spise sånn hvis det ikkje innholder mye kalorier. men er ganske forrvirra nå. hvor mange kalorier er det egentlig i en ferdig tilbredt pose? forde det står 80 Kalorier per 100 tilbredt vare og jeg spiste 185 gr tilbredt vare og nå har jeg ikkje peiling hvir mye kalorier jeg har fått i meg av den posen. spiste den med kylling smak
Blueberry Muffin Skrevet 13. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2012 Pleier å hive oppi f.eks kylling, svin, løk, purre, paprika og agurk på slutten av koketiden. Da blir det et ganske fullverdig måltid. Gjør det av og til til middag :-) Men nå hadde jeg lyst på nudler førdy jeg hadde 0 matlyst og nudler synes jeg er enkelt å spise når jeg ikkje har matlist. men trur jeg begynner å angre på det nå :-/
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 13. november 2012 #7 Skrevet 13. november 2012 Hm, jeg har lurt på det samme. Jeg bruker som regel ikke krydderet, og hvis det er olje medfølgende bruker jeg ikke det heller. Men som en forsikring kan du jo bare telle 400 i stedet for 200? Da er du uansett på den sikre siden.
Blueberry Muffin Skrevet 13. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2012 Hm, jeg har lurt på det samme. Jeg bruker som regel ikke krydderet, og hvis det er olje medfølgende bruker jeg ikke det heller. Men som en forsikring kan du jo bare telle 400 i stedet for 200? Da er du uansett på den sikre siden. Ja må vel gjøre det , huff irreterende at jeg ikkje sjekket det betre før jeg spiste. stolte på det som stå bak pakken
AnonymBruker Skrevet 13. november 2012 #9 Skrevet 13. november 2012 Ja må vel gjøre det , huff irreterende at jeg ikkje sjekket det betre før jeg spiste. stolte på det som stå bak pakken Ja, du må jo stolte på det som står på pakken, og ikke hva noen fremmede på nettet antar. Anonym poster: 8e7a4c7cf018367d9efbb160f47e8f5c 4
Supraspinatus Skrevet 13. november 2012 #10 Skrevet 13. november 2012 Aldri stol på energiinnholdet i 100g tilberedt vare. Dette er BARE for å lure deg til å tro at det er mindre i enn det er. Se alltid på tørrvekten og ev vei denne på forhånd. Det du tilsetter av væske er uansett bare vann som ikke inneholder noe energi. En pakke veier visst 65g og en pakke, iflg linken jeg sendte, og den pakken inneholder 296kcal. (296/65) x 100 = ~455kcal/100g. En må gå ut i fra at noe av fettet og mesteparten av saltet kommer fra kryddermiksen. En kan selvsagt trekke dette fra, men det har i grunnen ikke noe for seg. Bedre å regne med for høye tall enn for lave dersom en skal regne på det i det hele tatt. Jeg dømmer ingen for å spise nudler, men jeg vil gjerne bevisstgjøre folk på at blant annet nudler, pasta, og finbakst aldri vil være et fornuftig tillegg i et fullverdig måltid. Man må se sannheten at det i realiteten ikke er noe spesielt mer nyttig enn boller og chips. Men for all del. Det smaker jo godt!
Blueberry Muffin Skrevet 13. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 13. november 2012 Aldri stol på energiinnholdet i 100g tilberedt vare. Dette er BARE for å lure deg til å tro at det er mindre i enn det er. Se alltid på tørrvekten og ev vei denne på forhånd. Det du tilsetter av væske er uansett bare vann som ikke inneholder noe energi. En pakke veier visst 65g og en pakke, iflg linken jeg sendte, og den pakken inneholder 296kcal. (296/65) x 100 = ~455kcal/100g. En må gå ut i fra at noe av fettet og mesteparten av saltet kommer fra kryddermiksen. En kan selvsagt trekke dette fra, men det har i grunnen ikke noe for seg. Bedre å regne med for høye tall enn for lave dersom en skal regne på det i det hele tatt. Jeg dømmer ingen for å spise nudler, men jeg vil gjerne bevisstgjøre folk på at blant annet nudler, pasta, og finbakst aldri vil være et fornuftig tillegg i et fullverdig måltid. Man må se sannheten at det i realiteten ikke er noe spesielt mer nyttig enn boller og chips. Men for all del. Det smaker jo godt! Hei igen. Men er det lov å skrive bak pakken næringsinhold tilbredt vare hvis det stemmer ikkje !? humm høres litt rart ut før meg da . Når men held på å slutte å spise allt man er vandt til å spise i ukene til å gå til å spise en pakke nudler i uken ser jeg ikkje som farlig . Vil ikkje slutte med allt og så sprekke .. gjørt det allt for mange ganger. Men tusen takk før svar
Supraspinatus Skrevet 13. november 2012 #12 Skrevet 13. november 2012 Hei igen. Men er det lov å skrive bak pakken næringsinhold tilbredt vare hvis det stemmer ikkje !? humm høres litt rart ut før meg da . Når men held på å slutte å spise allt man er vandt til å spise i ukene til å gå til å spise en pakke nudler i uken ser jeg ikkje som farlig . Vil ikkje slutte med allt og så sprekke .. gjørt det allt for mange ganger. Men tusen takk før svar Det stemmer sånn ca, men når det gjelder tilberedt vare så har de tatt med vekten til vannet som er tilsatt. Slik at energi per vekt blir mindre. Da ser det ut som den er mer energifattig enn det den i virkeligheten er. Som regnestykket mitt viste inneholdet den 455 kcal/100g. Til sammenligning inneholder 100g rent sukker ~400kcal. Med det sagt, så vil ikke energitettheten avgjøre om noe er sunt eller ikke. Rent fett har ~900kcal per 100g. Og fett kan være veldig sunt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå